2021-04-27, 19:51
Medlem
Crapmagics avatar
vem? ä det som skrattar så vidrigt
"ähä ähä ähä"
2021-04-27, 19:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Om du vill titta på program där folk går ner i vikt kan du ju slå över till Biggest Loser sitället. Det primära underhållningsvärdet i Robinson ligger väl knappast i om deltagarna går ner i vikt eller inte?

Jag skulle tro att de får ungefär lika mycket mat i denna säsongen som om de skulle vara på Fiji, för där blir de ju också stödmatade i ganska stor utsträckning.
De där öarna är så utarmade av alla olika inspelningar att allt som deltagarna "hittar" i form av ätbara rötter, frukt och liknande är utplacerat av produktionen.

Hela konceptet Robinson går ut på att man ska klara sig på relativt lite mat under så lång tid som möjligt. I Survivor får de en säck med ris i början av säsongen och sedan får de klara sig på det, kokosnötter, det som de lyckas fiska upp och palmhjärta. Vd specifika tillfällen har man chansen att få mer lyxig mat, t.ex i någon tävling eller på auktioner, men då är det endast enstaka deltagare och inte hela laget. Nu blir de serverade med tacos, korv, öl, pyttipanna, lax etc etc på löpande band. Rimmar ganska illa med att man har marknadsfört detta som den hårdaste säsongen någonsin.
2021-04-27, 19:53
Bannlyst
Andreas är 45, men ser ut som 55. Helvete, vad mat de får hela tiden.
2021-04-27, 19:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
var väl det en bra stund innan de kom på att det inte höll å köra samma stuk som på södra halvklotet

De hade kunnat ge dem en säck med ris och kokosnötter. Klarar man sig på det på Fiji gör man det i Haparanda.
2021-04-27, 20:02
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
nja det får ju inte bli för lätt...Du får svaret i en rebus: En plats där människor bor som är mindre än en stad + det man gör med en kniv ;-)

Eller så går man enkelt till Eniro och letar efter Seskarö. Jag skrev ju ut både öar och väderstreck tidigare i inlägg 3453. Den nya stranden hittar jag inte (ännu) då det varit för lite bilder så man kan orientera sig.

Men hela grejen med att dom stödmatar dom är att det på dom där öarna inte finns någonting annat att äta än bär. Dessutom så har dom eldat med björkved vilket knappt finns på flera av öarna. Inte heller får man hugga träd i nationalparker. Dom har fått veden levererad.

Fiska duger dom inte till då nätet dom fått är helt värdelöst (fyra meter långt ungefär) och deltagarna inte vet hur eller var man lägger nät. Dessutom utan båt.
2021-04-27, 20:05
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Viktnedgången är en del av vad som skulle kunna göra programmet någorlunda trovärdigt då det ska handla om överlevnad. Deltagarna benämns ju som just överlevare i brev osv, vilket skaver när det bjuds på potatis, köttbullar, ris, gröt och som i dagens avsnitt, en kräftskiva...

Programmet handlar ju inte om "överlevnad" i den bemärkelsen, lika lite som att Farmen handlar om att sköta en farm. Det är ju att vinna tävlingar och överleva det sociala spelet progremmet handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hela konceptet Robinson går ut på att man ska klara sig på relativt lite mat under så lång tid som möjligt. I Survivor får de en säck med ris i början av säsongen och sedan får de klara sig på det, kokosnötter, det som de lyckas fiska upp och palmhjärta. Vd specifika tillfällen har man chansen att få mer lyxig mat, t.ex i någon tävling eller på auktioner, men då är det endast enstaka deltagare och inte hela laget. Nu blir de serverade med tacos, korv, öl, pyttipanna, lax etc etc på löpande band. Rimmar ganska illa med att man har marknadsfört detta som den hårdaste säsongen någonsin.

Säger som ovan, konceptet är att klara det sociala spelet.
Gällande maten kan jag inte uttala mig om Survivor US för det har jag aldrig sett men i Survivor AU, iallafall de två senaste säsongerna, får deltagarna mat varje dag plus att det ofta är pristävlingar med mat som pris o.s.v.
2021-04-27, 20:07
Medlem
Det stör mig inte det minsta att de får lite lagom mycket mat då och då. Om de bara skulle leva på blåbär och kantareller så hade de legat i fosterställning och gnällt 99% av tiden som de gjorde under Paolo Robertos tid och det är ingen bra tv-underhållning.

Om ni tycker att det låter spännande så föreslår jag att ni tittar på Ensam i Vildmarken på Discovery+ istället: https://www.discoveryplus.se/program/ensam-i-vildmarken
2021-04-27, 20:07
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De hade kunnat ge dem en säck med ris och kokosnötter. Klarar man sig på det på Fiji gör man det i Haparanda.

Skillnaden är att på Fiji går det inte någon energi att hålla sig varm. Det behövs rätt mycket av den varan på öar i Bottenviken. Man behöver inte dunjackor i Söderhavet.

Sommartid så kan det blåsa jävligt kallt i norr. Enda fördelen är att det inte är mygg då. Men inte ens det har dom fått kämpa med då det varit myggkanoner i farten hela tiden. I varje fall så står det tack till en tillverkare av sådana i varje program.
2021-04-27, 20:14
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
vem? ä det som skrattar så vidrigt
"ähä ähä ähä"
Måste va' Gunde Svan
2021-04-27, 20:16
Medlem
Citat:
Programmet handlar ju inte om "överlevnad" i den bemärkelsen, lika lite som att Farmen handlar om att sköta en farm. Det är ju att vinna tävlingar och överleva det sociala spelet progremmet handlar om.
Stämmer, det är helt enkelt samma som Big Brother. Man har utvecklat alla såpor att gå åt det skithållet. Tom Mästarnas Mästare och Superstars, där tävlingarna verkar vara sekundära och även de som åker ut skall kunna kämpa sig tillbaka

Hade Robinson handlat om överlevnad och individuella tävlingar helt utan pakter, samt Farmen handlat om att bäst lära sig sköta en farm, helt utan paketet, så hade jag verkligen älskat programmen.
2021-04-27, 20:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Säger som ovan, konceptet är att klara det sociala spelet.
Gällande maten kan jag inte uttala mig om Survivor US för det har jag aldrig sett men i Survivor AU, iallafall de två senaste säsongerna, får deltagarna mat varje dag plus att det ofta är pristävlingar med mat som pris o.s.v.

Inte enbart. Det sociala spelet är en del och att överleva på en öde ö är en del. Hade det bara handlat om det sociala spelet hade man lika gärna kunnat spela in i Tv4s studior i Stockholm.

De säsonger av Survivor AU jag sett har det verkligen inte bjudits på mat varje dag och i synnerhet inte sådant som de är vana vid hemifrån. Pristävlingar med mat i är en helt annan sak. Det har jag inget emot för då får de anstränga sig för att få maten.
Senast redigerad av Ganonito 2021-04-27 kl. 20:23.
2021-04-27, 20:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Skillnaden är att på Fiji går det inte någon energi att hålla sig varm. Det behövs rätt mycket av den varan på öar i Bottenviken. Man behöver inte dunjackor i Söderhavet.

Sommartid så kan det blåsa jävligt kallt i norr. Enda fördelen är att det inte är mygg då. Men inte ens det har dom fått kämpa med då det varit myggkanoner i farten hela tiden. I varje fall så står det tack till en tillverkare av sådana i varje program.

Så kallt är det inte. Visst, inga medelhavstemperaturer som på Fiji, men ändå 14-15 grader plus att det har varit flera soliga dagar. Inte som att det är mitt i vintern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in