2021-04-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det spelar inte någon roll vad Gateway Pundit skriver om saken. Personerna bakom svarar inte på frågor och vill hemlighålla både dokument och framtida förhandlingar från både allmänhet och media. Om du tycker det är transparent får den märkliga åsikten stå för dig
Du missar att allt det där var fake news som en vänsterjournalist spred!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/04/far-left-media-hack-admits-sneaking-inside-arizona-audit-room-veterans-memorial-center-without-prope r-credentials-ballots-arrive-attempt-discredit-process
2021-04-27, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Varför finns inget fett på de förtryckta röstsedlarna? Gäller det även de röstsedlar som printas ut i de röstningsmaskiner som man röstar via en pekskärm?

Det förstod jag inte heller. Mitt intryck är att Nixter återger information allteftersom han lyssnar in det på youtubeklipp och OANN.

Jag behöver en händelsekedja så att jag kan jobba mig baklänges och försöka förstå vad det är som pågår.
För just nu betraktar jag det här bara som ett försök till vilseledning. "Flood the zone with information and confusion and missdirection"

Nixter. Varför är det bara Absentee Ballots som granskas i Maricopa County?
Provisional Ballotts känns som minst lika viktigt.
Varför deltar inga som helst observatörer ifrån Maricopa board of elections i denna audit?
Anser du att CyberNinja är ett oberoende kontrollinstitut med hög trovärdighetsfaktor? Om svaret är ja så vill jag gärna förstå varför du kommit fram till denna slutsats?
Varför släpps inga reportrar in ?
Varje paper ballott har en sk chain of custody. Finns denna att återfinna någonstans så att man vet vem det är som rört vad? (annrs finns det en risk att någon ändrar en röstsedel eller ogiltigförklarar den genom att kryssa i två kandidater samtidigt)
Finns det kopior på samtliga ballotts för att motverka sabotage ?
2021-04-27, 01:09
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egbert-v
Jag behöver en händelsekedja så att jag kan jobba mig baklänges och försöka förstå vad det är som pågår.
Varför är det bara Absentee Ballots som granskas i Maricopa County?
Provisional Ballotts känns som minst lika viktigt.
Varför deltar inga som helst observatörer ifrån Maricopa board of elections i denna audit?

Alla 2,1 miljoner "Ballots" granskas. Alla.

Det är inte digitala kopior som granskas.

Maricopa board of elections har med alla medel obstruerat denna audit och har i månader vägrat lämna ut röstsedlarna.

Händelsekedjan kan du få genom att jobba dig baklänges i för exempel denna flashbacktråd och försöka förstå.
Senast redigerad av PrivateBusiness 2021-04-27 kl. 01:14.
2021-04-27, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Alla 2,1 miljoner "Ballots" granskas. Alla.

Det är inte digitala kopior som granskas.

Maricopa board of elections har med alla medel obstruerat denna audit och har i månader vägrat lämna ut röstsedlarna.

Händelsekedjan kan du få genom att jobba dig baklänges i för exempel denna flashbacktråd och försöka förstå.

Jag tror inte att det du skriver stämmer. nämnden röstade och gick igenom alla juridiska procedurer. Sen kom de fram till att de inte vill vara med om denna audit. Då gick det till republikanerna i delstatssenaten.
Maricopa board of elections gav "cyberninjas" fria händer och avsade sig samtidigt detta uppdrag eftersom de inte vill ha något med det att göra

Sen trodde jag förstås att alla pappers ballots ( inte bara absentee) skulle ha räknats.
Det verkar inte stämma (eller?)
2021-04-27, 07:17
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Varför finns inget fett på de förtryckta röstsedlarna? Gäller det även de röstsedlar som printas ut i de röstningsmaskiner som man röstar via en pekskärm?

Man letar efter att identifiera fusket ca 10% av de röstsedlar man fått undersöka. För att detta skall vara möjligt måste alla 2.1 miljoner röstsedlar granskas.

UV. Om en röstsedel exempelvis körs in i efterhand (mitt i natten) för att täcka upp en röst man skapat genom att leta i röstlängden och därefter printa ut den maskinellt har färre eller inga fingrar rört vid den, det har inte funnits tid att hantera den på samma sätt som en äkta röstsedel. I Arizona gäller fakerösterna oftast poströster. På samma sätt på dessa ser man fingrar efter de vikningar som finns på en äkta röstsedel, eller rättare sagt letar man avsaknaden av dessa. UV är ett enkelt sätt att initialt grovseparera röstsedlar i kategori fake/äkta.

I Arizona har med sannolikhet en mer traditionellt röstfusk skett. Minderåriga, icke medborgare, och poströster utan en person som står bakom rösten är exempel. Systemet som nyttjas är framtaget för att detektera fusket är en process och kommer kunna nyttjas i alla stater.
Senast redigerad av Nixter 2021-04-27 kl. 08:11.
2021-04-27, 08:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Man letar efter att identifiera fusket ca 10% av de röstsedlar man fått undersöka. För att detta skall vara möjligt måste alla 2.1 miljoner röstsedlar granskas.

UV. Om en röstsedel exempelvis körs in i efterhand (mitt i natten) för att täcka upp en röst man skapat genom att leta i röstlängden och därefter printa ut den maskinellt har färre eller inga fingrar rört vid den, det har inte funnits tid att hantera den på samma sätt som en äkta röstsedel. I Arizona gäller fakerösterna oftast poströster. På samma sätt på dessa ser man fingrar efter de vikningar som finns på en äkta röstsedel, eller rättare sagt letar man avsaknaden av dessa. UV är ett enkelt sätt att initialt grovseparera röstsedlar i kategori fake/äkta.

I Arizona har med sannolikhet en mer traditionellt röstfusk skett. Minderåriga, icke medborgare, och poströster utan en person som står bakom rösten är exempel. Systemet som nyttjas är framtaget för att detektera fusket är en process och kommer kunna nyttjas i alla stater.
Intressant (fetade).
Vet du vad man har för underlag för att bedöma vad som är "normal mängd" för resp. fall?
Hoppas att man har något vetenskapligt underlag för detta, så man inte godtyckligt själv avgör detta?!

PS
Sedan kan jag inte låta bli att fundera över risken att valhemligheten avslöjas om man kan ta fram fiigeravtryck från röstsedlar, men det är en separat fråga.
2021-04-27, 08:56
Medlem
En bra sammanfattning om vad som händer nu, från tidningen Arizona Republic (som alltså är en legitim, seriös publikation, till skillnad från the gatewaypundit):

https://eu.azcentral.com/story/news/politics/elections/2021/04/26/arizona-senate-ordered-audit-maricopa-county-election-questions-answered/7334048002/

Jag har sammanställt en punktlista med det viktigaste:
1. Man har redan genomfört oberoende audits av röster och hårdvara i Arizona, vilka kom fram till att valet genomfördes korrekt, och att Biden vann.

2. Cyberninjas är dokumenterat pro-trump och har tidigare spridit konspirationsteorier. De är alltså varken neutrala eller objektiva i frågan.

3. Cyberninjas har ingen tidigare erfarenhet i att genomföra "election audits".

4. Auditen finansieras delvis genom donationer av Trumpanhängare.

5. Man har gjort det svårt för medier att granska och observera vad som sker. Det man har kunnat se är att det förekommer tvivelaktig hantering av material och röstsedlar:

https://eu.azcentral.com/story/news/politics/elections/2021/04/23/ariz-senate-audit-off-shaky-start-rules-finalized-fly/7360288002/

6. Logan (frontfigur för Cyberninjas) kan inte garantera att det finns en representation från olika partier bland observatörerna. Han kan inte heller garantera att tripletterna med räknare är från olika politiska partier.

Bara lite food for thought. Inte för att Scrollock eller Nixter kommer erkänna att något av det ovanstående är problematiskt, om man ens ids läsa igenom hela inlägget.
2021-04-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Blev bra utdelning för Zuckerberg i Maricopa:

https://www.foxnews.com/politics/states-laws-zuckerberg-spending-on-elections

Hälften av pengarna till Arizona, dvs 3 millioner USD, ska ha gått till Maricopa.

Att upplysa människor om deras rättigheter och underlätta att kunna använda sina rättigheter kan man inte klandra. Republikanerna vill ju gå åt andra hållet och försvåra röstande på alla möjliga sätt.
2021-04-27, 09:44
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Väljer att svara på ditt inlägg och ej fler då det lätt bara spårar ur. Det är uppenbart att Ni är fler som finner alla fakta kring valfusk som konspirationer ändå fortsatt hänger här. Ni vet som många andra att något är fel, du känner det i magen. Det kallas sanningen och den skall fram.

Arizona har något så unikt som ett Republikanskt styre på alla nivåer av värde (för att kontrollera valfusk). Republikanskt inte bara i namn, utan på riktigt.

Senatens ledare Karen Fann och hennes högra hand Senator Borelli har drivit kravet om en audit sedan Januari. För den som vill följa Arizona görs detta bra här: https://youtube.com/user/scottsdalestudios

Auditen kommer utföras av utvalda auditors under ledning av Cyber Ninjas som nyttjar en Kinematik teknik baserad på Jovan Hutton Pulitzers scannerteknik. Denna teknik går på djupet av själva röstsedeln, kan läsa skillnaden mellan en tryck punkt och en handskriven punkt, den kan läsa av struktur i papper (valsedlar måste tryckas på märkt papper från staten ifråga) mm. Mer om Pulitzer teknik här: https://youtu.be/t_4MQJAwpR8

Nationalencyklopedins förklarar kinematik så här:
Citat:
Kinematiʹk [çi- eller ki-](franska cinématique, av grekiska kiʹnēma ’rörelse’), den del av mekaniken som beskriver kroppars rörelse utan beaktande av rörelsens orsaker. Keplers beskrivning av de elliptiska planetbanorna var en kinematisk beskrivning, medan Newtons beskrivning av ellipsbanorna som en effekt av solsystemets massor och gravitationen var en dynamisk.

Kinematikens grundbegrepp är läge och tid, och den beskriver hur läget hos punkter i en kropp beror av tiden.

Hur tillämpar man kinematik teknik för att upptäcka falska röster?

Hur ska de kunna skilja de valsedlar som printas ut i en röstningsmaskin när man röstar i via pekskärm från de falska? Då blir ju markeringen "tryckt", inte handskriven.
2021-04-27, 10:12
Medlem
Citat:
Nationalencyklopedins förklarar kinematik så här:

Hur tillämpar man kinematik teknik för att upptäcka falska röster?

Hur ska de kunna skilja de valsedlar som printas ut i en röstningsmaskin när man röstar i via pekskärm från de falska? Då blir ju markeringen "tryckt", inte handskriven.

Allting som rör den här Hutton Pulitzer är så urbota korkat att det inte skulle gå att göra en parodi på det hela.

Pulitzer är en före detta misslyckad skattsökare och uppfinnare (som uppfann världens sämsta uppfinning, enligt många källor) och mytoman. Han kallar sig "Commander" utan att ha någon militär bakgrund, han påstår att han hackade Georgias röstningssystem utan att visa några som helst bevis, och nu är han helt plötsligt expert på valfusk.

Jag vet att det är lätt att uttrycka sig i superlativ när man går i polemik i sådana här debatter, men utan att överdriva kan jag verkligen inte förstå hur man kan ta det här på allvar. Hur kan man som Scrollock och Nixter sitta och låtsas att detta är en legitim operation? Problemet är ju att oavsett vad Pulitzer eller Cyberninjas påstår sig hitta, blir ju inte resultatet det minsta trovärdigt, eftersom ingen av dom har några som helst meriter inom detta område, ingen tidigare erfarenhet, och framför allt finns det ju dokumenterat att dom har bestämt sig på förhand vad dom vill hitta, och att dom är pro-Trump? Pulitzer är ju inget annat än en ärkeskojare, en charlatan. För hundra år sedan hade man doppat honom i tjära och fjädrar och jagat ut honom ur staden. Ingenting han har gjort har varit framgångsrikt eller ärligt.

Jag tycker detta är ett väldigt konkret bevis på att Scrollock och Nixter inte är intresserade av neutral granskning, eller att hitta någon slags "sanning" - man betraktar bara det hela som ett krig, och alla knep är tillåtna.
2021-04-27, 10:47
Medlem
DRAVKCABs avatar
Denna tråd är ju hysteriskt rolig. Nu har vi totalt vänt på steken genom denna
audit och dom som argumenterade för att valet gått rätt till låter exakt som dom som
trodde att det fuskas nästan ordagrant. Nog måste ni kunna lyfta på blicken och
hålla med om komiken? Att aluminiumfolien skulle surras så fort och så tjockt
runt huvudena på dom som förvarat detta valet i ett halvår är helt fascinerande.
2021-04-27, 11:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Och som vanligt ett konstigt youtube konto som "bevis"

Om någon av er orkar höra denna röst mer än 30 sekunder..

Inslaget visar ju på den "journalist" du pratar om som vart upprörd över att hon skulle behöva agera röstövervakare vilket var det hon ansökte om att få göra. Att hon inte fick blogga, eller nyttja telefon i auditområdet är väl närmast självklart ?
https://youtu.be/a5bWOMO5Ku8

60meter från röstsedlarna med kikare
För övrigt gick ju Demokraternas "audits" till på detta vis, men det är ju arkiverat då det hände för 6 månader sedan.
https://pasteboard.co/JZdFkNU.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in