2021-04-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vad jag har sett satt han av 2år, men han betalade aldrig skadeståndet till dagens datum, utan har bara betalat in någon tusenlapp. Var han satt av vet jag däremot inte så den frågan passar jag vidare till andra här.

Jag vet inte vad som är sant eller ej, men han satt inne och han har inte betalat sitt skadstånd.
Att han var KDare men blev utesluten,, sant eller?
Så nu har han sin chans att ge tillbaka på KD??
(Har läst om detta på andra ställen också.)
2021-04-26, 17:31
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag vet inte vad som är sant eller ej, men han satt inne och han har inte betalat sitt skadstånd.

Långt bak finns länkar på hans tidigare jobb, han var bl.a säljare på Blocket och redan 2008 var han igång med RO med samma kvinna som nu drog igång drevet mot Ebba:
https://www.expressen.se/debatt/sex-ar-mer-an-bara-missionaren/

Sen har det städats på nätet men Binninge var aktiv inom KD runt före sekelskiftet, och den 1:a advokaten som han anlitade som sen också backade var också tidigare aktiv inom KD, du får leta långt bak tyvärr på länkarna.

Men jag tror inte att det var en uträknad hämnd från dag 1, utan man ville bara sätta press på Ebba där man tappade kontrollen och det är här som allt gammalt groll kommer fram igen där dom då fick sina gamla synder synade igen.

Det som är intressant är hans inkomster, en hyra på 10 k i månaden + hans leverne, han har knappast kö med kunder, de flesta är redan inlåsta, men det kan ju vara så att han går skubb åt vissa individer med bra betalning, han har ju brutit mot folkbokföringslagen i snart 3 år bara för att undkomma kronofogden, fan vet hur mycket mera skit som finns under ytan.

Det mest tragiska i detta är hans inbladning i Assange-ärendet, hade han inte varit involverad hade nog inte läckan med Fup hänt och då är frågan om Assange hade varit fri idag, när han nu är inlåst och inväntar en ev utlämning med fängelse på 175 år i USA. Finns nog många inom wikileaks skulle skulle vilja träffa Binninge i en mörk gränd, speciellt bruden Sofia som var en av målsägarna som jagat läckan i över 10 års tid....
Senast redigerad av vittne-x 2021-04-26 kl. 17:34.
2021-04-26, 18:26
Medlem
Citat:
Långt bak finns länkar på hans tidigare jobb, han var bl.a säljare på Blocket och redan 2008 var han igång med RO med samma kvinna som nu drog igång drevet mot Ebba:
https://www.expressen.se/debatt/sex-ar-mer-an-bara-missionaren/

Sen har det städats på nätet men Binninge var aktiv inom KD runt före sekelskiftet, och den 1:a advokaten som han anlitade som sen också backade var också tidigare aktiv inom KD, du får leta långt bak tyvärr på länkarna.

Men jag tror inte att det var en uträknad hämnd från dag 1, utan man ville bara sätta press på Ebba där man tappade kontrollen och det är här som allt gammalt groll kommer fram igen där dom då fick sina gamla synder synade igen.

Det som är intressant är hans inkomster, en hyra på 10 k i månaden + hans leverne, han har knappast kö med kunder, de flesta är redan inlåsta, men det kan ju vara så att han går skubb åt vissa individer med bra betalning, han har ju brutit mot folkbokföringslagen i snart 3 år bara för att undkomma kronofogden, fan vet hur mycket mera skit som finns under ytan.

Det mest tragiska i detta är hans inbladning i Assange-ärendet, hade han inte varit involverad hade nog inte läckan med Fup hänt och då är frågan om Assange hade varit fri idag, när han nu är inlåst och inväntar en ev utlämning med fängelse på 175 år i USA. Finns nog många inom wikileaks skulle skulle vilja träffa Binninge i en mörk gränd, speciellt bruden Sofia som var en av målsägarna som jagat läckan i över 10 års tid....
Jag misstänker att Binninge har jobbat åt sin kompis advokaten Ismo Salmi och fått en del av lönen svart för att undanhålla fogden möjligheten att utmäta skulden.

https://www.expressen.se/nyheter/ha-advokaten-gor-miljonklipp-pa-flyktingar/
2021-04-26, 21:38
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Ja Binninge var aktiv inom KD och ville klättra inom hierarkin, han aspirerade på att komma med på valsedlarna så småningom.
Men... Men....
Han blev häktad och dömd istället.
För sexuellt övergrepp på mindreårig misshandel av mindreårig och skadegörelse.
Han blev direkt utsparkad från KD och är inte välkommen tillbaka dit.
Det fanns till och med en artikel i KDs egen tidning om fallet.
Såklart raderad numera, men finns ändå vissa spår kvar på nätet om artikeln.
Han blev häktad redan innan rättegång, så han satt inne under tiden han överklagade också.

Tror han har suttit på skogomeanstalten om jag nu inte minns fel.
Skadeståndet har han inte betalat utan det ligger hos kronofogden för utmätning.
Binninge är nolltaxerare sedan många år och har flera konkurser bakom sig.
2021-04-27, 02:08
Medlem
trngws avatar
Jag har sparat den version av Marcus Oscarssons inslag i morgonsoffan som är 6:06 långt där Esbjörn bland annat förklarar att Ebba som partiledare borde vara "mjuk" och inte ska räkna med att 2000 kommer att rösta på henne utan att någon annan inom partiet kan sticka upp och roffa åt sig.

6 minuter och 6 sekunder blev alltså nedkortat till 2 minuter och 37 sekunder. TV4 klippte bort mer än hälften av Oscarssons inslag, inklusive alltså delar av av intervjun med Esbjörn.
2021-04-27, 06:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag har sparat den version av Marcus Oscarssons inslag i morgonsoffan som är 6:06 långt där Esbjörn bland annat förklarar att Ebba som partiledare borde vara "mjuk" och inte ska räkna med att 2000 kommer att rösta på henne utan att någon annan inom partiet kan sticka upp och roffa åt sig.

6 minuter och 6 sekunder blev alltså nedkortat till 2 minuter och 37 sekunder. TV4 klippte bort mer än hälften av Oscarssons inslag, inklusive alltså delar av av intervjun med Esbjörn.

Det är nog få intervjuer som sänds i sin helhet. Dels har de bara X antal minuter i ett nyhetsprogram och vill nog ta upp annat också, men jag tror att tittarna vill höra flera nyheter de med.

Men, frågan är ju vad som klipps bort och om det därmed vinklas.

Själv tycker jag att alla intervjuer borde finnas i sitt oklippta format, att titta på efteråt. Då kan alla som vill, bilda sig en egen uppfattning om vad som sas och hur.
2021-04-27, 07:22
Medlem
Det går bra nu för Ebba Usch!

"Aftonbladet/Demoskops väljarbarometer för april noterar Kristdemokraterna sitt lägsta väljarstöd sedan november 2018.

Kristdemokraterna har haft ett svagt vikande väljarstöd sedan toppnoteringarna våren 2019. Tappet har skett framförallt till Moderaterna och i andra hand till Sverigedemokraterna. Det senaste halvåret har det varit stort fokus kring partiledaren Ebba Busch fastighetsaffär där partnerna möttes i en förlikningsrättegång i början av mars. I april månads mätning noterar KD 5,2% (-0,6), vilket är det lägsta resultatet som uppmätts sedan november 2018 (4,8%)."
2021-04-27, 07:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Den är ju den jag såg 1a gången, jag fick för mig att det var 1:a intervjun som var nedklippt
2021-04-27, 07:42
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:

Har du möjlighet att lägga upp detta på någon videoplattform ? (helst undvika youtube då 4:an lär rp:a för upphovsrätt omgående), viktigt att många får se vad som inte fick sändas ut för att kunna avgöra hur journalistiskt tv4 egentligen jobbade.....
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det går bra nu för Ebba Usch!

"Aftonbladet/Demoskops väljarbarometer för april noterar Kristdemokraterna sitt lägsta väljarstöd sedan november 2018.
Du är i fel tråd, dina inlägg blir allt mer patetiska här i total brist av reell fakta av husaffären.
Senast redigerad av vittne-x 2021-04-27 kl. 07:45.
2021-04-27, 07:46
Medlem
Citat:
Har du möjlighet att lägga upp detta på någon videoplattform ? (helst undvika youtube då 4:an lär rp:a för upphovsrätt omgående), viktigt att många får se vad som inte fick sändas ut för att kunna avgöra hur journalistiskt tv4 egentligen jobbade.....
Jag skulle tro att allmänintresset för filmen där Esbjörn bekräftar att han varit medveten om utpressningsstrategin är högt. Att han pratar om hennes förtroendesiffror avslöjar att han varit en medveten medbrottsling på en helt annan nivå än att han bara ångrade försäljningen.
2021-04-27, 08:30
Medlem
Citat:

Du är i fel tråd, dina inlägg blir allt mer patetiska här i total brist av reell fakta av husaffären.

LOL och vad har detta med husaffären?
"Binninge...fått en del av lönen svart för att undanhålla fogden möjligheten att utmäta skulden"

Rensa framför egen dörr först.

KD och Ebbas minskade förtroende är en direkt effekt av husaffären och bör alltså ingå i denna diskussion. Det borde påverka hennes vilja att förhandla.
2021-04-27, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle tro att allmänintresset för filmen där Esbjörn bekräftar att han varit medveten om utpressningsstrategin är högt. Att han pratar om hennes förtroendesiffror avslöjar att han varit en medveten medbrottsling på en helt annan nivå än att han bara ångrade försäljningen.

Citat:
....

Ovanstående är rätt patetiskt med - eller hur?
Nu är inte Esbjörn bara en lögnare, han är en "medveten medbrottsling på en helt annan nivå" och att det finns en utpressningsstrategi....

Om den här tråden pågår ett tag, så är han väl snart Palmes mördare med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in