2021-04-26, 12:39
Medlem
Bulletin bör spola TT och inleda ett samarbete med weekendavisen.dk och få rätten att översätta artiklar. ALLA danska politiker lusläser weekendavisen varje Fredag och de ligger 20 år före den svenska debatten. Bulletin kan alltså översätta 15 år gamla artiklar och det är spjutspetskompetens/revolution/nydanande i Stockholms innerstad.

På sikt kanske Bulletin tom kan ge ut en cellulosaversion varje Fredag precis som Weekendavisen.
Citera
2021-04-26, 14:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Du lever mitt i skiten och då blir det svårt att få perspektiv. Det räcker att slå på strömmen till våra PS kanaler så får man det bekräftat varje gång. Men nu ska vi inte prata om detta. Synd bulletin tog bort sin maskot. Men hunden var antagligen Arpis. Är inte Arpi ett finländskt namn?

Vilken hund?
Citera
2021-04-26, 14:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bulletin bör spola TT och inleda ett samarbete med weekendavisen.dk och få rätten att översätta artiklar. ALLA danska politiker lusläser weekendavisen varje Fredag och de ligger 20 år före den svenska debatten. Bulletin kan alltså översätta 15 år gamla artiklar och det är spjutspetskompetens/revolution/nydanande i Stockholms innerstad.

På sikt kanske Bulletin tom kan ge ut en cellulosaversion varje Fredag precis som Weekendavisen.

Utmärkt förslag!

-----

Perspektivet i den här artikeln framstår som ngt som MSM kanske inte skulle välja?

https://bulletin.nu/over-40-ran-och-inbrott-i-hans-butik-i-centrala-sundsvall-inget-ar-uppklarat

Det är en artikel om brottsutvecklingen - utan den obligatoriska utläggningen om hur syyynd det är om brottslingarna som-är-lika-mycket-offer bla. bla.
Citera
2021-04-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vilken hund?

Arpi har en mops. Maskoten var väl mer lik en bulldog. Men om du förstorar en mops blir det en bulldog. Den fanns innan på hemsidan....
Citera
2021-04-26, 19:28
Medlem
Mortsubites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Instämmer. Podden är verkigen inte bra (massivt understatement).

Jag blev så nyfiken efter kritiken här att jag var tvungen att lyssna på podden själv. Det var precis så uselt som framförs i tråden. Märkte på mig själv att jag blev mer och mer irriterad ju längre avsnittet gick. Jag fick nästintill tvinga mig igenom sista tredjedelen.

De lyckas med konststycket att vara både kvinnligt pladdriga och gubbigt träiga på samma gång. Den lille schlagerbögen leker intellektuell. Vid nåt tillfälle under sin pretentiösa orddiarré säger han något i stil med att "nationalekonom är ju det jag är". Jag hittade inget CV, men Wikipedia har följande att säga om hans akademiska bakgrund:

Citat:
Efter gymnasiet studerade Bard i USA och Nederländerna. Under sin tid i Amsterdam försörjde han sig bland annat som sexarbetare. Senare återvände han till Sverige för att studera vid Handelshögskolan i Stockholm och läste bland annat ekonomisk geografi. Bard avlade ingen examen vid Handelshögskolan.

Löjeväckande Hur kan nån ta denne ettrige lille man på allvar? Han försöker förtvivlat kompensera sin kunskapsbrist med att pressa in referenser till slumpmässiga filosofer i varannan mening, men det blir bara pladder utan substans. Ingen annan får en syl i vädret. Den enda fördelen med det är att Korn får färre tillfällen att spela upp låtar ur sin tråkiga gamla skivsamling.

Den ende med nån slags potential till ett intressant samtal utan överdrifter och raljerande är Gudmundson. Men han sitter tyst som en mus för det mesta. Hans 100 lök i månaden ramlar förstås in på bankkontot ändå.
Citera
2021-04-26, 22:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Arpi har en mops. Maskoten var väl mer lik en bulldog. Men om du förstorar en mops blir det en bulldog. Den fanns innan på hemsidan....

Jag tror inte hundmänniskor håller med dig om att en bulldog är en stor mops.

Citat:
Du lever mitt i skiten och då blir det svårt att få perspektiv. Det räcker att slå på strömmen till våra PS kanaler så får man det bekräftat varje gång. Men nu ska vi inte prata om detta. Synd bulletin tog bort sin maskot. Men hunden var antagligen Arpis. Är inte Arpi ett finländskt namn?

Jag googlade och han har någon släkting från Finland på typ 1700-talet.
Citera
2021-04-26, 22:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
Löjeväckande Hur kan nån ta denne ettrige lille man på allvar? Han försöker förtvivlat kompensera sin kunskapsbrist med att pressa in referenser till slumpmässiga filosofer i varannan mening, men det blir bara pladder utan substans. Ingen annan får en syl i vädret. Den enda fördelen med det är att Korn får färre tillfällen att spela upp låtar ur sin tråkiga gamla skivsamling.

Han är jobbig, jag har märkt att han ställer upp i alla poddar och Youtube-kanaler som finns. Så kanske Bulletin bara har med honom 1 gång.
Citera
2021-04-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite

Bard är otroligt korkad men en sak vet han: säger man tillräckligt många svåra ord i rad kommer andra korkade människor att bli imponerade.
Citera
2021-04-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte hundmänniskor håller med dig om att en bulldog är en stor mops. Jag googlade och han har någon släkting från Finland på typ 1700-talet.

Här har vi vovven https://www.bing.com/search?pc=CBHS&ptag=N7103D112818AAA0D337D47&form=C ONBDF&conlogo=CT2174808&q=bulletin.nu

bulletin bull bulldog
Citera
2021-04-27, 09:17
Medlem
Har inte lyssnat på podden ännu. Men Bard har stake och är klok. Han tänker själv och beter sig inte som ett DN-skadat sektmiffo.
Citera
2021-04-27, 10:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Här har vi vovven https://www.bing.com/search?pc=CBHS&ptag=N7103D112818AAA0D337D47&form=C ONBDF&conlogo=CT2174808&q=bulletin.nu
bulletin bull bulldog

De kanske kan ha en tjur istället.
Citera
2021-04-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kanske kan ha en tjur istället.

Jag föredrar ju hundar framför tjurar. Bulldogen är framavlad för att ta ”hand” om tjurar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in