2021-03-17, 23:22
Medlem
Vultzs avatar
”Margareta, 58, fick blodproppar – nu är vaccinet stoppat”

https://www.aftonbladet.se/a/bnqRwk
2021-03-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Tack så mycket.

Mycket bra video med väldigt bra information från en som absolut ved vad han pratar om.

Rekommenderar alla att se den.
Lägg känslor och ditt ego åt sidan och titta.

Kan du snälla sammanfatta kort vad som sägs? Har tyvärr ingen möjlighet till ljud på datorn i dagsläget men är extremt nyfiken.
2021-03-17, 23:28
Medlem
Vultzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayWoke1
Hört om så många som fått biverkningar efter vaccin som normalt sätt aldrig är sjuka i princip. Vad jag har hört så är inte vaccinet i sig det "farliga" utan det faktum att man har bakomliggande sjukdomar eller liknande som blir värre pga vaccinet. Personligen kommer jag aldrig att ta det sålänge jag har ett val.. att kalla det för foliehatt är bara idioti. Vi har tagit fram ett vaccin på hur lång tid då? 8-9 månader?

I regel tar det flera år att ta fram ett vaccin för att det ska vara fullt tillförlitligt till allmänheten, men en omfattande forskning kring dess eventuella biverkningar både kortsiktiga och långsiktiga. Detta vaccin för Covid-19 har tagits fram i ren panik och på alldeles för kort tid.. värst är den kinesiska skiten. NÄ fyfan bojkott på detta.

Min farbror har börjat att tappa kontroll och klarar inte av enkla jobbuppdrag. Även hans kollegor märker av det, sa han. Han nämnde att han sakta men säkert blir förlamat på något sätt. Han tog sin andra dos för en vecka sen. Nu förstår han inte vad som sker med hans kropp. Jag som varnade han flera gånger om vaccinet...
2021-03-17, 23:33
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayWoke1
Hört om så många som fått biverkningar efter vaccin som normalt sätt aldrig är sjuka i princip. Vad jag har hört så är inte vaccinet i sig det "farliga" utan det faktum att man har bakomliggande sjukdomar eller liknande som blir värre pga vaccinet.

Det är exakt detta som händer, och det orsakas av både av viruset och vaccinet.

Båda triggar igång latenta sjukdomar och sjukdomar du har anlag för.

Har du anlag för demens eller blodproppar, och skulle normalt fått detta vid livets slutskede, så gör viruset och vaccinet (då samma immunförsvarsmekanism startas av båda) att du får det redan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Min farbror har börjat att tappa kontroll och klarar inte av enkla jobbuppdrag. Även hans kollegor märker av det, sa han. Han nämnde att han sakta men säkert blir förlamat på något sätt. Han tog sin andra dos för en vecka sen. Nu förstår han inte vad som sker med hans kropp. Jag som varnade han flera gånger om vaccinet...

Läs mitt inlägg på föregående sida.
2021-03-17, 23:35
Medlem
Vultzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Kan inte ni antivacc folk bli/studera till forskare i biverkningar på vaccin istället för att leta varenda litet biverkningsfall. Hade varit bättre.

Haha, du är rolig. I studerar avancerade studier angående mRNA-vacciner och biverkningar som kan förmodligen uppstå. Folk som du är ingen man kan hjälpa tyvärr, så jag rekommenderar att du tar vaccinet så du lär dig den hårda vägen. Såklart kommer du inte dö eller få några biverkningar kanske, men de långvariga biverkningar har du verkligen ingen aning om. Slut-trialen för dessa vacciner är i början av januari 2023. Just nu använder man människor som test-råttor. Stå nu i kö för vaccinet. Vi kan inte förlora vaccinet data som är klar om några år. Det är om du lever så långt
2021-03-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz

jaa..

Min kollegas syster jobbar på emirates flygbolag och har inte varit sjuk på 2 år ca. Tog sin andra dos för 1,5 vecka sedan och har legat inne på sjukhus med högfeber och helt tom på energi. Hennes kollega likadant men vet inte om det var samma symptom. Hon hade innan förespråkat om att hon helst undviker vaccin men var tvungen för att få behålla sitt jobb. De tog den kinesiska varianten. oavsett vad alla s.k "experter" här säger så finns det inte på världskartan att jag ska ta vaccin för ett virus som som har så låg dödlighet (fan va detta är överhype:at). Hade viruset faktiskt varit farligt på riktigt absolut då hade jag nog inte tvekat så mycket trots att vaccinet tagits fram på så kort tid..
2021-03-17, 23:39
Medlem
Vultzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Från tråden har det nu raderats två inlägg om förvirrade personer ute i samhället.

Bland annat detta ursprungligen postat av eyecreate:

Det här är relevanta observationer som även jag har gjort och jag tror det beror på vaccinet.

Det visade sig tidigt under pandemin att Covid-19 triggade igång demensliknande symptom.

https://www.alzheimerfonden.se/aktue...-bara-lungorna

Det har senare blivit bekräftat av flera studier.

https://www.clinicaltrialsarena.com/...dementia-risk/

Det man däremot inte har kunnat fastställa tidigare är vad som utlöser detta men nu börjar mer och mer studier peka mot att det är kroppens eget immunförsvar som ligger bakom det. Notera i artikeln ovan att man talar om "mini-strokes", alltså proppar och blödningar i hjärnan. Samma sak som vaccinet just nu misstänks orsaka.

Även om vaccinet inte innehåller viruset, så triggar det immunförsvaret på samma sätt som viruset. Samma mekanism sätts igång, och jag tror det är denna mekanism som utlöser blodproppar, blödningar och därefter demensliknande symptom. Det är inte viruset i sig som börjar äta upp din hjärna, utan det är antikropparna och dessa får du av både viruset och vaccinet.

Så uppmärksammandet från nu tre personer i denna tråd om förvirrade äldre ute på stan är högst relevant och en mycket trolig förklaring är att det beror på just vaccinet.

Imorgon lär vi få detta bekräftat när undersökningen av AstraZenecas vaccin är klar. Nya riktlinjer kommer komma.

Läste eyecreate inlägg. Stämmer in ganska bra på vad min farbror har upplevt gällande hans upplevelse efter andra dosen.
2021-03-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
"37 personer av 17 000 000 vaccinerade med Astra Zenecas vaccin har fått blodpropp. Det finns ett eventuellt samband. EVENTUELLT.

Det vill säga eventuellt har 0,000218 % av de som fått vaccinet också fått blodpropp. Kalabalik råder och konspirationsteoretikerna jublar. Vaccinet stoppas på flera håll i väntan på ytterligare.

Detta är en LITEN ökad risk för blodpropp informerar Karolinska Institutet. Inga röster höjs, inget stoppas, inga studier görs."

Bara för att...

Exakt, precis som att ca 0.001 av befolkningen som levt som vanligt har dött av covid-19. Varav den stora majoriteten dessutom var långt över medellivslängden.

Trött på all hysteri åt båda hållen. Släpp all panikpropaganda, inse att hela grejen inte var i närheten av så farlig som domedasteoretikerna trodde, så låt folk som är oroliga vaccinera sig och resten av samhället gå tillbaks till det vanliga

Fattar inte folk som fortfrande ska bråka och ställa till besvär med sina restriktioner och vaccinkonspirationer och munblöjor och skit. Lägg ner nu.
2021-03-18, 00:12
Medlem
Regeringen kommer väll att införa krav på uppvisande av dokument för att man är vaccinerad snart i olika sammanhang (garanterat för resor med flyg) för att ha en chans att nå sina uppsatta vaccineringsmål.

Ingen vet de lite långsiktigare biverkningarna av detta, så det är intressant hur ni tar fram siffror och procentsatser för att påpeka att det inte är farligare än något annat såsom t.ex p-piller, som har använts av miljontals människor varje dag i minst 50 år!! Kul att ni vill gambla med era liv i alla fall för ett ofarligt virus. (är man i riskgrupp så är det tamigfan eget ansvar som gäller för inget annat är ett alternativ sorgligt nog).

Som flera nämnt i tråden att vaccinet triggar igång biverkningar då kroppen haft bakomliggande sjukdomar som på så sätt gör det farligt, så finns det ju definitivt en rimlig chans att vaccinet även kan öka chansen att trigga igång även icke bakomliggande sjukdomar på längre sikt..

Eftersom de flesta som vaccineras självklart är friska så är det klart att siffrorna på antal drabbade av biverkningar blir löjligt låga för alla siffernördar. Men med tanke på vad som kunnat konstaterats kring hur kroppen reagerar på vaccinet om man har något bakomliggande, så hade jag varit minst sagt orolig på sikt även om jag som ung och fullt frisk vaccinerar mig...
Senast redigerad av StayWoke1 2021-03-18 kl. 00:15.
2021-03-18, 00:20
Medlem
Vultzs avatar
”Filosofie doktor Geert Vanden Bossche, tidigare Head of the Vaccine Development Office vid German Centre for Infection Research har under nästan 30 år designat vacciner i en mängd olika vaccinlaboratorier, bland annat för GAVI och Bill and Melinda Gates Foundation. Nu varnar han i mycket skarpa ordalag för riskerna med Covid-19-vacciner.”

https://newsvoice.se/2021/03/bill-ga...19-vaccinerna/
2021-03-18, 00:36
Medlem
Dbloodss avatar
Det kommer inte spela någon roll hur rädda ni än är för vaccinet och dess eventuella biverkningar. Majoriteten av befolkningen kommer att bli vaccinerade, barn kommer börja vaccineras med inom kort.

Moderna startar fas 2/3 på barn från 6 mån till 11 år, har för mig det handlar om 6500st i den kliniska studien.

113 miljoner doser har redan givits ut i US som ex.
2021-03-18, 01:02
Medlem
Läskigt, upplevde exakt samma sak idag, en lite äldre man fast inte jättegammal, stod och gick omkring i små cirklar utanför den lokala livsmedelsbutiken som ett stort frågetecken. Reagerade på det när jag kom dit och när jag for var han på exakt samma ställe och våra blickar möttes, det var panik i dom ögonen, han hade ingen aning vart han var.

Är det nu något börjar hända den äldre befolkningen som fått vaccin tidigt? Finns det mer liknande iakttagelser? Är det den riktiga anledningen vaccinet från AZ är stoppat?

Det vore som en dålig apocalypse film om det stämmer, tänk scenariot att miljoner av äldre plötsligt får grav Alzheimers plötsligt. Lär bli panik i världen av sällan skådat slag

Citat:
Idag var en märklig dag.
Jag beskådade inom loppet av 10 minuter 7st 65+ människor som betedde sig väldigt förvirrat.
På väg från parkeringsgaraget stod det en kvinna och försökte öppna dörren åt fel håll, tills jag hjälpte henne att öppna dörren.
Vid pantmaskinen stog en herre helt förvirrad och förstod inte att han skulle plocka kvittot ut maskinen.
Vid entrén till affären stog en kvinna som inte förstod hur spärren för att gå in fungerade.
Inne i affären (Willys) åskådare jag tre tillfällen där förvirrade äldre försökte leta efter något. Personalen frågade -vad letar du efter. Jag letar blev svaret. En annan satte sig ner på golvet.
I kassan var det en äldre dam som till synes inte ens förstod vad hon hade lagt på bandet och lika lite lyckades betala.

Okej, förvirrade och dementa äldre ser man ibland, men det här var verkligen något utöver det normala.
Det var snudd på surrealistiskt att se dessa människor så förvirrade, och så många under så kort tid.

Märkligt bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in