Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag tänkte också polisläcka vad gäller avslöjandet om att en kropp hittats. För mig är det ganska uppenbart.
HD fortsätter tydligen med en dåres envishet att tro på sin fd man. Trots FUP!
Det är svårt att "få fatt" på HD.
Jag tror ju tvärtemot många i tråden, att HD verkligen har allvarliga psykiska problem. Sådant har SD använt för att kunna ha Lena på sidan om. SD är en empatilös person som låtsas bry sig om , men använder personer för sina egna syften. Att HD är ett tomt skal, det bekommer honom inte, mer än att det blir jobbigt för honom hemma, att han inte får sex och ingen som är rolig att var med. Men det löser han.
Jag tror att HDs redan dåliga psykiska mående har kraftigt försämrats att att han gaslightat henne, bedragit henne, skitit i henne, jämfört henne med Lena både ut fysisk och psykiskt synvinkel osv.
Hon verkar komma från en familj där man inte gräver så mycket i saker, inte pratar om problemen. Hennes strategi är därför att blunda, drömma om kärnfamilj där allt är bra.
Kanhända att hon blundar riktigt hårt, vill tro. Men någonstans gnager det.
Eller så har hon vetskap, förstår... men vill ändå försvara honom.
Hon kan också indirekt genom att säga upprepade gånger till SD, "kan hon inte bara förvinna ur våra liv", fått honom att göra det hon ber om... Och hon förstår vad han gjort. På det viset kan hon känna sig delaktig i mordet.
SD är en fena på att bedra och lura. Han kan gå till ytterligheter. Det vet vi. Om man vill tro, då kan man göra det om man är tillräckligt bräcklig.
Eller så har SD medgivit något för HD. Och hon vill ändå skydda honom. För att hon är så bunden till honom.
Det kan vara ett hopkok av lite av varje.
Jag tvivlar dock inte på att HDs psykiska ohälsa är på riktigt. Jag tror inte en sekund på att hon åker till psykakuten för sjukdomsvinst eller uppmärksamhet.
Vem skulle inte må dåligt i hennes situation?
Maken trogen skit, han blir misstänkt för mordet. Resan till USA blir ett inferno. Hon får veta allt möjligt som inte kommit fram tidigare. Polisstyrkor tar SD drygt ett år senare medan barnen är hemma och dagen efter bir hon själv gripen under dramatiska former och misstänkt för mord. Det måste ju vara som en mardröm.
Jag tänker att HD under den här tiden har fått höra de mest avancerade lögner från SD. Förmodligen bombar han henne med kärleksförklaringar och att han "inte har med mordet att göra" (en jättekonstig mening som bara den är ett larm i sig). "Mordet kommer aldrig att lösas" och "de har inget på mig"...
Under de här formerna blir HD själv häktad och inlåst, långa förhör.
Vem skulle inte brytas ner, behöva sömnmedicin och kanske även något lugnande?
Jag tror att HD är fientligt inställd till rättssystemet, tvivlar på polisen osv, samtidigt som hon försvarar både sig själv och SD i det här läget.
Om HD gjort något olagligt, då tror jag inte att att det är hon som är orkesterledaren. Inte heller att det är hon som ordinerar plötslig spädbarnsdöd, död åt familjen och död åt Lena.
Den som manövrerar människor som marionetter, det är SD och det är SD som löser problem på det skeva sätt som vi sett så många gånger.
Det är inte HD som ber SD att övervaka Lena i hennes hus...när hon har manligt sällskap och skicka hotfulla sms till Lenas väninna...