2021-03-29, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trummelull
Det finns en kraft som vi inte vet vad det är men den driver livsprocessen att gå vidare mot alla odds.
Alla är med och deltar i processen vare sig man vill eller inte.
Belöningen är att man kan ha tur och möjlighet att ha det trevligt under färden lika väl som att man kan ha otur och falla bort innan man ens hinner vara med på starten.
Har man fått turen att få vara med finns väl ingen mening i att inte försöka förvalta chansen på så sätt att man mår så gott som möjligt under den tid man tilldelats, för den kommer inte två gånger.
Några regler på hur man skall förvalta chansen kanske inte finns, men det är nog inte så bra för andra i omgivningen om man njuter av att mörda dem.
Det kallas överlevnadsinstinkt.
2021-03-29, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Det kallas överlevnadsinstinkt.

Det är nog något djupare än så
2021-04-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Du har helt rätt. Inte ett skit vi gör spelar någon roll.
Den enda sanningen. Tyvärr är det så. En dag kommer vi dö och till slut kommer allt vi har gjort vara bortglömt och raderat ur alla informationskällor.
2021-04-25, 01:13
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Den enda sanningen. Tyvärr är det så. En dag kommer vi dö och till slut kommer allt vi har gjort vara bortglömt och raderat ur alla informationskällor.
Enligt en otrolig mängd vittnesuppgifter så får man en life review när man dör, och man får uppleva vad andra personer kände när du gjorde något mot en person.
2021-04-25, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Enligt en otrolig mängd vittnesuppgifter så får man en life review när man dör, och man får uppleva vad andra personer kände när du gjorde något mot en person.

Nej. Enligt några personer som är livrädda för att dö är det så. Jag har varit nära döden och har inga minnen som helst av det.
2021-04-25, 18:50
Medlem
Citat:
Detta är irrelevant till trådens frågeställning och jag tror inte på religiösa idéer som denna (som är orealistiska), men oavsett så ändrar inte det på den absurda naturen av allt. Allt är ändå skitsamma, vad som än är sanning.
2021-04-25, 21:43
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nej. Enligt några personer som är livrädda för att dö är det så. Jag har varit nära döden och har inga minnen som helst av det.
Det är faktiska saker som de har upplevt.
Citat:
Detta är irrelevant till trådens frågeställning och jag tror inte på religiösa idéer som denna (som är orealistiska), men oavsett så ändrar inte det på den absurda naturen av allt. Allt är ändå skitsamma, vad som än är sanning.
Det är inga religiösa idéer eftersom det är faktiska saker som de har upplevt.
2021-04-25, 23:21
Medlem
När man var barn snurrade vi runt så snabbt vi kunde tills vi blev snurriga i huvudet. Det tyckte vi var kul. Inte fan fanns det någon mening att göra det förutom att det var kul.

Varför krångla till livet?
2021-04-26, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
När man var barn snurrade vi runt så snabbt vi kunde tills vi blev snurriga i huvudet. Det tyckte vi var kul. Inte fan fanns det någon mening att göra det förutom att det var kul.

Jag tror inte att det är de som gillade att snurra runt som barn som filosoferar som vuxna.
2021-04-26, 02:14
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2

Man tröttnar tyvärr på sånt när man blir äldre.
Livet blir bara sämre och sämre med åldern. Man tröttnar på fler och fler saker.
Senast redigerad av --Blackbird-- 2021-04-26 kl. 02:29.
2021-04-26, 03:17
Bannlyst
Citat:
Livet blir bara sämre och sämre med åldern.

Givetvis blir det sämre. Jag har någorlunda börjat förstå hur kvinnor fungerar och att det finns fler vettiga kvinnor än jag trodde som ung, men nu krånglar potensen mm.

Life is good som optimistasen säger.
2021-04-26, 03:27
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Livet blir bara sämre och sämre med åldern. Man tröttnar på fler och fler saker.

Sjukt dystert!
Man måste jobba mer för sin inställning till livet tror jag. Kämpigt men nödvändigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in