• 6
  • 7
2021-04-25, 19:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Fast tvål såklart. Flytande tvål är för homosexuella.
Citera
2021-04-25, 19:08
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Samma här, torr i fejan och i hårbotten så vi får se vad den kan erbjuda...

Citat:
Ursprungligen postat av Volta.1234
Ska ja va ärlig så svider det som fan.
Ja, jag fick aleppotvål i ögonen vid ett tillfälle och det var den värsta sveda man kan föreställa sig, så ska man ha den i håret eller i ansiktet så får man vara lite försiktig.

Ju högre procent lagerbärsolja ju bättre återförfettning för huden. Om man inte har väldigt torr hårbotten kan det räcka runt 24%. Jag har flera olika och tycker den på 40% är riktigt bra för händerna.
Citera
2021-04-26, 23:42
Medlem
Använder flytande och sparar mängder av pengar på detta sätt:

Fyller 1/4 i en tvålbehållare och resten vatten. Sen skruvar jag på pumpen som gör så att tvålen blir till skumm. Rengör lika effektivt + kan ha i glycerin, jojoba olja, aloe vera m.m så händerna blir mer mjuka. Detta är en bra lifehack då man sparar pengar i det långa loppet

Funkar lika bra med diskmedel, balsam, shampoo osv också. Man får testa sig fram hur mycket vatten kontra produkt man har i, beroende hur tjockt man vill ha sitt skumm.
Citera
2021-04-27, 16:08
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Håller med. Varför ska man kladda med en massa ”luktagott” och annat trams.
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Ja, jag fick aleppotvål i ögonen vid ett tillfälle och det var den värsta sveda man kan föreställa sig, så ska man ha den i håret eller i ansiktet så får man vara lite försiktig.

Ju högre procent lagerbärsolja ju bättre återförfettning för huden. Om man inte har väldigt torr hårbotten kan det räcka runt 24%. Jag har flera olika och tycker den på 40% är riktigt bra för händerna.
Kan tänka mig det. Samtidigt så ska man ju inte tvåla in ögonen med någon tvål alls.
Har själv precis testat 40%, den är så här länge minst lika bra som vilken annan hårdtvål som helst.

Citat:
Samma här, torr i fejan och i hårbotten så vi får se vad den kan erbjuda...
Har precis testat den, 40% varianten.
Den har en speciell lukt, tänk rökelse kombinerat med tjära.
Min kärring duschade först med tvålen och efteråt luktade hon inte alls som tvålen, om man inte stoppade ner näsan i huden.

Första intrycket var helt ok, speciellt med tanke på att aleppotvålen inte lämnar någon stark lukt efteråt.

Edit: Det yttersta lagret av tvålen lämnar en oljig hinna.
Citera
2021-04-27, 16:35
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det yttersta lagret av tvålen lämnar en oljig hinna.

Jag tror, om man ska tro det jag läst, att din tvål bara genomgår en fas.
Kommer förmodligen att tilltalas av doften.
Citera
2021-04-27, 16:55
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jag tror, om man ska tro det jag läst, att din tvål bara genomgår en fas.
Kommer förmodligen att tilltalas av doften.
Den luktar absolut inte äckligt, men luktar aningen speciellt av lager.
Citera
2021-04-27, 21:29
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Så är det.

Fler än jag som ser parallellerna mellan att flytande tvål ofta återfinns på allmänna toaletter?
Citera
2021-06-19, 19:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Så är det.

Fler än jag som ser parallellerna mellan att flytande tvål ofta återfinns på allmänna toaletter?
Eftersom det är nästan alltid bögar som återfinns där.

Hur funkade Aleppotvålen?
Citera
2021-06-25, 21:16
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Eftersom det är nästan alltid bögar som återfinns där.

Hur funkade Aleppotvålen?

Jag är nöjd, hittade en skaplig i en turkbutik,
ska nog investera i en seriösare online.
Citera
2021-06-26, 06:59
Bannlyst
Känns som att det är bättre "drag" i fast tvål, den flytande innehåller mest parfym och mjukgörande trams. Men till ansiktet använder jag lite dyrare och flytande prylar. Tänk introt till filmen "American Psycho".
Citera
2021-06-27, 00:17
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Känns som att det är bättre "drag" i fast tvål, den flytande innehåller mest parfym och mjukgörande trams. Men till ansiktet använder jag lite dyrare och flytande prylar. Tänk introt till filmen "American Psycho".
Kroppen anpassar sig till vilka produkter som du använder, har man använt mjukgörande ämnen i åratal så kan ej kroppen kompensera när man plötslig byter till fast tvål. det är också en vanesak, varför fast tvål personer upplever att det inte känns som man blir ren av flytande tvål
Citera
2021-06-28, 13:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jag är nöjd, hittade en skaplig i en turkbutik,
ska nog investera i en seriösare online.
Kan rekommendera Gröna gredelinas 40% Aleppotvål. Det är en jävla vänsterbutik men tvål kan de.
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Man blir renare med fast tvål.
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Kroppen anpassar sig till vilka produkter som du använder, har man använt mjukgörande ämnen i åratal så kan ej kroppen kompensera när man plötslig byter till fast tvål. det är också en vanesak, varför fast tvål personer upplever att det inte känns som man blir ren av flytande tvål
Detta har du tagit rakt ur luften och är rent trams.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in