2021-04-27, 18:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Bara hålla tummarna för att det var Elias och Pär som blev diskade. De två smutsigaste på ön.

Vi vet ju inte ens om några öht blev diskade. Eller har Wrenkler bekräftat att så skedde?
2021-04-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kan tänka mig att de lottar om sånt där, för de gör de i vart fall i Farmen. Jag skrev till dem å frågade om det. De sa att de lottar om sånt de ska såga i och om sågar o andra verktyg osv. Om det sen stämmer det vet jag ej men varför skulle de ljuga om en sån sak som lätt skulle kunna avslöjas genom att man talar med någon tidigare tävlande deltagare?!

Ja, jag konstaterade väl egentligen bara att vinnaren verkar ha haft den mest fördelaktiga platsen och fick vatten på min kvarn direkt när de två längst bak åkte ut först (William, Ludde).

Tycker man borde kunna ställa upp dom på en rad istället.
2021-04-27, 18:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vinner varje Robinson-vinnare varsin statyett, eller måste Robinson-vinnaren lämna tillbaka statyetten inför nästa säsong? Tillverkas en ny statyett för varje säsong?

Troligtvis tillverkas en ny inför varje säsong. Kostar nog inte många kronor.
2021-04-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vad går du på för grejjer??? Låter kul att inte veta vad folk heter ...

Programledaren heter ANDERS Öfvergård även känd som "Arga snickaren". Han har öronsnäckor.

En av deltagarna heter Andreas. Hans personliga sak är öronproppar.

Vad är problemet med att hålla reda på vad folk heter???

Varför så otrevlig? Jag råkade skriva fel, big deal. Det är du som började prata om deltagaren Andreas när jag högt och tydligt frågade om Anders. Med tanke på din ton kommer du framöver ignoreras i tråden.

Ser nu varför folk inte gillar dig.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-27 kl. 19:16.
2021-04-27, 19:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Ja, jag konstaterade väl egentligen bara att vinnaren verkar ha haft den mest fördelaktiga platsen och fick vatten på min kvarn direkt när de två längst bak åkte ut först (William, Ludde).

Tycker man borde kunna ställa upp dom på en rad istället.

Tror det hade mindre betydelse var man stod och mer hur pass lätt man är. Johanna väger relativt lite. Då, precis som i påltävlingen är det enklare att ta hem en sådan tävling.
2021-04-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tror det hade mindre betydelse var man stod och mer hur pass lätt man är. Johanna väger relativt lite. Då, precis som i påltävlingen är det enklare att ta hem en sådan tävling.

Ja, det tror jag till viss del också, men Dennis vittnade om att de gungade till rejält när vågen slog i. Ludde väger nog inte speciellt mycket heller, men jag får, motvilligt erkänna, att feminazin såg väldigt stabil ut.

Små fötter är nog mest fördelaktigt i en sådan tävling.
2021-04-27, 19:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Varför så otrevlig? Jag råkade skriva fel, big deal. Det är du som började prata om deltagaren Andreas när jag högt och tydligt frågade om Anders. Med tanke på din ton kommer du framöver ignoreras i tråden.

Ser nu varför folk inte gillar dig.

Så bra - efter ETT inlägg i trött ton. Men det betyder bara på din egna intolerans av mothugg när du inte kan skilja på namnen på personerna i Robinson. Att jag blev trött är för att det finns en annan i tråden som i alla veckor kallat Andreas (deltagare) för Anders hela tiden och först nu fattat det ... då är du nr 2.
2021-04-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är rätt stora tillställningar vid sådana där tv-inspelningar. Läste någonstans att det var 150 personer i produktionen som bodde på Cape East i Haparanda. Bara logistiken måste ju vara ett hästjobb. Det är både material och folk som ska skeppas fram och tillbaka mellan fastlandet och öarna hela tiden.

Stränderna som dom bott vid tror jag mig ha hittat på Eniro maps som är bättre än Google. Halsön Kallskär längst ned i öster finns en strand, den andra på Seskar-furö på östra sidan. Skymningslandet ligger ju nästan på fastlandet. På södra sidan av själva Seskarö finns den stranden. Finns bara en sådan strand bland alla öar.

Sedan så finns ormskäret en bra bit nordväst om Seskarö. En tunn sandslinga där Anders går och spelar in lite välkomsttal i början av varje avsnitt.

Var den nya stranden för sammanslagningen och örådet håller till har jag inte hittat.

Kan bekräfta de platserna. Produktionen har dock maskerat och blurrat lite i flygbilderna då det ligger stugor i närheten av vissa platser - så öde är det inte i Haparanda skärgård. Örådet utspelade sig i närheten av Cape East. Kan också bekräfta att produktionen inte städat helt och hållet efter sig på alla platser ;-)

Om du vrider och vänder på kartan lite med Google maps kan du också hitta "nya stranden" för sammanslagningen.
2021-04-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirap.
Om de gick dit borde det räknas som regelbrott.

Precis. Det eryktas ju att 2 deltagare diskas för fusk och matintag.
2021-04-27, 19:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
WTF - vilka fantasier ni har! Inget är bekräftat utan enbart insinuationer från Alex i synk.

2021-04-27, 19:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
WTF - vilka fantasier ni har! Inget är bekräftat utan enbart insinuationer från Alex i synk.
gränslandet 6
2021-04-27, 19:30
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in