2021-04-22, 21:25
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Hur kan man tycka att ett sånt här spel är kul?

Jaha. Odla grödor och åka runt med en traktor? Vad får man ut av det?

Vad spelar du för spel som du får ut något av?
Citera
2021-04-22, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av john-silver
Vad spelar du för spel som du får ut något av?
Jag är ingen direkt gamer. Men jag har kört flygsimulator. Det om något är en rolig simulator som man får något av. Hur kan man tycka det är kul att spela bonde? Känns som att det spelet är för autister.
Citera
2021-04-22, 21:53
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Jag är ingen direkt gamer. Men jag har kört flygsimulator. Det om något är en rolig simulator som man får något av. Hur kan man tycka det är kul att spela bonde? Känns som att det spelet är för autister.

Så att flyga från punkt A till B ger mer än att börja från noll med äldre maskiner och jobba dig upp till nya maskiner och mer mark ger mer tycker du? alla tycker vi olika
Citera
2021-04-22, 22:04
Bannlyst
Citat:
Så att flyga från punkt A till B ger mer än att börja från noll med äldre maskiner och jobba dig upp till nya maskiner och mer mark ger mer tycker du? alla tycker vi olika
Vad får du ut av att gräva lite mark?

Flyga är en annan grej. Du ser flera olika platser. Mer realism över det hela. Men om du tycker det är kul att spela bonde så får du väl tycka det.
Citera
2021-04-22, 22:24
Moderator
HelgeBuks avatar
Hoppas på både bättre timmerhantering och rimligare pris på timmer. Plus att markvärde borde baseras på vad, om något, som växer på marken. Som det är nu i 19 kan man ju enkelt "fuska" ihop enorma pengar genom att köpa en bit land med skog, leasa skogsmaskiner i några timmar för att avverka och sälja timmer, sen sälja marken igen för exakt samma pris.
Citera
2021-04-22, 23:59
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:

Tråkigt svar från din sida. Jag föredrar flygsimulatorer då jag är intresserad av flygning och flygplan, men nu var det väldigt länge sedan jag spelade ett.

Däremot förstår jag att vissa andra föredrar bonde-simulatorer av olika anledningar, vi alla är ju olika och det är ju kul att det finns spel för oss allihopa. Men jag skulle inte kalla farming simulator som ett spel för autister bara för att det inte faller mig i smaken.

Dom har nog mer att göra i det spelet än vad man har i ett flyg-sim.
Citera
2021-04-24, 09:02
Medlem
soulfly82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Tror det är lite slow-gaming.

Avslappnande som att lägga pussel ungefär.

De va en rätt bra förklaring faktiskt!

Men sen kan de ju även hjälpa om man är extremt intresserad av lantbruk osv överlag.
Citera
2021-04-27, 14:51
Medlem
kola-rapaces avatar
Hur funkar det att spela på Playstation? Hur väl optimerade är kontrollerna? Finns det moddar?
Citera
2021-04-28, 14:46
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Vad tror ni om detta? blir både fler fordon och kategorier även säsonger

https://www.farming-simulator.com/

Jag känner spontant att det blir riktigt bra

Äntligen!

Ja, det är som vanligt en minimal uppgradering av grafik och fysik, samt ett antal nya maskiner att leka med. Och jag kommer givetvis att köpa det direkt ändå. Farming Sim är fan ett av världens absolut mysigaste spel. Ska bli kul att se hur de integrerat Seasons också, för jag antar att de i vanlig stil bara hyrt in mod-teamet för att hjälpa till med det .
Citera
2021-04-28, 15:04
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Hur funkar det att spela på Playstation? Hur väl optimerade är kontrollerna? Finns det moddar?

För PS vet jag inte, har spelat på Xbox och där fungerade det över förväntan, vad jag kan komma ihåg fans "modhub" på spelet men jag vet inte med 100%ig säkerhet
Citera
2021-05-01, 13:44
Medlem
Hamprs avatar
Citat:

Rolig logik du verkar ha.. Du anklagar folk för att vara autister när man spelar farm sim, men man är inte autist när man spelar flyg sim. Det är ett helt ologiskt förhållningssätt du har.
De mest inbitna i båda genrer riskerar att vara autister, det enda som delar dessa två är deras preferens av spel.
Det faktum att du inte ens kan föreställa dig att någon kan ha som preferens att spela en farm simulator framför flyg simulatorer gör att risken för att just du är autist är ganska jäkla hög..

Not sure if troll or just autism..
Citera
2021-05-04, 18:54
Medlem
Tittat lite på nätet och det verkar bara vara på engelska eller man även kan välja svenska?
Hittar inget om det någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in