Citat:
Ursprungligen postat av
Sinlo89
Viktnedgången är en del av vad som skulle kunna göra programmet någorlunda trovärdigt då det ska handla om överlevnad. Deltagarna benämns ju som just överlevare i brev osv, vilket skaver när det bjuds på potatis, köttbullar, ris, gröt och som i dagens avsnitt, en kräftskiva...
Programmet handlar ju inte om "överlevnad" i den bemärkelsen, lika lite som att Farmen handlar om att sköta en farm. Det är ju att vinna tävlingar och överleva det sociala spelet progremmet handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Hela konceptet Robinson går ut på att man ska klara sig på relativt lite mat under så lång tid som möjligt. I Survivor får de en säck med ris i början av säsongen och sedan får de klara sig på det, kokosnötter, det som de lyckas fiska upp och palmhjärta. Vd specifika tillfällen har man chansen att få mer lyxig mat, t.ex i någon tävling eller på auktioner, men då är det endast enstaka deltagare och inte hela laget. Nu blir de serverade med tacos, korv, öl, pyttipanna, lax etc etc på löpande band. Rimmar ganska illa med att man har marknadsfört detta som den hårdaste säsongen någonsin.
Säger som ovan, konceptet är att klara det sociala spelet.
Gällande maten kan jag inte uttala mig om Survivor US för det har jag aldrig sett men i Survivor AU, iallafall de två senaste säsongerna, får deltagarna mat varje dag plus att det ofta är pristävlingar med mat som pris o.s.v.