2021-04-27, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad har plankan med saken å göra? nån som vet?
https://static-cdn.sr.se/images/97/18fd0a9b-ff17-4d9e-96d5-622553e63db5.jpg
det är ju nästan mobbing att ställa upp henne bredvid, men ja vet ju att det finns folk som tänder på kontrast så det är ju klart att dom blir bästa vänninor, men det där handlar det inte om utveckling, utan om utvecklings-störning

Här är blusen hon fick i utbyte
https://www.google.com/search?q=blouse+big+boobs&client=opera&hs=pLU&hl=s v&sxsrf=ALeKk00GAWXFT9izWWNrNGuzPGtOexzwvA:1619541 442787&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi2p5WD 7p7wAhVTkMMKHe6bD_0Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1880&bih=93 9#imgrc=pwHEyepYA1SLxM&imgdii=koS0vSxWSzZAWM
märkligt att sökningen ger massa dessi resultat enbart, grann-landet....
Det är Donyas bästa vän som vill stödja sin vän Donyas rätt att få visa sina bröst i skolan, därav har båda samma top.
Men eftersom den vita tjejen saknar brösten att fylla upp topen med blir det inte riktigt samma sak.
Citera
2021-04-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
För 20 år sen blev inte tjejer skickade till rektorn för lite urringning i skolan, det är snarare någon slags nymoralism. Kvinnor i allmänhet klädde sig sexigare under 80-90 talet
Nog gillade jag att se stringtrosor sticka fram av uppmärksamhetssökande klasskamrater, men om det är propert i en skolmiljö går att diskutera. Om en lärare snällt påpekat/förespråkat lite vett och etikett så hade det inte slagit slint bland fi-galningsmedia på den tiden.
Citera
2021-04-27, 19:28
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Att tonårstjejer har linnen, verkligen, har ni blivit så sippa att ni tycker det är opassande? Och ja, vissa har stora bröst. Man ska själVfallet få ha linne då också
Citera
2021-04-27, 19:28
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa

Jag har varit i de 15 åriga killarnas ålder och vet hur de tänker. Jag hade då inte låtit min dotter klä sig utmanande bland såna, inte minst för att ha kvar lite respekt för anständighet i skolan.
Fast du kan inte hindra unga tjejer från att utvecklas till kvinnor. I tonåren har de vanligen också en mer rebellisk sida så lycka till med att utöva ditt förtryck där.

Vad skulle du lära en tonårsson då? "Min son - fortsätt vara sexfixerad och reducera tjejer till objekt som bara ska pippas med, precis som på porrfilm. Kvinnor som har lite bröst synliga är inga riktiga människor som förtjänar respekt. Horray!!"

Dessutom så finns det ingen "utmanande" klädsel. Denna beskrivning är bara en billig projektion och vantolkning från sexfixerade töntar till män som inte vet ett dyft om hur kvinnor tänker.
Citat:
Ni feministtokar drar allt för långt när ni är uttråkade, tänk om ni samlade er tankeverksamhet och brainstormade fram lite lösningar för stackars kvinnor med riktiga problem, som tvingas bära burkor, inte får arbeta etc... Du vet det finns riktiga orättvisor ute i världen, man behöver inte sitta på södermalmsfiket och luska fram ickeproblem att bli kränkta över.

När PK-media vinklar saker på det här sättet leder det till att lärare inte vågar påpeka något alls då risken att någon blir kränkt alltid finns. Det är en mer oroväckande utveckling.

Ditt första stycke är ju bara korkat. Resonemanget som du för är ungefär "varför ska vi bry oss om folk blir rånade, det finns ju värre saker som våldtäkt och mord" Allt hänger ihop här. Försök att se till helheten av feminismens arbete så behöver du inte resonera lika svagbegåvat i fortsättningen.

Personalen på tjejens skola bör med all önskvärdhet ta åt sig av den kritik som riktas mot dem. De har gjort ett klassiskt felsteg här i att uppmana unga tjejer till att anpassa sig efter misogyna manliga fördomar. Hoppas att de lär sig något av detta istället och utvecklas på riktigt.
Citera
2021-04-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Fast du kan inte hindra unga tjejer från att utvecklas till kvinnor. I tonåren har de vanligen också en mer rebellisk sida så lycka till med att utöva ditt förtryck där.

Vad skulle du lära en tonårsson då? "Min son - fortsätt vara sexfixerad och reducera tjejer till objekt som bara ska pippas med, precis som på porrfilm. Kvinnor som har lite bröst synliga är inga riktiga människor som förtjänar respekt. Horray!!"

Dessutom så finns det ingen "utmanande" klädsel. Denna beskrivning är bara en billig projektion och vantolkning från sexfixerade töntar till män som inte vet ett dyft om hur kvinnor tänker.

Ditt första stycke är ju bara korkat. Resonemanget som du för är ungefär "varför ska vi bry oss om folk blir rånade, det finns ju värre saker som våldtäkt och mord" Allt hänger ihop här. Försök att se till helheten av feminismens arbete så behöver du inte resonera lika svagbegåvat i fortsättningen.

Personalen på tjejens skola bör med all önskvärdhet ta åt sig av den kritik som riktas mot dem. De har gjort ett klassiskt felsteg här i att uppmana unga tjejer till att anpassa sig efter misogyna manliga fördomar. Hoppas att de lär sig något av detta istället och utvecklas på riktigt.
Nej, det är enligt mig inte jättenyttigt att uppfinna en massa ickeproblem, nya kön och andra konstigheter när riktiga problem fortfarande existerar för kvinnor. Personalen på hennes skola bör fortsätta förespråka proper klädsel i en seriös miljö, man är ju inte där för att dreggla över varandra, det leder snarare till koncentrationsbekymmer för alla. Skoluniform vore helt rimligt.
Citera
2021-04-27, 19:46
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa

Nej, det är enligt mig inte jättenyttigt att uppfinna en massa ickeproblem, nya kön och andra konstigheter när riktiga problem fortfarande existerar för kvinnor. Personalen på hennes skola bör fortsätta förespråka proper klädsel i en seriös miljö, man är ju inte där för att dreggla över varandra, det leder snarare till koncentrationsbekymmer för alla. Skoluniform vore helt rimligt.

Det är du som väljer att förminska denna situation med att stämpla tjejens bemötande som ett "ickeproblem". Ännu en vantolkning som inte har med verkligheten att göra.

Det var heller inget fel på tjejens blus. Hon är varken mer eller mindre proper eller distraherande i sin uppenbarelse än de unga grabbar som väljer att blotta sina överkroppar när de spelar boll under skolrasten om somrarna.
Citera
2021-04-27, 19:52
Medlem
Håller med personalen. Varför har många kvinnor och tjejer ett sådant sjukt behov av att visa sina intima delar för folk?
Citera
2021-04-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Verkligen inte. Du skrev tydligt att personalen borde prata med just unga tjejer om hur de klär sig. Alltså vill du lägga över ansvaret för mäns sexualitet på kvinnor. Som om män inte vore kapabla att göra detta helt själva.

Det handlar om attityder här och inte kläder i sig.

Då får du skaffa glasögon. Vem som har ansvar för mäns sexualitet eller handlingar skrev jag inte ett ord om.

Citat:
Låt bli att föra unga tjejers talan om du är en gammal inskränkt gubbstrutt här.

Det har ingen betydelse vilket kön eller ålder jag har. Det är ett objektivt faktum att det finns vissa beteenden som syftar till att trigga sexuell upphetsning. Det är inget konstigt alls med det, utan det är evolutionärspsykologisk fundamenta. Det återfinns hos nästan alla djurarter.

Att ha kläder som väldigt tydligt framhäver brösten är rätt uppenbart ett sådant beteende. Det erkänner ju även du om man läser vad du skriver nedan.

Citat:
Jag var i hennes ålder en gång och förstår hur unga tjejer ofta tänker. De kan vilja känna sig sexiga och gilla att få uppskattande blickar ja, så långt är jag med.

Detta innebär dock inte att tjejer vill ha sex med alla män som ger dem uppmärksamhet, långt ifrån skulle jag säga då tjejer är mer kända för att vara kräsna. Vid en så ung ålder som flickans i TS länkar så kan det många gånger räcka med lite blickar och uppmuntrande komplimanger för att få sin sexuella bekräftelse för dagen.

Unga pojkmän som tror att sexuell uppmärksamhet alltid inkluderar en önskan om fysisk kontakt och penetration utgår bara från sitt eget strikt manliga perspektiv i frågan.

Nu råkar det vara så att drygt hälften av jordens befolkning består av kvinnor och därför behöver vi också utvidga och omdefiniera betydelsen av sexuell uppmärksamhet så att även kvinnors synsätt får lika stort inflytande som männens haft i alla tider. Kallas jämlikhet.

Jag har egentligen sagt vad jag vill säga och ser inte riktigt hur det du skriver bemöter något av det jag sagt.

Det bör inte vara tillåtet att klä sig uppenbart sexuellt provokativt i skolan av två skäl:

- Skolan ska inte vara en plats för sexuella spel och sexuella interaktioner.
- Unga kvinnor bör inte uppmuntras att degradera sig själva till sexuella objekt. Förvisso är det primärt föräldrarnas ansvar.

Som jag skrev tidigare, tycker du det skulle vara okej för två elever att ha samlag öppet på någon av skolans ytor? Om inte, vad är ditt argument emot? Ok, ta då samma argument mot att låta elever klä sig uppenbart sexuellt provokativt i skolan.
Citera
2021-04-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
Problemet är nog inte hennes jämnåriga, dom bryr sig inte om en sådan här sak, kan nog va värre bekymmer för +50 taggarna i skolan, som vägrar acceptera, att detta kan vara ett helt normalt sätt för en tjej i hennes ålder att klä sig på idag.Hoppas skolan får en anmärkning.
Pojkarna bör bestraffas exemplarisk för sin föraktfulla vulgäritet och flickan uppmanas att klä sig anständigt. Detta borde inte ens vara samtalsämne. Vad händer hos pojkarnas och flickornas familjer? Har detta slags incidenter blivit normaliserade?

När slutade det vara en allmänn angelägenhet att värna om att Sveriges unga ska klä sig anständigt?
Citera
2021-04-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Håller med personalen. Varför har många kvinnor och tjejer ett sådant sjukt behov av att visa sina intima delar för folk?
För att få uppmärksamhet, för att känna sig sexiga. Vad är negativt med det?
Citera
2021-04-27, 20:02
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r

Kanske av samma anledning som många unga män gillar att klä sig i tajta tröjor och linnen vilket är en vanlig syn på gym t.ex. där de arbetat upp en god fysik.

De vill känna sig snygga och fina. Behöver inte vara mer komplicerat än så.
Citera
2021-04-27, 20:06
Medlem
På 90-talet och början av 00-talet var ju sådana där kläder inte direkt ovanliga. För fan, slappna av. Det är inte som att hon går toppless.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in