Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Det fetade: Men han var ju hemma.
Ni minns jag visst K*arin Js förhör.
Jag kan inte se att hon säger något särskilt negativt om Lena?
Jag fattar inte vad du menar?
Jag tror att hon försöker se ut det perspektivet att Lena är mördad och vad som hon kan komma på i allmänhet. Att Lena var "påstridig" men inte i regelrätta bråk. Att Lena kunde ta på JS på ett sätt som han missuppfattade. Ja, allt det här är väl sådana "fel" som är helt normala om man nu ska kalla det för fel?
T ex har vi både du och jag brister. Eller hur?
Sedan kan jag fundera lite hur hennes info om Lenas försvinnande ser ut idag. Hon varken läser tidiningar eller skaffar sig info på annat sätt om Lenas försvinnande. Hon vill hålla sig objektiv.
Men alarmerande:
A150/429
"K*arin tillfrågas om hon har pratat med Stefan efter det här?
K*arin uppger att ja, det har dom, inte personligen men via chatten hörts av någon gång. Det
var
han som kontaktade henne den 18 juli, Karin hade varit ute och cachat och skrivit en lång
och humoristisk logg. Han svarade på det lite kort bara,
att han fick sig ett gott skratt men att
K*arin inte behövde svara.
Något han skrev, som K*arin inte kommenterade, var att han gärna
skulle vilja berätta sanningen, men det skulle inte vara bra för hans eller Lenas barn. Han
hade även blockat några cachare efter vad dom hade skrivit och att han övervägt att anmäla
en person som dödshotat honom, men Karin svarade att hon inte ville prata om skvaller eller
spekulationer. "
Här ser man att SD är på och tar kontakt, på ett sätt som i efterhand kan verka som att han vill ge henne liksom tummen upp och sedan på det är på om att han vill ge "sin version", dvs sanningen.
Det blir riktigt obehagligt här då han påstår att det inte skulle vara bra för Lenas och hans egna barn om sanningen kom fram.
Jag misstänker ju att KJ är en person som inte kommer att läsa FUP. Och nu har hon fått veta "sanningen". Av SD och HD.
Han skulle aldrig låta slumpen avgöra, om han har chansen.