2021-04-26, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är sjukt att ni kommer dragande med exakt samma argument och "bevis" som för 2 månader sen, 3 månader sen och 4 månader sen. Varje gång har vi debunkat det och ni byter ämne som att inget hänt. Sen 1 månad senare dyker ni upp igen med exakt samma saker och låtsas som att det är något nytt ni kommer med.

Jag vill inte göra dig besviken nu men dessa gossar är inte mottagliga för kritik. Varje slags "bevis" stärker deras övertygelse om att enorma mängder röstsedlar har använts till att säkra Bidens seger.

Mitt råd till dig och andra här är att bemöta dem med empati och välvilja. Förklara att ni inte håller med i deras påståenden men att ni gärna vill lära er mer om varför de tror som de gör. Den dagen de upplever att någon lyssnar på dem så sänker de garden och slutar känna paranoia och förföljelsemani.

Denna diktomi mellan påstått valfusk och ett generellt motstånd till att "höra sanningen" är vad en konspirationsteoretiker eftersträvar.

Jag skulle vilja avsluta med ett tankevärt citat här " Happy people do not join the Nazis"
2021-04-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ett tecken på fusk är all energi som demokraterna lägger ner för att stoppa auditen tyder på att det
har något att dölja. Det råder nu panik inom de demokratiska leden! eller ska vi säga de odemokratiska leden.

https://twitter.com/i/status/1386741159721009153

Blir det nån false flag operation strax nu tro ? Skifta focus .
2021-04-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Blir det nån false flag operation strax nu tro ? Skifta focus .

Jag är inte konspiratonsteoretiker utan förlitar mig på forensisk bevisning.
2021-04-26, 21:25
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hur är detta debunkat Emma ? Endast genom en kontroll av rösterna likt det som sker i Arizona är detta möjligt. Det sker för första gången nu. Vi vet resultatet om 30dgr, men kan följa dem live och hur de bla testar alla röstsedlar i UV ljus mm.

Ytterst intressant om du frågar mig, men detta är i din mening en onödig övning och debunkad ? Varför då inte bara tillåta de små liven i Arizona utföra sin helt onödiga audit... ? Demokraterna har +70 advokater i Phoenix som försöker stoppa auditen, även det ett hyfsat slöseri med pengar då ?
Den här auditen är totalt oseriös. Den utförs av ett gäng Trump-fanatiker som tror på QAnon-konspirationer. Självklart kommer de påstå att de hittat någonting oavsett vad som faktiskt finns. Sen kommer det de påstår såklart kastas ut som nonsens från domstolarna, om man ens bryr sig om att ta det till domstol. Och sen kommer konspirationsteoretikerna fortsätta påstå att valet blev stulet och då kommer de använda denna cirkelrunk som någon sorts bevis.

Den enda effekten av en sån här audit är att ytterligare undergräva tron på demokratin, för att bana vägen för rasistiska lagar med syftet att stoppa så många svarta som möjligt från att rösta.
2021-04-26, 21:26
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egbert-v
Jag vill inte göra dig besviken nu men dessa gossar är inte mottagliga för kritik. Varje slags "bevis" stärker deras övertygelse om att enorma mängder röstsedlar har använts till att säkra Bidens seger.

Mitt råd till dig och andra här är att bemöta dem med empati och välvilja. Förklara att ni inte håller med i deras påståenden men att ni gärna vill lära er mer om varför de tror som de gör. Den dagen de upplever att någon lyssnar på dem så sänker de garden och slutar känna paranoia och förföljelsemani.

Denna diktomi mellan påstått valfusk och ett generellt motstånd till att "höra sanningen" är vad en konspirationsteoretiker eftersträvar.

Jag skulle vilja avsluta med ett tankevärt citat här " Happy people do not join the Nazis"

En av USAs mest populära TV kanaler har visst dykt i dimman av konspirationer. De rapporterar att man redan nu finner underlag till systematiskt fusk.

Det här börjar bli riktigt spännande!
https://www.oann.com/ariz-audit-underway-officials-finding-signs-of-fraud/

Go Freedom!
2021-04-26, 21:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Den här auditen är totalt oseriös. Den utförs av ett gäng Trump-fanatiker som tror på QAnon-konspirationer. Självklart kommer de påstå att de hittat någonting oavsett vad som faktiskt finns. Sen kommer det de påstår såklart kastas ut som nonsens från domstolarna, om man ens bryr sig om att ta det till domstol. Och sen kommer konspirationsteoretikerna fortsätta påstå att valet blev stulet och då kommer de använda denna cirkelrunk som någon sorts bevis.

Den enda effekten av en sån här audit är att ytterligare undergräva tron på demokratin, för att bana vägen för rasistiska lagar med syftet att stoppa så många svarta som möjligt från att rösta.

Episkt inlägg. Tack.
2021-04-26, 21:34
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Tja de som har hand om "revisionen" har ju redan ändrat massor av röstsedlar så nu går inget att kontrollera överhuvudtaget för all framtid också tyvärr.

2021-04-26, 21:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Nej. Den utförs av en av de mest seriösa företagen inom området.
2021-04-26, 21:37
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja de som har hand om "revisionen" har ju redan ändrat massor av röstsedlar så nu går inget att kontrollera överhuvudtaget för all framtid också tyvärr.

Å andra sidan så blir fabricerade bevis inget annat än fabricerade bevis heller. Fuskbevis som bevis för fusk. T.o.m. Rudy är tveksam till sådant.

Mike Pensé
2021-04-26, 21:41
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Å andra sidan så blir fabricerade bevis inget annat än fabricerade bevis heller. Fuskbevis som bevis för fusk. T.o.m. Rudy är tveksam till sådant.

Mike Pensé

Var har Rudy tagit vägen nu när Donald inte pröjsade honom. Han hade ju massor av bevis på "fusket" nästan lika många "bevis" som Nixter lämnat i denna tråd.

Rudy kan väl inte gett upp kampen mot väderkvarnarna?

2021-04-26, 21:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Episkt inlägg. Tack.
Democracy is racist. Det kommer inom kort.
2021-04-26, 21:59
Bannlyst
Citat:
En av USAs mest populära TV kanaler har visst dykt i dimman av konspirationer. De rapporterar att man redan nu finner underlag till systematiskt fusk.

Det här börjar bli riktigt spännande!
https://www.oann.com/ariz-audit-underway-officials-finding-signs-of-fraud/

Go Freedom!

Innan jag börjar titta på detta reportage vill jag fråga dig om denna källa.

Går det att hitta andra trovärdiga källor som säger samma sak?
Är OANN en nyhetskanal eller en underhållningskanal?
Går det att kontrollera uppgifterna i detta reportage?

Alltid tacksam för ett svar på mina frågor.
/Egbert

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in