2021-04-26, 16:06
Medlem
Stackars dom 200 000 som har fått astra och nu ska få pihcer vaccin.
2021-04-27, 10:43
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Stackars dom 200 000 som har fått astra och nu ska få pihcer vaccin.

Är det inte bra att de får ett annat vaccin?
2021-04-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Är det inte bra att de får ett annat vaccin?
Jo..tänkte närmast på att blanda vaccin utan att ordentliga studier har gjorts.
Dom lär bli försökskaniner.
Senast redigerad av Snauzzer 2021-04-27 kl. 14:17.
2021-04-27, 14:16
Medlem
Herrejösses nu börjar pladdret från läkemedelsverket .msb och socialstyrelsen.
Kan dom inte gå till frågestunden direkt?
2021-04-29, 14:18
Medlem
Mr.Sounds avatar
Hela världen verkar dela samma hjärna, sektliknande beteende att vi har bara vaccin som vapen mot covid. Blir illamående, jävla idioter.

Citat:
Two Year Old Baby Died Within Six Days Of Taking Second Shot Of Pfizer Vaccine In Clinical Trials On Children
https://greatgameindia.com/pfizer-clinical-trials-children/
2021-04-29, 16:23
Medlem
rokossovskys avatar
Fick Pfizers och som bonus andnöd efter två timmar. Drog i mig lite inhalatorpulver och körde styrketräning, då släppte andnöden.
2021-04-29, 16:39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jo..tänkte närmast på att blanda vaccin utan att ordentliga studier har gjorts.
Dom lär bli försökskaniner.

Man tror att det kan vara en fördel med bredare vaccinutbud. Allt behöver inte provas man kan göra antaganden. Antivaccinhypokondriker blir naturligtvis aldrig lugnade.
2021-04-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Beror lite vad du menar med information? Det som är understruken kan man klicka på men oavsett vad så är det ytterst få, om inte ingen, som kan svara på effekterna på lång sikt med ett MRNA-vaccin. Kan det leda till autoimmuna reaktioner?

Ja, visst kan det göra det. Fördelen med mRNA jämfört med exempelvis virusvektor eller att drabbas av viruset man vaccinerar mot, är att det ger en förhållandevis liten och kontrollerad mängd strukturer att skapa antikroppar mot, och risken är därmed mindre än för de andra alternativen. Förutom att på något sätt isolera sig så att man inte kan bli smittad förstås, men det är ju inte aktuellt för de flesta, åtminstone inte under någon längre tid.
2021-04-29, 19:37
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulpac
Ja, visst kan det göra det. Fördelen med mRNA jämfört med exempelvis virusvektor eller att drabbas av viruset man vaccinerar mot, är att det ger en förhållandevis liten och kontrollerad mängd strukturer att skapa antikroppar mot, och risken är därmed mindre än för de andra alternativen. Förutom att på något sätt isolera sig så att man inte kan bli smittad förstås, men det är ju inte aktuellt för de flesta, åtminstone inte under någon längre tid.

Men problemet kvarstår ju, om cellerna börjar läcka spikproteinet kommer immunförsvaret reagera, den typen av reaktion går inte att stänga av och inte heller vet vi hur många eller få som kommer drabbas.

Vad vi vet är att vaccinet inte alls är kodad för viruset utan endast spikproteinet det gör att både viruset och vaccinerade bidrar till mutationer och smittspridning.

Nä, vaccinera riskgrupper och öppna upp.
2021-04-30, 20:05
Medlem
Någon som har koll på om dom som fått allvarliga biverkningar av Astra Zenecas vaccin fått det efter första eller andra dos?
2021-04-30, 20:07
Medlem
Har nu gått 3 månader sedan jag fick min andra Moderna spruta. Jag mår som vanligt hur bra som helst!!!!!

Ta erat ansvar och ta vaccin.
2021-04-30, 20:21
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Har nu gått 3 månader sedan jag fick min andra Moderna spruta. Jag mår som vanligt hur bra som helst!!!!!

Ta erat ansvar och ta vaccin.

Att du mår bra är dock anekdotisk bevisföring som aldrig kan ligga till grund att fler ska vaccineras.

Ni vaccinationsförespråkare tycks glömma att ni endast är vaccinerad mot ett spikprotein. Att vaccinet försämrar ert eget immunförsvar mot covid måste ändå kännas sjukt bra, kan tänka mig att det pirrar gott i din kroppen när du tänker hur duktig du är som tagit vaccinet!?

Om du dessutom blir smittad av covid verkar det högst osannolikt att du får samma skydd som en utan vaccinering som genomgått sjukdomen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in