Citat:
Ursprungligen postat av
en1krona
Varför ska man bry sig om vad man gör i detta liv då vi liks alla ska dö en dag? Jag menar när man liks är död så spelar ju ingenting roll längre..
Låt oss säga att man skulle få för sig att skjuta ihjäl ett par människor på gatan bara sådär som Mattias flink gjorde tex. ( nu är det inte så att jag har tänkt göra något sånt men) 100 år går ju ganska snabbt, och då är det ju inte så att folk ens kommer ihåg det. Spelar det ens roll att det hände då alla som levde då är döda?
Sen kommer det ju en tid då mänskligheten kommer att dö ut, för då spelar det ju iu ingen roll om att man ens levde?
( Nej jag är inte full utan jag är mst bara lite deprimerad )
Det finns en kraft som vi inte vet vad det är men den driver livsprocessen att gå vidare mot alla odds.
Alla är med och deltar i processen vare sig man vill eller inte.
Belöningen är att man kan ha tur och möjlighet att ha det trevligt under färden lika väl som att man kan ha otur och falla bort innan man ens hinner vara med på starten.
Har man fått turen att få vara med finns väl ingen mening i att inte försöka förvalta chansen på så sätt att man mår så gott som möjligt under den tid man tilldelats, för den kommer inte två gånger.
Några regler på hur man skall förvalta chansen kanske inte finns, men det är nog inte så bra för andra i omgivningen om man njuter av att mörda dem.