2020-06-19, 18:45
Medlem
Idag släppte whitesnake "the rock album"

Med outgivna "allways the same"

https://m.youtube.com/watch?v=EKZjTzKjoAI

Förutom den finns remastrade versioner av still of the night. och love aint no stranger bla.
Citera
2020-08-15, 14:35
Medlem
Rebali179s avatar
Kolla in Whitesnake s facebook sida
Kan det bli bra eller pannkaka tro?

Whitesnake/David Coverdale bjuder in till exklusiv återförening med livestream.
Tillsammans i den klassiska sättningen för första gången på 30 år.

Children of the night, in celebration of its 30th anniversary, join us for a special live stream on August 18th of Whitesnake's legendary LIVE AT DONINGTON concert, plus pre-show Q&A featuring David Coverdale, Steve Vai, Adrian Vandenberg, Rudy Sarzo and Tommy Aldridge, who will reunite for the first time since they finished their “Slip Of The Tongue World Tour”. LIVE AT DONINGTON 1990 (30th ANNIVERSARY COMPLETE EDITION), a remastered 17-track collection of the full show will also be released digitally on the same day.
https://www.facebook.com/Whitesnake.official/?__cft__[0]=AZWtypS1xOIR9dhlUyhxo-OJqvk2yHraA5TEORgga7-M0v_HQEE18GawYw9Yy38Ea8YH7ndDkE3HvaulEDCdgb6dnXxsJ B4fwnA aEyLPYdlPLECHxwr0rV0D0HUVBq1JWDXlY3rnO98Bj_LPXMBVS UVXNleH-mbz6ao9_oCCloBDH-y7cxCqip-jI2CiHjMTPwY&__tn__=kC%2CP-R
Citera
2020-08-16, 11:12
Medlem
Oakenshields avatar
Tommy Aldridge fyllde för övrigt 70 år igår. Hurra!
Citera
2020-10-19, 19:28
Medlem
Rebali179s avatar
Tror ni att det kommer nytt material med Whitesnake med tiden tro.
Eller är det dags för bandet att lägga av helt
Citera
2021-01-06, 22:55
Medlem
Rebali179s avatar
Come And Get it & Slide It In är nog skivorna jag har spelat mest med Whitesnake måste jag säga, Jag tröttnar inte i första taget
Citera
2021-01-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Come And Get it & Slide It In är nog skivorna jag har spelat mest med Whitesnake måste jag säga, Jag tröttnar inte i första taget

Mycket bra album båda två. Låten slide it in var f.ö en av dom bästa låtarna när jag såg dom live 2019.
Har hört lite rykten om en ny skiva i år. Hoppas det stämmer.
Citera
2021-01-25, 17:21
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Har hört lite rykten om en ny skiva i år. Hoppas det stämmer.

Hoppas kan man ju alltid. Skulle vara intressant med en ny skiva
Flesh and Blood var ju en överaskning
Citera
2021-03-20, 02:45
Medlem
Citat:
Hoppas kan man ju alltid. Skulle vara intressant med en ny skiva
Flesh and Blood var ju en överaskning

En skiva till tror jag definitivt att det kommer. Förmodligen två. Men tanke på Corona så har David haft tid att skriva plus att jag vet att han hängt mycket i studio senaste halvåret.
Citera
2021-04-25, 22:07
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
En skiva till tror jag definitivt att det kommer. Förmodligen två. Men tanke på Corona så har David haft tid att skriva plus att jag vet att han hängt mycket i studio senaste halvåret.

Det skulle vara intressant ifall det kommer en skiva till.
Samtidigt så har det hintats om att det kan bli den sista
Eftersom Whitesnakes tre senaste skivor
The Rock Album
Love Songs Album
The Blues Album

Samlingarna var ursprungligen tidsinställda för att sammanfalla med en potentiell avskedsturné eller Avskedskonserter som sedan dess har försenats på grund av COVID-19-pandemin.
Senast redigerad av Rebali179 2021-04-25 kl. 22:12.
Citera
2021-04-26, 02:28
Medlem
Citat:
Det skulle vara intressant ifall det kommer en skiva till.
Samtidigt så har det hintats om att det kan bli den sista
Eftersom Whitesnakes tre senaste skivor
The Rock Album
Love Songs Album
The Blues Album

Samlingarna var ursprungligen tidsinställda för att sammanfalla med en potentiell avskedsturné eller Avskedskonserter som sedan dess har försenats på grund av COVID-19-pandemin.

Man måste tänka att David pratat om pension sedan 90talet. En platta till är jag säker på att det blir. Dessutom kommer gubben inte låta sin karriär avslutas av Corona. Någon gång till får man säkert se Whitesnake på scenen.
Citera
2021-04-26, 09:15
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Man måste tänka att David pratat om pension sedan 90talet. En platta till är jag säker på att det blir. Dessutom kommer gubben inte låta sin karriär avslutas av Corona. Någon gång till får man säkert se Whitesnake på scenen.

Du har en poäng där, Har dock inte sett Whitesnake live så jag måste se till att få tummen ur ifall de kommer till Sverige igen

Når såg du Whitesnake å hur var konserten?
Citera
2021-05-02, 04:14
Medlem
Citat:
Du har en poäng där, Har dock inte sett Whitesnake live så jag måste se till att få tummen ur ifall de kommer till Sverige igen

Når såg du Whitesnake å hur var konserten?

Såg dom 2019 i Furuvik. Tog med min sambo och yngre systrar. (Min då minderåriga syster är nu ett stort en Whitesnake fan) grym konsert. Dom började med låten bad Boys. David röst var faktiskt riktigt bra den kvällen T.o.m Still of the Night var bra. Helt klart värt att se om man får chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in