Läskigt, upplevde exakt samma sak idag, en lite äldre man fast inte jättegammal, stod och gick omkring i små cirklar utanför den lokala livsmedelsbutiken som ett stort frågetecken. Reagerade på det när jag kom dit och när jag for var han på exakt samma ställe och våra blickar möttes, det var panik i dom ögonen, han hade ingen aning vart han var.
Är det nu något börjar hända den äldre befolkningen som fått vaccin tidigt? Finns det mer liknande iakttagelser? Är det den riktiga anledningen vaccinet från AZ är stoppat?
Det vore som en dålig apocalypse film om det stämmer, tänk scenariot att miljoner av äldre plötsligt får grav Alzheimers plötsligt. Lär bli panik i världen av sällan skådat slag
Citat:
Idag var en märklig dag.
Jag beskådade inom loppet av 10 minuter 7st 65+ människor som betedde sig väldigt förvirrat.
På väg från parkeringsgaraget stod det en kvinna och försökte öppna dörren åt fel håll, tills jag hjälpte henne att öppna dörren.
Vid pantmaskinen stog en herre helt förvirrad och förstod inte att han skulle plocka kvittot ut maskinen.
Vid entrén till affären stog en kvinna som inte förstod hur spärren för att gå in fungerade.
Inne i affären (Willys) åskådare jag tre tillfällen där förvirrade äldre försökte leta efter något. Personalen frågade -vad letar du efter. Jag letar blev svaret. En annan satte sig ner på golvet.
I kassan var det en äldre dam som till synes inte ens förstod vad hon hade lagt på bandet och lika lite lyckades betala.
Okej, förvirrade och dementa äldre ser man ibland, men det här var verkligen något utöver det normala.
Det var snudd på surrealistiskt att se dessa människor så förvirrade, och så många under så kort tid.
Märkligt bara.