Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Det hon säger är knappast uppseendeväckande. Att köpa vinylskivor är ett obskyrt intresse idag, och knappast något gemene man sysslar med. Sen är det möjligen lite märkligt att hänvda att "ingen betalar för musik längre" eftersom piratkopieringen är död sedan ganska många år och många faktiskt betalar för Spotify Premium. Dock är det möjligt att Elsa kör med gratisversionen av Spotify där man faktiskt får tillgång till hela deras musikbibliotek utan att betala en enda krona.
Dessutom, vad är det pinsamma i att hon inte vet hur man sätter igång en vinylskiva? Jag är äldre än Elsas rollfigur och har aldrig rört en grammofonspelare. Jag hade förmodligen också frågat hur man sätter igång skiten.
Intresset för fysiska skivor finns ju. Kolla bara på Metal och Hårdrocks Fantaster, Många av dom Fantasterna föredrar att köpa sina albumbs via vinyl. Vinyl är väldigt popelärt bland Visa. Och Alla streamar inte sin musik via itunes eller spotify som många människor gör idag. Finns fortfarende folk som lagrar sin musik via usb och hårddiskar och föredrar att evun att njuta musiken på "flac" som är numera nya mp3. däremot måste jag säga det att Fysiska butiker vars säljer skiver idag är inte så vanligt numera eftersom man mera idag köper skiver på nätet vilket har sin tur lett att fysiska butiker inte har gjort lika stor utdragning av försäljning. Sen tog ju evun pirat tiden evun en del av summan folk som köpte skiver förr med på början av 2000 talet.
Artister och musiker idag lever inte bara på konserer och digital distribution på nätet. Utan evun att man köper deras skiver och stödjer din artist som man verkligen gillar. Sen när det kommer till vinyl skiver, Så måste jag säga att Sätta igång en vinyl skiva anser jag som rätt så simpelt. Det är bara att placera skivan försiktigt på skivtallriken och sedan välja en rätt hastighet Samt försiktigt sätta tonarmen på valfritt spår. Svårt? Njaae. Jag kunde det när jag var 5 år gammal.