2021-04-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sherlock syftar nog på paret Ds vana att se döden som ett sätt att lösa problem om nån blir jobbig (inget förtal från min sida, det diskuteras ju i förhör)
Jag fattar, det är ju det lättaste sättet, för somliga.
Citera
2021-04-26, 16:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon är en av ytterst få som vågar stå för att hon inte tyckte om LW. Hon ger många förklaringar till varför. Ingen av förklaringarna handlar om avundsjuka på utseende eller på LWs skara av trånande män. Förklaringarna handlar istället om LWs sätt att vara mot sina medmänniskor.

Var finns förhöret med henne?
Citera
2021-04-26, 16:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jodå, vi har hört tals om henne tidigare, både i FUP och i geocachingsammanhang. Men jag har som sagt inget minne av att jag läst förhör.

A 150/661
Förhör en annan K*arin (W):
:
"Lenas försvinnande/död
K*arin fick veta från K*arin J*irenius, som fått veta från H*elena och L*ars Å*ström, att Lena var
försvunnen. K*arin minns att hon sa till K*arin J, "vad skönt att J*oakim inte är hemma".
syftade på att han då inte skulle kunna bli misstänkt, då han var utomlands då hon försvunnit.

K*arin visste att J*oakim och Lena haft en relation och att de ibland varit i luven på varandra
."

//

A150/516
Förhör PN:

"P*eter berättar att de var ett gäng som ägnade sig åt lite svårare cashar, där ingick Lena,
Stefan, Hanna, han själv, J*ani, M*ats L*arsson, J*immy H*olmqvist, J*oakim S*jökvist, K*arin
W*ilsson, K*arin J*irenius med flera
"

Tillägg:

Hon är också en av dem som tagit cachen My Real Six String, då samma datum som HTH:

A162/
"Vidare finns det med ett utdrag från geocaching.com som visar vilka personer som registrerat
att dom loggat cachen My real six-string och varit på plats mellan den 28 februari till den 6
mars 2018 då Lena Wesström pausar cachen för att den blivit förstörd.
Följande har i ordning loggat cachen under perioden 2018-02-28 -2018-03-06:
"
//
"karjir -Found it -2018-02-28 ----(K*arin J*irenius) (hörd i ärendet om annat)"
//

Det fetade: Men han var ju hemma.
Citera
2021-04-26, 17:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Var finns förhöret med henne?
150/428
Citera
2021-04-26, 17:07
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Citera
2021-04-26, 17:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ni minns jag visst K*arin Js förhör.

Jag kan inte se att hon säger något särskilt negativt om Lena?

Jag fattar inte vad du menar?
Jag tror att hon försöker se ut det perspektivet att Lena är mördad och vad som hon kan komma på i allmänhet. Att Lena var "påstridig" men inte i regelrätta bråk. Att Lena kunde ta på JS på ett sätt som han missuppfattade. Ja, allt det här är väl sådana "fel" som är helt normala om man nu ska kalla det för fel?

T ex har vi både du och jag brister. Eller hur?

Sedan kan jag fundera lite hur hennes info om Lenas försvinnande ser ut idag. Hon varken läser tidiningar eller skaffar sig info på annat sätt om Lenas försvinnande. Hon vill hålla sig objektiv.

Men alarmerande:

A150/429

"K*arin tillfrågas om hon har pratat med Stefan efter det här?
K*arin uppger att ja, det har dom, inte personligen men via chatten hörts av någon gång. Det
var han som kontaktade henne den 18 juli, Karin hade varit ute och cachat och skrivit en lång
och humoristisk logg. Han svarade på det lite kort bara, att han fick sig ett gott skratt men att
K*arin inte behövde svara. Något han skrev, som K*arin inte kommenterade, var att han gärna
skulle vilja berätta sanningen, men det skulle inte vara bra för hans eller Lenas barn.
Han
hade även blockat några cachare efter vad dom hade skrivit och att han övervägt att anmäla
en person som dödshotat honom, men Karin svarade att hon inte ville prata om skvaller eller
spekulationer.
"

Här ser man att SD är på och tar kontakt, på ett sätt som i efterhand kan verka som att han vill ge henne liksom tummen upp och sedan på det är på om att han vill ge "sin version", dvs sanningen.

Det blir riktigt obehagligt här då han påstår att det inte skulle vara bra för Lenas och hans egna barn om sanningen kom fram.

Jag misstänker ju att KJ är en person som inte kommer att läsa FUP. Och nu har hon fått veta "sanningen". Av SD och HD.

Han skulle aldrig låta slumpen avgöra, om han har chansen.
Citera
2021-04-26, 18:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
150/428

Tack, jag hittade det. Och minns det ju tydligt. Alltså i passiva minne.

Skrev alldeles nyss ett inlägg om hennes vittnesmål.
Tcyker inte att hon skriver något anmärkningsvärt alls om Lena. Vi har väl alla våra fel och brister.

Om man skulle utgår från dom så skulle nog både jag och Smokey kunna bli mördade om man utgår från att det är offrets fel man ska utgår ifrån, inte mördarens.

Däremot upptäckte jag något nytt i hennes förhör.

Där ser man återigen att SD är ute och fiskar "röster" och vill ge sin version = sanningen.
Citera
2021-04-26, 18:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hon är en av ytterst få som vågar stå för att hon inte tyckte om LW. Hon ger många förklaringar till varför. Ingen av förklaringarna handlar om avundsjuka på utseende eller på LWs skara av trånande män. Förklaringarna handlar istället om LWs sätt att vara mot sina medmänniskor.

Helt ärligt, så kan jag inte se att hon varken säger eller visar att hon inte tycker om Lena?
Jag tycker att du läser in väldigt mycket av dina egna åsikter om Lena i det hon säger och tolkar det därmed som att hon avskydde Lena.

Jag tänker att vi alla har dåliga egenskaper och att några kan irritera andra, mer eller mindre, medan andra sidor kan man tycka om. Det betyder inte att man behöver ogillar hela personen, men kanske föredrar att umgås med andra istället.

Vissa sidor tar KJ upp, och jag uppfattar det som att hon är ute och far efter vad som kan ha hänt Lena. Vem är mördaren. Och att hon tänker lite utifrån det perspektivet att mördaren finns i kretsen kring geocachingen, vilket känns obehagligt.

Att hon nu umgås med SD och HD känns obehagligt, eftersom SD ju verkligen är den misstänkte för mordet.
Citera
2021-04-26, 18:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
det var sällan som man såg Lena ute med bara
tjejkompisar utan det var män hon var ute och cachade med.

Citat:
Lena som person var väldigt rak och tydlig i
vad hon tyckte och tänkte, hon kom lätt i diskussioner med folk och om dom inte tyckte som
hon kunde hon bli väldigt påstridig och var väldigt intensiv i sitt uttryckssätt
, Karin kan tycka
att det var lite obehagligt ibland, att hon skulle omvända folk i deras tyckande och tänkande.
Inte det här att lyssna in på olika åsikter och landa i det, man skulle helst tycka som hon. Det
hände vid flera tillfällen att hon kom i sådana diskussioner med olika personer

Citat:
"är det en av oss, är det inte Stefan, är det någon annan av oss,"

Citat:
Något han (SD) skrev, som Karin inte kommenterade, var att han gärna
skulle vilja berätta sanningen, men det skulle inte vara bra för hans eller Lenas barn
.

Citat:
det här med Lenas intensiva sida och hur Karin vet hur hon behandlat
Jocke i deras relation, det han berättat för henne, utifrån det skulle det kunna vara någon
försmådd karl som det snäpp! för
, eller att hon retat upp någon i en diskussion så det brustit,

JS? PJ?

Citat:
Det Jocke berättat efter att dom gjort slut så var dom på någon cachingresa till Uppsala och bokat ett rum med separata sängar men sen kröp Lena ner i hans säng och ville prata. Han trodde hon ville ha mer, men det ville inte hon. Hon förstod inte ha sådan närhet när man inte ville mer, det kändes inte okej för honom, då han hade sådana känslor för henne, det blev väldigt svårt för Jocke när han fick sådana signaler kroppsmässigt men när hon sa annat. Det finns säkert fler sådana personer i hennes närhet

Citat:
Dem var ute dem tre, skulle på en FTF-jakt i Nora, Lena satt i baksätet och efter det här så sa
Jocke att hon suttit och pillat på hans hår och skägg under färden, så skulle Karin verkligen
inte ha gjort med en karl som Karin inte hade en relation med

Citat:
för ett par år sedan när Karin och Jocke
börjat umgås en del, våren 2015 kanske det var, så var hon och Jocke uppe vid Rusakula,
Kilsbergen och sov en natt och det här var under en period då, Lena och Jocke har gjort slut
sen länge men samtidigt så hade Jocke fått samtal och kommentar från Lena med jämna
mellanrum. Jocke loggade inte online på den tiden men Karin gjorde det och hon brukade
skriva vem hon var ute med, men av kommentarer som Lena skrev så följde Lena vad Karin
gjorde när Karin var ute med Jocke, det kändes som Karin var övervakad av Lena

så det slutade med att Karin inte längre skrev att Karin var ute med Jocke.
När dem var där la Karin ut lite bilder därifrån, så var Lena på henne och frågade vem Karin
var ute med.
Jocke och Karin var vänner bara, Karin tyckte inte hon hade något med det att
göra.
Hon var väldigt mån om att veta vem Karin hade varit ute med och hade sen
kommenterat till Jocke att det var olämpligt att dem var ute tillsammans och sov i ett
vindskydd.
Hon hade åsikter om vad han och Karin gjorde. Lite övervakningssyndrom
kändes det som
, Karin vet inte om hon kan ha gjort så mot någon annan, som hon haft en
relation med, att det kan finnas något sånt i bakgrunden. När hon slutade övervaka dem så
började Karin skriva i loggarna igen vem Karin var ute med, men det kändes lite jobbigt då,
att hon höll koll på oss.

Inte bara SD som var kontrollerande, alltså.

Citat:
att bli fysiskt arg och ha ihjäl någon, det stämmer inte med Stefan eller Jocke men visst kan man bedöma människor fel. Karin kan inte se någon Karin känner till som naturligt misstänkt som skulle kunna vara en mördare. Lena hade ju också en otroligt stor bekantskapskrets.

Från SD till KJ:

Citat:
Har du funderingar kring saker
du hör, så fråga gärna mig.
Lögner och hat har sipprat fram
från många män som sökt
Lenas gunst.
Jag svarar på det
jag kan.

Ur förhör med KJ, A 150.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-26 kl. 18:50.
Citera
2021-04-26, 18:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ni minns jag visst K*arin Js förhör.

Jag kan inte se att hon säger något särskilt negativt om Lena?

Jag fattar inte vad du menar?
Jag tror att hon försöker se ut det perspektivet att Lena är mördad och vad som hon kan komma på i allmänhet. Att Lena var "påstridig" men inte i regelrätta bråk. Att Lena kunde ta på JS på ett sätt som han missuppfattade. Ja, allt det här är väl sådana "fel" som är helt normala om man nu ska kalla det för fel?

T ex har vi både du och jag brister. Eller hur?

Sedan kan jag fundera lite hur hennes info om Lenas försvinnande ser ut idag. Hon varken läser tidiningar eller skaffar sig info på annat sätt om Lenas försvinnande. Hon vill hålla sig objektiv.

Men alarmerande:

A150/429

"K*arin tillfrågas om hon har pratat med Stefan efter det här?
K*arin uppger att ja, det har dom, inte personligen men via chatten hörts av någon gång. Det
var han som kontaktade henne den 18 juli, Karin hade varit ute och cachat och skrivit en lång
och humoristisk logg. Han svarade på det lite kort bara, att han fick sig ett gott skratt men att
K*arin inte behövde svara. Något han skrev, som K*arin inte kommenterade, var att han gärna
skulle vilja berätta sanningen, men det skulle inte vara bra för hans eller Lenas barn.
Han
hade även blockat några cachare efter vad dom hade skrivit och att han övervägt att anmäla
en person som dödshotat honom, men Karin svarade att hon inte ville prata om skvaller eller
spekulationer.
"

Här ser man att SD är på och tar kontakt, på ett sätt som i efterhand kan verka som att han vill ge henne liksom tummen upp och sedan på det är på om att han vill ge "sin version", dvs sanningen.

Det blir riktigt obehagligt här då han påstår att det inte skulle vara bra för Lenas och hans egna barn om sanningen kom fram.

Jag misstänker ju att KJ är en person som inte kommer att läsa FUP. Och nu har hon fått veta "sanningen". Av SD och HD.

Han skulle aldrig låta slumpen avgöra, om han har chansen.

Han arbetar så underligt. Till och med Åkl säger han märkliga saker till.
- Beskriv din relation till Len*a.
- Som din och min, nja, fniss fniss, inte direkt så.

Även i förhör med PS drar han iväg nåt om att de skulle kunna vara vänner.

Han är f*n inte frisk någonstans!
Citera
2021-04-26, 18:47
Medlem
Citat:
JS? PJ?

Inte bara SD som var kontrollerande, alltså.

Från SD till KJ:

Ur förhör med KJ, A 150.

Ja vad ska man säga?
Denna Karjir verkar lita på allt en superlögnare som Sd säger, helt otroligt faktiskt.
Trodde inte religiösa, ensamstående nukkor kunde bli så hatiska emot en annan ensamstående kvinna, blott för att hon var desto mer framgångsrik både inom geocaching och män.
Att Karjir direkt efter mordet börjar umgås mer med den misstänkte mördaren visar på en häpnadsväckande brist på insikt.
Att Karjir sprider vidare Sds lögner och förtal av LW år efter hennes brutala död kan bara förklaras med att hon är en mycket störd människa.

Man kan visst ha synpunkter på hur LW levde sitt liv, men detta hat... detta ständiga fokus på offret är fullständigt galet. Och som kristen människa... Jesus vänder sig på korset!
Citera
2021-04-26, 18:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja vad ska man säga?
Denna Karjir verkar lita på allt en superlögnare som Sd säger, helt otroligt faktiskt.
Trodde inte religiösa, ensamstående nukkor kunde bli så hatiska emot en annan ensamstående kvinna, blott för att hon var desto mer framgångsrik både inom geocaching och män.
Att Karjir direkt efter mordet börjar umgås mer med den misstänkte mördaren visar på en häpnadsväckande brist på insikt.
Att Karjir sprider vidare Sds lögner och förtal av LW år efter hennes brutala död kan bara förklaras med att hon är en mycket störd människa.

Man kan visst ha synpunkter på hur LW levde sitt liv, men detta hat... detta ständiga fokus på offret är fullständigt galet. Och som kristen människa... Jesus vänder sig på korset!

Citat:

Var har KJ spridit vidare lögner och förtal år efter LWs död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in