2021-04-27, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Blus var allt för utmanande, menade skolpersonalen.

Byt om och skyl dig. Den uppmaningen fick 15-åring av personal på Raoul Wallenbergskolan i Skövde.

– De förklarade att jag har kommit längre i puberteten än mina klasskompisar och erbjöd mig att låna en fleecetröja.

Hon vägrade och lämnade arg och ledsen rummet

Bild 1 Bild2

https://sverigesradio.se/artikel/15-ariga-donya-for-utmanande-kladd-for-skolpersonalen

Skolan erkänner att de brustit i sina rutiner och flickans mamma har gjort en anmälan till Skolinspektionen.

Min stilla undran är varför flickorna vill se ut så där trashigt?

De liknar porr Heidi från alperna.

Men vill de se ut så där så har de full rätt att göra så.
Senast redigerad av Martlet 2021-04-27 kl. 07:07.
Citera
2021-04-27, 07:09
Medlem
Vad är det värdefulla med att tjejer och kvinnor ska tillåtas visa upp pattar och arsle?

Vad är vinsten med detta i samhället? Och i skolmiljö?

Hur påverkas unga pojkars förmåga att koncentrera sig på studierna, om flickor tillåts och uppmuntras att visa upp pattar och arsle?

Hur gynnas flickor och kvinnor av att visa upp sig som luder? Hur gynnas samhället av det?

Är det lika okey att pojkar och män, manliga lärare, går runt i tajta byxor som framhäver penis och arsle?
Citera
2021-04-27, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Min stilla undran är varför flickorna vill se ut så där trashigt?

De liknar porr Heidi från alperna.

Men vill de se ut så där så har de full rätt att göra så.

Det är ju pga biologi, som syftar till att flickorna ska fånga en kille, para sig, och bilda familj.

Eftersom flickorna inte vill varken para sig eller bilda familj, så bör naturligtvis ett vettigt samhälle motarbeta sådana tendenser.

För både flickans skull såväl som omgivningen.

En persons frihet bör begränsas om den negativt påverkar omgivningen. Och trots att manliga dumskallar uppskattar att gå runt kåta och stirra på lättklädda kvinnor överallt så är det negativt för samhället. Men kvinnors frihet att hora kanske står över allt annat?
Citera
2021-04-27, 07:40
Medlem
Rektorn anser inte skolpersonalen agerat felaktigt

Tjejer på Raoul Wallenbergskolan i Skövde har vid flera tillfällen uppmanats att byta kläder, bland annat för att deras urringade toppar kan ha lett till att killar sexsnackat om dem.

Skolans rektor Peter Gejervall har under måndagen samtalat med sin personal, som han anser inte har agerat felaktigt.

"Det är av omsorg och omtanke som vi agerar i detta", säger han.
Citera
2021-04-27, 07:45
Medlem
Då jag har sett detta eskalera på nära håll så undrade jag varför, ibland såg man barn klä sig som vuxna sexarbetare. Ja det är vad de är barn inget annat. Sedan kan man också fråga sig hur deras föräldrar tänker förmodligen inte alls då vissa av dem anser sig vara kompis med sina barn.
Citera
2021-04-27, 07:50
Medlem
Kissdroppes avatar
Det är skrämmande att se hur horigt barn och ungdomar klär sig idag.

Jag minns förra sommaren när jag såg en tjej som säkert var 9-10 år, med jeansshorts där man såg halva rumpan. Helt jävla absurt.

Men horeri och dekadens är ju precis vad vänstern gillar, så jag förstår att media, föräldrar och folk på Flashback går i taket när 15-åringar inte får visa sig halvnakna i skolan.

Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Ja det är ju inte direkt ansiktet som är iögonfallande...

Jag kommer aldrig att förstå detta. Kvinnor låter pattarna nästan ramla ut och blir förvånade att killar tittar på dem! Och det är naturligtvis hela poängen också. Sedan ska de spela förnärmade fast de älskar uppmärksamheten! Hycklande hyndor.
De vill kunna bestämma själva vem som stirrar på deras kroppar.

Är det en gammal gubbe så är det "gubbslem" som objektifierar dem, men att en snygg kille tittar på samma sätt är precis vad de vill.
Citera
2021-04-27, 07:50
Avslutad
Citat:
Rektorn anser inte skolpersonalen agerat felaktigt

Tjejer på Raoul Wallenbergskolan i Skövde har vid flera tillfällen uppmanats att byta kläder, bland annat för att deras urringade toppar kan ha lett till att killar sexsnackat om dem.

Skolans rektor Peter Gejervall har under måndagen samtalat med sin personal, som han anser inte har agerat felaktigt.

"Det är av omsorg och omtanke som vi agerar i detta", säger han.
Jag tycker att skola och rektor agerat helt korrekt. Och tjejens morsa borde få en orosanmälan på sig från skolan. Mer och mer börjar faktiskt tala för att införa skoluniform.
Citera
2021-04-27, 07:53
Medlem
Nina Rung, kriminolog och välkänd debattör i frågor som berör barns utsatthet och som bland annat föreläser i skolor om könsnormer och sexuell integritet, kritiserar skolans agerande och säger att det är en grund för diskriminering.

"Det är ju väldigt tydligt att man skickar tydliga signaler till henne och alla andra 15-åriga flickor där man säger att ni tar ansvar för hur andra kommer att reagera på er klädsel", säger hon.

Vårdnadshavare/ mamma Haleh Karimi ser dock inget fel på klädseln.

.
Citera
2021-04-27, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Vad är det värdefulla med att tjejer och kvinnor ska tillåtas visa upp pattar och arsle?

Vad är vinsten med detta i samhället? Och i skolmiljö?

Hur påverkas unga pojkars förmåga att koncentrera sig på studierna, om flickor tillåts och uppmuntras att visa upp pattar och arsle?

Hur gynnas flickor och kvinnor av att visa upp sig som luder? Hur gynnas samhället av det?

Är det lika okey att pojkar och män, manliga lärare, går runt i tajta byxor som framhäver penis och arsle?
Inte alls förvånande är att många av killarna får sina första erfarenheter hur tjejer är just i skolan. Många pojkar lär sig genom att titta och ofta får de en väldigt snedvriden attityd mot tjejer pga liknande klädsel attityd m.m. från flickorna. Tyvärr är det så det är.
Citera
2021-04-27, 07:56
Medlem
Vem i helvete tillåter sin dotter att gå klädd sådär?
Tjejen utstrålar osäkerhet och de vuxna på skolan gjorde rätt i att skyla henne.

Framförallt om hon rör sig utomhus klädd sådär, utan manligt sällskap, så är hon i de mångkulturellas ögon en hora som förtjänar att våldtas. Vi får hoppas att hon bor och rör sig i ett helvitt område.
Citera
2021-04-27, 07:58
Medlem
Citat:
Nina Rung, kriminolog och välkänd debattör i frågor som berör barns utsatthet och som bland annat föreläser i skolor om könsnormer och sexuell integritet, kritiserar skolans agerande och säger att det är en grund för diskriminering.

"Det är ju väldigt tydligt att man skickar tydliga signaler till henne och alla andra 15-åriga flickor där man säger att ni tar ansvar för hur andra kommer att reagera på er klädsel", säger hon.

Vårdnadshavare/ mamma Haleh Karimi ser dock inget fel på klädseln.

.
Dessa uttalanden är baserade på ett svenskt homogent kulturellt samhälle där endast svenskar lever. Så ser inte verkligheten ut. Vi lever i ett mångkulturellt land och hon löper en enorm risk att råka ut för berikning.
Citera
2021-04-27, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Måste man ha på sig en för liten tröja så tuttarna nästan hänger utanför?
Om flickstackar´n inte förstår det här med smak, vett o etikett så måste ju någon lära henne detta.
Anständighet i all sin ära. Är man ute bland folk så kan man faktiskt klä sig lite bättre än sådär.
Ja, hon har fått ett par bröst, men måste man trycka upp dem i nyllet på alla man möter?
Dessutom sedan kontakta en tidning där man fortsätter o trycka ut brösten.

Som om jag skulle sy en kroppsstrumpa med en snabel för snorren och sedan gå runt o tycka det är ledsamt att folk vill att jag skall skyla mig.
Efterblivet delux.

Jag är en varm förespråkare till att tjejen på bilden, och andra tjejer i hennes ålder, ska få gå klädda som dom vill, och den enda anledningen är att dom, på så sätt, dom är lättklädda, är ett perfekt runkmaterial,, inte f_an bryr jag mig om att dom typ kan hetsa sina jämnåriga, så att dessa tonårsgrabbar sen blir anmälda för övergrepp å skit, de bryr jag mig f_an i, utan i detta fall är jag helg egoist, låt tjejerna gå klädda som trasiga småhoror, bättre runkobjekt är svårt att hitta🤭, sen e de självklart att i en sån här fråga att man ser till att stödja kvinnorörelsen om att tjejerna ska få gå klädda som dom vill, annars e man ju idiot, eller bög😉.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in