Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-21, 22:00
  #1
Medlem
Piotr66s avatar
Var på Whitesnake i KB Hallen i Köpenhamn. Var nästan gråtfärdig när det var slut. D.C. lät för jävlig. Undrar hur mycket av hans sång som var bandat. Ibland gick han med micken vid sidan och ändå kom hans kraxande i högtalarna. Var det likadant vid konserterna i Sverige? Synd att han skall sluta sin karriär på detta sätt.

P
Citera
2008-12-21, 22:02
  #2
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piotr66
Var på Whitesnake i KB Hallen i Köpenhamn. Var nästan gråtfärdig när det var slut. D.C. lät för jävlig. Undrar hur mycket av hans sång som var bandat. Ibland gick han med micken vid sidan och ändå kom hans kraxande i högtalarna. Var det likadant vid konserterna i Sverige? Synd att han skall sluta sin karriär på detta sätt.

P
Precis lika dant var det när hans gamla ban Deep Purple var i sverige i somras. Ett jävla kraxande.

Man ska inte gå och se sina gamla hjältar om man inte vet att dom gör bra ifrån sej!
Citera
2008-12-21, 22:10
  #3
Medlem
Piotr66s avatar
Jag vet. Kommer att se DeepPurple i sommar igen... men denna gången kommer det att låta bra...eller hur. Det som gör att jag känner mig lurad ,är Coverdales användande av bandad sång. Suger balle....
Fan... Snart bara Dio kvar som kan sjunga i mogen ålder...
Citera
2008-12-22, 22:34
  #4
Medlem
di.canios avatar
Såg Whitesnake på SRF i somras men tyckte inte att Coverdale's röst var så pjåkig, är inte insatt i hur han lät på 70/80-talet men det var ju bättre förr...
Citera
2009-02-13, 23:43
  #5
Medlem
Ratis avatar
Umeå 2009

Tydligen kör dom en spelning i Umeå 30 maj 2009. Blir iaf att boka biljett dit. Har aldrig sett dom live förut, så passar på när dom besöker Norrland. Om det sen låter skit spelar ingen roll.
Citera
2009-06-01, 17:15
  #6
Medlem
Grouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tydligen kör dom en spelning i Umeå 30 maj 2009. Blir iaf att boka biljett dit. Har aldrig sett dom live förut, så passar på när dom besöker Norrland. Om det sen låter skit spelar ingen roll.

Dom levererade på riktigt i Umeå!!! bra rescensioner bekanta som hört dom i sthlm trodde inte d va samma DC! Sjuk bra stämning. 7000 pers :P
Citera
2009-06-01, 17:18
  #7
Medlem
CronoSs avatar
Coverdale? Lever han än? Jag såg dem -87 i Sthlm. Jag är gammal gube , jaa...
Citera
2009-11-09, 18:41
  #8
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grout
Dom levererade på riktigt i Umeå!!! bra rescensioner bekanta som hört dom i sthlm trodde inte d va samma DC! Sjuk bra stämning. 7000 pers :P


Ja det var otroligt bra... om jag får chansen igen så kommer jag definitivt att se dom igen...
PS. håller tummarna för ett Nordic Rock 2010, kanske med Judas Priest eller Bon jovi?
Citera
2009-11-09, 23:59
  #9
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piotr66
Jag vet. Kommer att se DeepPurple i sommar igen... men denna gången kommer det att låta bra...eller hur. Det som gör att jag känner mig lurad ,är Coverdales användande av bandad sång. Suger balle....
Fan... Snart bara Dio kvar som kan sjunga i mogen ålder...

Har jag missat något ?
Dagens Deep Purple består av Ian Gillan, Roger Glover, Ian Paice, Steve Morse och Don Airey. Vart någonstans kom David Coverdale med i bilden ?
Citera
2012-12-07, 23:43
  #10
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av di.canio
Såg Whitesnake på SRF i somras men tyckte inte att Coverdale's röst var så pjåkig, är inte insatt i hur han lät på 70/80-talet men det var ju bättre förr...

Man får ju inte glömma att Coverdale var Deep Purple's sångare under många år, och han tillhörde sångareliten under 80-talet. I samma klass som Ronnie James Dio och Freddie Mercury etc,etc.
Man har ju hört att hans röst låtit illa live många gånger, och det kan bero på att han inte är ett kontrollfreak. Han litar för mycket på de nersupna "ljudteknikerna" som skruvar på mixerbordet under framträdandet !

Så här låter David Coverdale när han är som bäst i studion: http://www.youtube.com/watch?v=9HOcr1QoRxM
Citera
2012-12-08, 12:02
  #11
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Man får ju inte glömma att Coverdale var Deep Purple's sångare under många år

Mja, om man nu räknar 2 ½ år som många...
Citera
2014-05-11, 17:51
  #12
Medlem
Ratis avatar
Synd att Doug Aldrich lämnar Whitesnake. Han har väl varit med sedan 2002.
Kanske Micky Moody eller John Sykes kommer tillbaka, det vore faktiskt kul. Härligt också att Tommy är tillbaka på trummor hoppas han stannar ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback