2021-04-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Sant. Åsiktsförtrycket i Sverige de senaste decennierna saknar motstycke i något på pappret demokratiskt land, skulle jag vilja säga.
Jag tror England och USA är de två mest utsatta länderna just nu. Sverige har i jämförelse ett relativt tolerant åsiktsklimat. I England kommer polisen och knackar på om du skriver något regimkritiskt på Internet även om det inte är brottsligt och i USA så gör FBI allt för att lagföra s.k. ”högerextremister” d.v.s. Trump-anhängare. Det är som om SÄPO skulle klassa hela högeroppositionen i Sverige som ett hot mot demokratin. Sverige är ännu så länge inte i närheten av ett sådant åsiktsförtryck och efter nästa val så kan vi vara på väg mot bättre tider.
2021-04-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror England och USA är de två mest utsatta länderna just nu. Sverige har i jämförelse ett relativt tolerant åsiktsklimat. I England kommer polisen och knackar på om du skriver något regimkritiskt på Internet även om det inte är brottsligt och i USA så gör FBI allt för att lagföra s.k. ”högerextremister” d.v.s. Trump-anhängare. Det är som om SÄPO skulle klassa hela högeroppositionen i Sverige som ett hot mot demokratin. Sverige är ännu så länge inte i närheten av ett sådant åsiktsförtryck och efter nästa val så kan vi vara på väg mot bättre tider.
Kanske är det ännu värre i de länderna, jag vet inte. I Tyskland är det väl också rätt illa ställt. Men att kalla Sverige "relativt tolerant" leder tanken fel. Något bättre har det i och för sig blivit, men det hjälper ju inte dem som redan blivit ostraciserade.
2021-04-23, 21:00
Medlem
Vryzass avatar
De naiva supportrarna av det påhittade "blågula" blocket får nog snart börja gråta när Kristersson går ut i gemensam debattartikel med Folkpartiet.

https://www.dn.se/debatt/sa-vill-vi-hjalpa-barn-och-unga-som-drabbats-av-pandemin/

"Nu vänder det", attans nu tog Moderaterna Folkpartiet i båten igen...

Fy vad jag är elak på Fredagar
2021-04-23, 21:09
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
I sthlm är det ju mycket flockbeteende. Hela mediasvängen driver att SD är satan och det är ohippt och lantis osv. Föraktet mot SD är väl störst i sthlm? Jag har svårt att se att detta svek som ju redan pågått lät skulle driva folk till SD. Drabbas välbärgade gammelmoderata Stockholmare ens så mkt mer av det du räknar upp än att de måste köpa nya bilar?

Självklart är motståndet och hatet mot SD som störst i Stockholm.Röstfördelningen är också annorlunda, MP och V är större än på riksnivå och de offentliganställda byråkrater, myndighetsanställda, medie och kulturelit mm som på betald arbetstid skall upprätthålla den värdegrund som det mångkulturella och politiskt korrekta samhällsbygge som är i vardande bygger på, är formidabla hinder att överbrygga.

Men självklart finns det konservativt sinnade väljargrupper hos M, KD, L och S som börjar få nog och som personligen ser sin livskvalitet bli sämre och vardagen otryggare i spåren av den samhälsomdaning som pågår.

Gettofiering, våld, brottslighet, förslummning, klotter, skräp, värdegrundsförtryck, wokesignalering, mångkultur, ensidig mediebevakning och pekfingerdiktering av hur man skall tycka och tänka är inte så jävla kul som den styrande eliten tror.
För att inte tala om det medvetna motarbetandet av traditioner, sedvanor och traditionell kultur.

M har ju redan förlorat stort väljarstöd sedan Reinfeldtåren och visst kan SD ta mer av dem.
Tror också det finns kvar lite traditionella väljare hos S som känner sig allt mer främmande och redo att gå över till SD.

Däremot är ju SDs organisation i Stockholm undermålig och ett ränksmidande ormnäste av inkompetens, nepotism och ovärdiga representanter.
Där måste man skärpa sig.
Senast redigerad av medelklassman 2021-04-23 kl. 22:04.
2021-04-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
De naiva supportrarna av det påhittade "blågula" blocket får nog snart börja gråta när Kristersson går ut i gemensam debattartikel med Folkpartiet.

https://www.dn.se/debatt/sa-vill-vi-hjalpa-barn-och-unga-som-drabbats-av-pandemin/

"Nu vänder det", attans nu tog Moderaterna Folkpartiet i båten igen...

Fy vad jag är elak på Fredagar

Jag gråter inte, detta gynnar SD. Om det blir riktigt känt bland folket kommer fler att rösta på SD.
2021-04-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Självklart är motståndet och hatet mot SD som störst i Stockholm.Röstfördelningen är också annorlunda, MP och V är större än på riksnivå och de offentliganställda byråkrater, myndighetsanställda, medie och kulturelit mm som på betald arbetstid skall upprätthålla den värdegrund som det mångkulturella och politiskt korrekta samhällsbygge som är i vardande är formidabla hinder att överbrygga.

Men självklart finns det konservativt sinnade väljargrupper hos M, KD, L och S som börjar få nog och som personligen ser sin livskvalitet bli sämre och vardagen otryggare i spåren av den samhälsomdaning som pågår.

Gettofiering, våld, brottslighet, förslummning, klotter, skräp, värdegrundsförtryck, wokesignalering, mångkultur, ensidig mediebevakning och pekfingerdiktering av hur man skall tycka och tänka är inte så jävla kul som den styrande eliten tror.
För att inte tala om det medvetna motarbetandet av traditioner, sedvanor och traditionell kultur.

M har ju redan förlorat stort väljarstöd sedan Reinfeldtåren och visst kan SD ta mer av dem.
Tror också det finns kvar lite traditionella väljare S som känner sig allt mer främmande och redo att gå över till SD.

Däremot är ju SDs organisation i Stockholm undermålig och ett ränksmidande ormnäste av inkompetens, nepotism och ovärdiga representanter.

SD blir bättre, det tar sin tid. Det har inte varit så lätt med tanke på stigmatiseringen. Men att det går åt rätt håll ser man på hur många kompetenta man fått in i riksdagen. Det går framåt!
2021-04-23, 21:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Självklart är motståndet och hatet mot SD som störst i Stockholm.Röstfördelningen är också annorlunda, MP och V är större än på riksnivå och de offentliganställda byråkrater, myndighetsanställda, medie och kulturelit mm som på betald arbetstid skall upprätthålla den värdegrund som det mångkulturella och politiskt korrekta samhällsbygge som är i vardande är formidabla hinder att överbrygga.

Tror också det finns kvar lite traditionella väljare S som känner sig allt mer främmande och redo att gå över till SD.

SD Stockholm ligger efter i väljarstöd och därmed i partiets utveckling. Vi är nog två mandatperioder efter Riksdagen och fem efter Sölvesborg? Nästa mandatperiod i Stockholms stadshus kommer bli som riksdagens 2014-18 med DÖ, vi är nu i Reinfeldts andra regering med Alliansen + MP.
2021-04-23, 21:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SD Stockholm ligger efter i väljarstöd och därmed i partiets utveckling. Vi är nog två mandatperioder efter Riksdagen och fem efter Sölvesborg? Nästa mandatperiod i Stockholms stadshus kommer bli som riksdagens 2014-18 med DÖ, vi är nu i Reinfeldts andra regering med Alliansen + MP.
Du har en skön & realistisk bild av läget. Bättre än att bara drömma.
2021-04-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sölvesborg är den bäst skötta kommunen i Blekinge. Grannkommunen Karlshamn, som hotade med att stänga kommungränsen till Sölvesborg (bara en liten liten överdrift) är nu konkursfärdig pga ett nytt sossekommunalråd som omedelbart satte på sig spenderbyxorna så fort han tillträdde.

Opinionsmätningarna pekar på upp mot 40 procent för SD i Sölvesborg i nästa val, och jag blir inte förvånad om det blir mer än så. Räkna med att övriga blekingekommuner följer efter.
2021-04-23, 22:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har en skön & realistisk bild av läget. Bättre än att bara drömma.

Ja och då är jag medlem i SD-Stockholm! Men jag måste vara positiv också: Vi bygger en starkare organisation nu, vi har många nya medlemmar och lokalorganisationer i alla "valkretsar" inom kommunen (Stockholm har flera underavdelningar av valkretsar för det är en egen valkrets till riksdagen så SD har samma geografiska indelning nu, jag minns inte vad de heter. Förut var hela kommunen en avdelning bara). Där finns stadsdels-nämnder i kommunen där SD har lättare att samarbeta med andra partier och vi har fått igenom lokala (D.v.s. i den stadsdelsnämndens område) saker tillsammans med V och alla möjliga. Ofta angående byggande etc. där många håller med oss mot brutalistisk arkitektur och förtätningar. Det blir mindre ideologiskt där för det är väldigt praktiska saker så t.o.m. L-partister kan hålla med oss!!!!!

Så för att inte SD skall bli arga på mig säger jag att den interna organisationen bara är en mandatperiod efter riksnivån, men stadshuset 2 mandatperioder.
2021-04-23, 22:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Sölvesborg är den bäst skötta kommunen i Blekinge. Grannkommunen Karlshamn, som hotade med att stänga kommungränsen till Sölvesborg (bara en liten liten överdrift) är nu konkursfärdig pga ett nytt sossekommunalråd som omedelbart satte på sig spenderbyxorna så fort han tillträdde.
Opinionsmätningarna pekar på upp mot 40 procent för SD i Sölvesborg i nästa val, och jag blir inte förvånad om det blir mer än så. Räkna med att övriga blekingekommuner följer efter.

Ja vi ligger långt efter i Stockholm, det är en sorts geografisk spridning norrut i Sverige. Började inte också S Söderifrån? Från Malmö visserligen men ändå Skåne? Delar av Dalarna tror jag SD har fickor av motstånd mot den förtryckande regimen och överheten. Men Stockholm är nyckeln till makten; den dag SD är stora i Stockholm "tar" (Får makten i demokratiska val innan sosse-politruker börjar märka ord) vi makten i riket. 30 % i Stockholm och Jimmie blir statsminister.
2021-04-23, 22:30
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
SD blir bättre, det tar sin tid. Det har inte varit så lätt med tanke på stigmatiseringen. Men att det går åt rätt håll ser man på hur många kompetenta man fått in i riksdagen. Det går framåt!

Absolut, Jonas Andersson, Jessica Stegrud och Weimers är riktigt bra värvningar och värdiga representanter men man ligger efter och har i grunden alltför många oerfarna eller otillräckliga representanter.
Exempellös tillväxt och förstås, som du säger, överbevakning och stigmatisering av SD försvårar rekrytering och engagemang av rätt personer i rätt antal.

Man måste lyckas bemanna alla mandat och platser med kompetent folk och stötta de små kommunorganisationer som börjar få möjlighet att leda kommuner.
Man kommer inte få lika många chanser som andra partier eller att visa resultat.

Hela den övriga politiska sfären och ett samlat MSM bara väntar på att överutnyttja misstag och slarv från oerfarna SD politiker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in