Citat:
Har också tänkt en hel del på polisaktiviteten och HD&SOAs slutsats. Vet man inte redan vad det handlar om så kan aktiviteten vara en hel del annat. Som du nämner kläder, telefon etc. Eller en olycka av något slag, en stoppad bil i en knarkräd. En fortkörare. Finns en del annat att välja mellan.
En helt ovetande oskyldig person skulle knappast dra slutsatsen att polisaktiviteten gällde en kvinna, bosatt i området, som försvunnit 4 dagar tidigare, utan reaktionen hade troligen varit "Oj undrar vad som har hänt här".
Men de visste självklart redan vad det handlade om.
Märklig samling individer de där. Tyst kommunikation med blickar och gester. Hela mentaliteten tycks vara att ha som första regel "det talar vi tyst om". Det som inte uttalas existerar inte.
En helt ovetande oskyldig person skulle knappast dra slutsatsen att polisaktiviteten gällde en kvinna, bosatt i området, som försvunnit 4 dagar tidigare, utan reaktionen hade troligen varit "Oj undrar vad som har hänt här".
Men de visste självklart redan vad det handlade om.
Märklig samling individer de där. Tyst kommunikation med blickar och gester. Hela mentaliteten tycks vara att ha som första regel "det talar vi tyst om". Det som inte uttalas existerar inte.
Även om det vore avspärrat med band när HD/SOA for förbi på motorvägen (om de nu gjorde det) skulle väl ingen dra slutsatsen att det var kroppen som var funnen (ja förutom mördaren och kanske någon till).
Ca 150 meter från hennes hem och efter 4 dygns sök efter LW. HD visste...
Nu säger ju SD att HD fått reda på det via en polis och där tror jag faktiskt att han talar sanning!
I samma ögonblick som det kom till polisens kännedom att en kropp hittats misstänker jag att det gick ut ett sms till samtliga poliser som var inblandade i fallet (även de som var lediga). Efter det var det någon av polisvännerna till de inblandade (som inte trodde att SD kunde vara inblandad) som lika snabbt skickade sms till någon av SD, SOA eller BA. Förmodligen med ett tillägg "berätta inte för någon då de anhöriga inte är kontaktade".
Men... HD kunde inte hålla sig, skickade sms till älskaren direkt och SD kunde inte hålla sig (såklart) för han vill gärna berätta och visa att han är den som vet allt och helst först.
Spekulation från min sida ang hur det hade kunnat gå till.