Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Verkligen inte. Du skrev tydligt att personalen borde prata med just unga tjejer om hur de klär sig. Alltså vill du lägga över ansvaret för mäns sexualitet på kvinnor. Som om män inte vore kapabla att göra detta helt själva.
Det handlar om attityder här och inte kläder i sig.
Då får du skaffa glasögon. Vem som har ansvar för mäns sexualitet eller handlingar skrev jag inte ett ord om.
Citat:
Låt bli att föra unga tjejers talan om du är en gammal inskränkt gubbstrutt här.
Det har ingen betydelse vilket kön eller ålder jag har. Det är ett objektivt faktum att det finns vissa beteenden som syftar till att trigga sexuell upphetsning. Det är inget konstigt alls med det, utan det är evolutionärspsykologisk fundamenta. Det återfinns hos nästan alla djurarter.
Att ha kläder som väldigt tydligt framhäver brösten är rätt uppenbart ett sådant beteende. Det erkänner ju även du om man läser vad du skriver nedan.
Citat:
Jag var i hennes ålder en gång och förstår hur unga tjejer ofta tänker. De kan vilja känna sig sexiga och gilla att få uppskattande blickar ja, så långt är jag med.
Detta innebär dock inte att tjejer vill ha sex med alla män som ger dem uppmärksamhet, långt ifrån skulle jag säga då tjejer är mer kända för att vara kräsna. Vid en så ung ålder som flickans i TS länkar så kan det många gånger räcka med lite blickar och uppmuntrande komplimanger för att få sin sexuella bekräftelse för dagen.
Unga pojkmän som tror att sexuell uppmärksamhet alltid inkluderar en önskan om fysisk kontakt och penetration utgår bara från sitt eget strikt manliga perspektiv i frågan.
Nu råkar det vara så att drygt hälften av jordens befolkning består av kvinnor och därför behöver vi också utvidga och omdefiniera betydelsen av sexuell uppmärksamhet så att även kvinnors synsätt får lika stort inflytande som männens haft i alla tider. Kallas jämlikhet.
Jag har egentligen sagt vad jag vill säga och ser inte riktigt hur det du skriver bemöter något av det jag sagt.
Det bör inte vara tillåtet att klä sig uppenbart sexuellt provokativt i skolan av två skäl:
- Skolan ska inte vara en plats för sexuella spel och sexuella interaktioner.
- Unga kvinnor bör inte uppmuntras att degradera sig själva till sexuella objekt. Förvisso är det primärt föräldrarnas ansvar.
Som jag skrev tidigare, tycker du det skulle vara okej för två elever att ha samlag öppet på någon av skolans ytor? Om inte, vad är ditt argument emot? Ok, ta då samma argument mot att låta elever klä sig uppenbart sexuellt provokativt i skolan.