2021-04-27, 13:10
Medlem
DraconianTimess avatar
Det här visar hur samhället börjat eskalera i fel riktning. Man börjar smyga in en norm där kvinnor skall täcka sig och de får skylla sig själva om de blir trakasserade på grund av sin klädsel. Samtidigt slipper störiga killar den gamla hederliga käftvåfflan när de inte kan uppföra sig.
Vad är det för islamistiskt skithål vi är påväg mot?

Jag är uppväxt på 80-talet då tjejer solade topless i parker och på stranden. +25 grader och man såg tuttar lite överallt.
Idag trillar folk av pinnen när de får se ½ tutte på en tjej med lite uringat. Tjejer plågas och svettas i tjocka Puma hoddies i sommarvärmen för att slippa bli trakasserade.

Låt tjejen klä sig sådär om hon vill. Det behövs inte mer än en spräckt näsa på en kille och utslagna framtänder på en annan för att få hela skolan lugn och tjejen kan slippa trakasserier.
Citera
2021-04-27, 13:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Sicket trams.

Tjejens byst ser ut att hålla sig rätt stadig och stabilt där bakom det snäva blusmaterial som också är anpassat för att ge stöd och bära upp vissa kroppsdelar.

Är ganska vanligt att kvinnor tänker mer praktiskt när det handlar om att framhäva bysten på ett snyggt och "säkert" sätt så att de inte gör just detta - trillar ut.

Sen så är det faktiskt inte oanständigt att ha en viss del av brösten synliga som en smakfull liten halvmåne.
Egentligen är inte fullt synliga bröst med hela vårtan blottad något fult eller oanständigt det heller. Åtminstone inte mer så än en svettstinkande yngling som springer runt med sin taniga bara överkropp på skolans idrottsplan under en varm sommardag.

För att inte tala om en del manliga joggare med hela bajspaketet (ja, det liknar faktiskt avföring) avgjutet under ett par svintajta träningsbyxor. Hur många - i rättvisans namn - klagar på att dessa exhibitionistiska herrar vägrat ett par fluffiga shorts över den högst "utmanande" underkroppsklädsel de valt att blotta för sin omgivning som äkta fulgubbar?

Pinsamt med den skara av aplika töntar som upprörs över något så obetydligt som ett halvt bröst utputande.

So frickin what om det skulle råka kännas sexigt och lite upphetsande för vissa att se på? Är ni just det ovannämnda? Hårlösa gorillor som inte klarar av att bevittna lite kvinnlig skönhet utan att bli alldeles ifrån er på kuppen? Där kan vi snacka lättkränkthet och känslostyrda våp i ordens rätta bemärkelse
Kan du vara så vänlig och ge exempel på åtminstone 1 (ett) styck fall där en manlig joggare gråtit ut i massmedia om att "waaaah, kvinnor tittar på min röv - det är fruktansvärt, jag är kreeeeeenkt! Hemska förtryckande kvinnogrisar!!!", tack.
Citera
2021-04-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Jaha, är hon en hora i ”de mångkulturellas ögon” för att hon går klädd sådär?
Snacka om projektion. Säg som det är istället - *du* tycker hon är en hora för att hon går klädd så. Så jävla patetiskt att skylla på invandrare hela tiden när det är uppenbart att du själv har problem med hennes klädsel
Jag har problem med hennes klädsel, korrekt. Ingen vettig förälder låter sina barn se ut sådär.

På vilket sätt är det mitt fel att folk av icke nordisk kultur ser lättklädda kvinnor/ungdomar utan manlig eskort som horor och lovliga våldtäktsoffer?
Citera
2021-04-27, 13:33
Medlem
Den där klädseln är väll mer lämplig för nattklubb, vad är det för fel på hennes föräldrar? skicka snorrisen utklädd till hora till skolan.
Citera
2021-04-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
fyfan va vidrigt, hon ska ju kunna ha på sig vilka kläder hon vill utan att killarna ska säga något

För 25 år sedan, ja. I dagens Sverige, definitivt inte.
Det är en av effekterna av den vackra mångkulturen.
Seså, på , med bylsiga kläder tjejer, ni måste "bjud igen" lite med tanke på allt det fina vi har fått.
Pizza och Zlatan hette det för någr år sedan, det finns säkert mer vinster med det mångkulturella samhället.

Dock är jag en förespråkare för obligatoriska skoluniformer som skulle lösa problemen.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-04-27 kl. 13:36.
Citera
2021-04-27, 13:37
Medlem
irrelevants avatar
Jävla hylla det där. Förstår inte vad det klagas på? Borde inte alla vara glada? Eller är det nån kärringlärare i klimakteriet som opponerar? Eller är det muslimer inblandade? Skicka dem till karelen allihop oavsett.

Skulle nog inte vara emot tvångsomhändertagande mot idioter faktiskt. Känns som att samhället skulle bli bättre. Går nog att utveckla en algoritm för idioti? Baserad på konsekvenstänkande osv. Alla som inte klarar testet blir skickade till arbetsläger, så kan vi intelligenta få skapa vårt samhälle ifred. Blir det lärarbrist höjer vi lönerna, så enkelt är det!
Senast redigerad av irrelevant 2021-04-27 kl. 13:43.
Citera
2021-04-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Det här visar hur samhället börjat eskalera i fel riktning. Man börjar smyga in en norm där kvinnor skall täcka sig och de får skylla sig själva om de blir trakasserade på grund av sin klädsel. Samtidigt slipper störiga killar den gamla hederliga käftvåfflan när de inte kan uppföra sig.

Jag är uppväxt på 80-talet då tjejer solade topless i parker och på stranden. +25 grader och man såg tuttar lite överallt.
Idag trillar folk av pinnen när de får se ½ tutte på en tjej med lite uringat. Tjejer plågas och svettas i tjocka Puma hoddies i sommarvärmen för att slippa bli trakasserade.

Låt tjejen klä sig sådär om hon vill. Det behövs inte mer än en spräckt näsa på en kille och utslagna framtänder på en annan för att få hela skolan lugn och tjejen kan slippa trakasserier.
Nja vad är det där för illusion du kokat ihop? Har du besökt en strand/park under sommaren i nutid? Det är nog lika mycket hud tillgängligt för beskådning som på 80-talet. Till och med du borde väl i allafall förstå att det är skillnad på "klädkod" i en skola jämfört med stranden?
Citera
2021-04-27, 13:41
Medlem
Problemet är väl att de bara har bh på sig. Naken mage och överdel som visar mer än den döljer. Skolan är ingen nattklubb. Kanske dags att lära ut klädkoder. Men tydligen årets mode på den skolan.
Citera
2021-04-27, 13:44
Medlem
Jag har alltid tyckt att skoluniform är en bra ide, då slipper vi sånt här, samt mobbning för omoderna kläder etc. Vad de däremot har på sej på fritiden är deras ensak. Jag måste ju bära mina arbetskläder för att skydda mej, samma sak här.
Citera
2021-04-27, 13:45
Medlem
Det här är alltså skolan det handlar om: https://www.raoulwallenbergskolan.se/skolor/rws-skovde/
Det finns inget som tyder på någon islamistisk inriktning.
Citera
2021-04-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes

Fast det var just vid bad och inte i skolan.
Citera
2021-04-27, 13:52
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Jag har alltid tyckt att skoluniform är en bra ide, då slipper vi sånt här...

Helt klart ! Skoluniform ÄR lösningen på denna struntsak. Då svarar landets islamister: Men det här med visad hud är ingen struntsak för oss. Det är JÄTTEVIKTIGT.

Lösning: Inför skoluniform NU !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in