2021-04-27, 13:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Var inte det om när Carl Hamilton ställde till skandal och blev hemskickad eller om han bröt sin vistelse i Robinson? Han deltog i varje fall i samma Robinson som Karl Beyer vann - år 2019.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0nVBjG/carl-hamilton-lamnade-robinson--kande-sig-hotad

Han bröt väl relativt tidigt under säsongen. Denna händelse ägde rum mycket senare, precis innan finalveckan. Kan möjligtvis haft något med honom att göra, men ser inte hur något kring Hamilton skulle vara relevant så långt efter att han lämnat ön. Fattar inte vad produktionen berättat som resulterar i att Klas går iväg på stranden och lägger sig i fosterställning och gråter. Otroligt konstigt.
2021-04-27, 13:48
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Har Transan och Elias nuppat?

Adonis. måste vara extremt svartsjuk Han blir friendzonad av sina två gullepluttar. Förklarar varför han inte copy/pastat sitt vanliga inlägg det senaste dygnet.
2021-04-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Han bröt väl relativt tidigt under säsongen. Denna händelse ägde rum mycket senare, precis innan finalveckan. Kan möjligtvis haft något med honom att göra, men ser inte hur något kring Hamilton skulle vara relevant så långt efter att han lämnat ön. Fattar inte vad produktionen berättat som resulterar i att Klas går iväg på stranden och lägger sig i fosterställning och gråter. Otroligt konstigt.

Något med prissumman kanske. Att de först blev lovade den efter programmet och sedan fick reda på att det skulle dröja. Eller att beloppet skulle bli mindre pga nån extra skatt eller nåt, i dont know.

Får de förresten inte traktamente för att vara med, kanske något med de pengarna... om de kände sig blåsta.
2021-04-27, 14:39
Medlem
Citat:

Jag har verkligen jättesvårt att förstå vad som skulle skapa en så kraftig reaktion. Eftersom de inte får prata om det så måste det ju vara något som i slutändan inte syntes i programmet. Kan det vara så att någon/några deltagare fuskat på något sätt, men produktionen valt att inte straffa/diska dem eftersom det skulle förstöra för mycket mot slutet av säsongen? Men inte ens då tycker jag att det var en motiverad reaktion.
2021-04-27, 14:53
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Inte omöjligt. Isf borde de plocka bort och polisanmäla transan eftersom detta i princip är likställt med sexuellt övergrepp.
2021-04-27, 15:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Inte omöjligt. Isf borde de plocka bort och polisanmäla transan eftersom detta i princip är likställt med sexuellt övergrepp.

Polisanmäla? Något som vi inte vet med sanning har hänt utan bara skrivs om i denna tråd? Var du där eller???
2021-04-27, 15:26
Medlem
Citat:
Hade jag varit Elias hade självmord då legat högt på listan.
2021-04-27, 15:28
Medlem
Citat:
Polisanmäla? Något som vi inte vet med sanning har hänt utan bara skrivs om i denna tråd? Var du där eller???
Han skrev ju "isf". Behöver Han ha varit där för att gissa?
2021-04-27, 15:31
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Sker alltid mycket mer instruktioner, regissering och planering bakom varje scen än vad man tror:

När det exempelvis är tävling ser det ut för oss tittare som att de tävlande går längs med stranden, ställer sig i grupper framför Anders, får instruktioner, och sen startar tävlingen.
I verkligheten har lagen varit på plats under en mycket längre tid - deltagarna har genomgått läkarundersökningar, gjort tester och liknande. Sedan har produktionen även gått igenom banan steg för steg med lagen, inte Anders. Så när Anders går igenom banan, så vet redan alla deltagare steg. Bara för TV:n.

Detsamma gäller Ö-råden. Deltagarna är alltid där mycket längre tid än man tror. Det sover t.ex. alltid över på ö-råds ön (väldigt spartanskt), då det är fara att åka båt när det är mörkt. Har för mig att den som blivit utröstad sover enskilt. (Lite stelt annars)

Allt ovan gäller för när Robinson vart på Fiji, men gissar på att principen är densamma när programmet även utspelar sig i Sverige.

Det är rätt stora tillställningar vid sådana där tv-inspelningar. Läste någonstans att det var 150 personer i produktionen som bodde på Cape East i Haparanda. Bara logistiken måste ju vara ett hästjobb. Det är både material och folk som ska skeppas fram och tillbaka mellan fastlandet och öarna hela tiden.

Stränderna som dom bott vid tror jag mig ha hittat på Eniro maps som är bättre än Google. Halsön Kallskär längst ned i öster finns en strand, den andra på Seskar-furö på östra sidan. Skymningslandet ligger ju nästan på fastlandet. På södra sidan av själva Seskarö finns den stranden. Finns bara en sådan strand bland alla öar.

Sedan så finns ormskäret en bra bit nordväst om Seskarö. En tunn sandslinga där Anders går och spelar in lite välkomsttal i början av varje avsnitt.

Var den nya stranden för sammanslagningen och örådet håller till har jag inte hittat.
2021-04-27, 15:33
Medlem
peterZiipens avatar
2021-04-27, 15:39
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
är du inte läskunnig eller? "I sådana fall" skrev jag
2021-04-27, 15:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
är du inte läskunnig eller? "I sådana fall" skrev jag

Jag är läskunnig men som du skriver bygger man vidare på något som till slut kan bli en trådsanning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in