Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
Det är sjukt att ni kommer dragande med exakt samma argument och "bevis" som för 2 månader sen, 3 månader sen och 4 månader sen. Varje gång har vi debunkat det och ni byter ämne som att inget hänt. Sen 1 månad senare dyker ni upp igen med exakt samma saker och låtsas som att det är något nytt ni kommer med.
Jag vill inte göra dig besviken nu men dessa gossar är inte mottagliga för kritik. Varje slags "bevis" stärker deras övertygelse om att enorma mängder röstsedlar har använts till att säkra Bidens seger.
Mitt råd till dig och andra här är att bemöta dem med empati och välvilja. Förklara att ni inte håller med i deras påståenden men att ni gärna vill lära er mer om varför de tror som de gör. Den dagen de upplever att någon lyssnar på dem så sänker de garden och slutar känna paranoia och förföljelsemani.
Denna diktomi mellan påstått valfusk och ett generellt motstånd till att "höra sanningen" är vad en konspirationsteoretiker eftersträvar.
Jag skulle vilja avsluta med ett tankevärt citat här " Happy people do not join the Nazis"