2022-01-06, 20:27
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det måste vara illa ställt med GN när M*arina gör sig av med hans nya Chrysler efter mindre än 3 år.
Ny och ny, det beror på vad/vem man jämför bilen med.

Jämfört med GN:s fru MN var bilen ny-NY!

GN:s sålda Chrysler PT Cruiser 2.0 Manuell, 136hk, 2003 tillverkades i USA 2003-05 och registrerades för trafik i Sverige 2003-09-08.

Allting är relativt!
Citera
2022-01-06, 20:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Ny och ny, det beror på vad/vem man jämför bilen med.

Jämfört med GN:s fru MN var bilen ny-NY!

GN:s sålda Chrysler PT Cruiser 2.0 Manuell, 136hk, 2003 tillverkades i USA 2003-05 och registrerades för trafik i Sverige 2003-09-08.

Allting är relativt!

Sant, jag utgick från att GN hade slagit på stort med en ny Chrysler när han hade uppnått den ädla åldern av 60 år.
Citera
2022-01-06, 21:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Eller dog RJ 1995 hela 50 år gammal?
1954?
Jag menade: Var Roland Jönsson född 1944 eller 1955?

Jag har nämligen hittat två stycken Roland som är döda och begravda 1995, en som är född 1944 och en som är född 1955.

En på Bjärtrå kyrkogård, och en på Skogskyrkogården i Sthlm.

Därav min undran.

Jag minns inte hur jag fick fram uppgiften.
Måste gå igenom en massa gamla PM för att ev. kunna besvara din fråga.

Rent spontant skulle jag säga att det är den RJ som var f. 1955.
Citera
2022-01-06, 22:04
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2022-01-06, 11:29 länk
Handfatstrallaren
Alternativt - satte mördaren på hästarna - när Eva kom förbi - därav kniven som försvarsredskap - om hästarna skulle sparka bakut.
JAG GAPSKRATTADE SÅ ATT JAG HÖLL PÅ ATT DÖ!
Mera sånt
Här kommer det mera fantasifullt från BerraSWE.

2021-12-20, 00:40 länk
BerraSWE
Eva kanske användes som ett träningsredskap på gymmet tänker jag med övervåldet, någon som bara dunkar på likt en boxare.
Eva kanske användes - som ett träningsredskap - på gymmet - tänker jag - med övervåldet - någon som bara dunkar på - likt en boxare.
Citera
2022-01-06, 22:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenmedvetskap
Alltså vilken debatt och vilka spekulationer trots alla år som gått, och bara en massa kvalificerat skitsnack och höftskott

Men själv är du sanningssägare och nyfiken med vetskap?

Vad är det du vet egentligen? Har du vetskap om något som vi andra inte har? Det låter högintressant det här... 🤔

Citat:
Ni borde väl förstå att detta mord aldrig kommer att klaras upp

Hörrudu, det där låter faktiskt mer som ett önsketänkande från din sida 🧐

Är dom här två pundarlökarna som för länge sedan lämnade jordelivet ett försök till villospår?

Jag tror att den som mördade Eva fortfarande lever idag.

Citat:
Ingen av er har någonsin nämnt en blandmissbrukare från den tiden, La*sse Nystr*öm...

Rykten från initierade källor vill att han var på Bruket samma kväll som mordet...

Planterar du 'rykten'?

Det fetmarkerade: Källa på det?

Citat:
Dom han umgicks med trodde att det var han men han nekade i förhören eftersom inget bevis fanns annat än misstankar, dessutom hade han varit väldigt påtänd den kvällen

Källa på det?

Citat:
Den våldsamme Ro*land 'Flax' Jöns*son avskydde Eva enl rykten, han hade dessutom misshandlat lillasyster Anne*li vid ett flertal tillfällen

Men vänta lite här nu, 'rykten' igen?

Det fetmarkerade: Källa på det?
Eller är det rent av du själv som är källan till att Flax misshandlade Anneli, du minns det här?

Som jag har förstått saken kände du alla tre och två av dom, (systrarna Söderström) kände du väldigt bra.

Citat:
Ni alla här i tråden, lär er att granska och källforska innan ni sprider en massa skit och egna fantasier som absolut ingen har nytta av.

Du bör själv lära dig att granska och källforska innan du sprider en massa skit och egna fantasier som absolut ingen (förutom du själv?) har nytta av.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-06 kl. 23:27.
Citera
2022-01-06, 23:50
Avslutad
Citat:
2022-01-06, 11:29 länk
Handfatstrallaren
Alternativt - satte mördaren på hästarna - när Eva kom förbi - därav kniven som försvarsredskap - om hästarna skulle sparka bakut.
JAG GAPSKRATTADE SÅ ATT JAG HÖLL PÅ ATT DÖ!
Mera sånt
Här kommer det mera fantasifullt från BerraSWE.

2021-12-20, 00:40 länk
BerraSWE
Eva kanske användes som ett träningsredskap på gymmet tänker jag med övervåldet, någon som bara dunkar på likt en boxare.
Eva kanske användes - som ett träningsredskap - på gymmet - tänker jag - med övervåldet - någon som bara dunkar på - likt en boxare.

Mina scenarion är inte orimliga men jag har 4-5 scenario som kan ha hänt.
Det var väl flera hästar som hade blivit utsatta före mordet på Eva.
Den teorin har funnits länge som jag kan förstå.
Mördaren hade kniven som försvar alternativt för att skända hästarna.
Om mördaren var en knarklangare kan han även ha haft den som självförsvar.
Mördaren kan ha varit där i korsningen för att göra knarkaffärer.

Eva hade en hel drös med skumma typer runt sig, iaf i sin närhet, det kan vi slå fast vid.
Hon var en av få som lyckades.

Kanske var det bara en tidsfråga att någon skulle bli mördad med knarket som flödade i Kramfors på 80 talet, togs nog en hel del anabola också. Eva var på fel plats på fel tidpunkt.

Evas mördare måste ha varit fysiskt stark.
Varför detta övervåld ?
En drogpsykos av en fysiskt stark man är inte otroligt scenario.
Citera
2022-01-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Eva hade en hel drös med skumma typer runt sig, iaf i sin närhet, det kan vi slå fast vid.

Kanske var det bara en tidsfråga att någon skulle bli mördad med knarket som flödade i Kramfors på 80 talet, togs nog en hel del anabola också. Eva var på fel plats på fel tidpunkt.

Varför detta övervåld ?

Jag vet inget om knarkaffärer men parkeringen nere vid bruket där Eva mördades måste ju vara en förträffligt bra och undanskymd plats, hyfsat nära stan också, för den som vill göra upp affärer. Kanske det var anledningen till att kniven togs med till platsen?
Citera
2022-01-07, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Jag vet inget om knarkaffärer men parkeringen nere vid bruket där Eva mördades måste ju vara en förträffligt bra och undanskymd plats, hyfsat nära stan också, för den som vill göra upp affärer. Kanske det var anledningen till att kniven togs med till platsen?

Mycket rimlig teori.
Vem dealade drogerna på den tiden ?
Kanske var en större utdelning där på Fredagskvällen.
Eva gick rakt in i drogaffären och det fanns ingenstans att fly.
Citera
2022-01-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Varför detta övervåld ?

Det har tvistats om huruvida det förekom några hästskändningar som klart kunde konstateras vid tiden runt mordet. Jag vet inte om det blev riktigt klarlagt hur det verkligen förhöll sig? Det kan nog lätt uppstå skrönor runt det här med hästskändningar, men visst kan det förekomma.

Jag tror i alla fall att Eva INTE råkade stöta på någon hästskändare, eller någon knarklangare, den där fredagen nere vid Långbacken.

Den unga flickan som var på väg hem från basketträningen är ett ”mycket viktigt vittne”. Tidpunkterna blir viktiga här.

Ca 22:40 -22:45 ser flickan ingen cykel, eller någon form av aktivitet nere vid Långbacken, och inte heller någon hund. Samtidigt ca 22:45 kliver Eva av vid Limsta korset.

Ca 23:15 upptäcks cykeln för första gången av ungdomarna. Strax innan ser man Laban springa lös uppe vid Bruket. Det finns mycket som talar för att tiden ca 22:45 stämmer, när Eva klev av.

Halvtimmen mellan 22:45-23:15 händer någonting i den meningen att GM anländer till Långbacken. Ser GM av en slump när Eva kliver av, eller fick GM upplysning om att Eva var på väg hem?

Kan GM ha befunnit sig vid Långbacken redan ca 22:45, när Eva klev av? Ja, rent hypotetiskt är det möjligt om GM hade befunnit sig i mörkret inne vid parkeringen med sin cykel. Det verkar ändå inte troligt, varför inte då låta cykeln stå kvar där i mörkret under attacken, istället för att slarvigt slänga den i diket efter vägen, och lämna ett spår efter sig …

Kan någon idiot ha kommit uppifrån Bruket på väg in till stan och av nån anledning ha råkat i dispyt med Eva? Nja, möjligheten finns men det känns inte heller troligt. Jag menar vem åker runt med en lång dubbeleggad kniv?
Senast redigerad av kramiklon 2022-01-07 kl. 11:29.
Citera
2022-01-07, 12:03
Medlem
Det skulle vara intressant att veta på vilket sätt Eva tog sig till Björstagatan? Fick hon skjuts av BÅ eller promenerade hon? Det har diskuterats förut, men riktigt klarlagt hur det förhöll sig tror jag aldrig att det blev.
Det verkar långsökt om hon skulle ha valt att cykla. Det är inte speciellt bekvämt att cykla med en hund i koppel en mörk höstkväll.
Citera
2022-01-07, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Det har tvistats om huruvida det förekom några hästskändningar som klart kunde konstateras vid tiden runt mordet. Jag vet inte om det blev riktigt klarlagt hur det verkligen förhöll sig? Det kan nog lätt uppstå skrönor runt det här med hästskändningar, men visst kan det förekomma.

Jag tror i alla fall att Eva INTE råkade stöta på någon hästskändare, eller någon knarklangare, den där fredagen nere vid Långbacken.

Den unga flickan som var på väg hem från basketträningen är ett ”mycket viktigt vittne”. Tidpunkterna blir viktiga här.

Ca 22:40 -22:45 ser flickan ingen cykel, eller någon form av aktivitet nere vid Långbacken, och inte heller någon hund. Samtidigt ca 22:45 kliver Eva av vid Limsta korset.

Ca 23:15 upptäcks cykeln för första gången av ungdomarna. Strax innan ser man Laban springa lös uppe vid Bruket. Det finns mycket som talar för att tiden ca 22:45 stämmer, när Eva klev av.

Halvtimmen mellan 22:45-23:15 händer någonting i den meningen att GM anländer till Långbacken. Ser GM av en slump när Eva kliver av, eller fick GM upplysning om att Eva var på väg hem?

Kan GM ha befunnit sig vid Långbacken redan ca 22:45, när Eva klev av? Ja, rent hypotetiskt är det möjligt om GM hade befunnit sig i mörkret inne vid parkeringen med sin cykel. Det verkar ändå inte troligt, varför inte då låta cykeln stå kvar där i mörkret under attacken, istället för att slarvigt slänga den i diket efter vägen, och lämna ett spår efter sig …

Kan någon idiot ha kommit uppifrån Bruket på väg in till stan och av nån anledning ha råkat i dispyt med Eva? Nja, möjligheten finns men det känns inte heller troligt. Jag menar vem åker runt med en lång dubbeleggad kniv?

Det mest troliga är att mördaren bodde i området, ser Eva stiga ur bilen, knivhugger henne bakifrån vid det mörkaste partiet på gatan. Mördaren kände till området väl.
Mördaren visste var han skulle slå till och det troliga är att Eva inte anade något.
Ändå har mördaren haft extremt flyt att inte bli påkommen.
Var mordet ett beställningsjobb som det pratas om ?
Det kan också vara rimligt om mördaren visste var hon skulle komma.
Mr P hade ju gjort en hel del telefonsamtal den kvällen.
Varför var han orolig ?
Dom enda som kan ha vetat att Eva var på väg var Mr P, P, A och BÅ.
Var gatan ett känt knarknäste där skumma typer höll till ?

Med en damcykel går det för övrigt bättre att cykla med en hund i koppel, då vill man inte ha en herrcykel.
Mördaren skulle inte ha lämnat sin cykel ????
Verkar knäppt.
Mer rimligt att det var Evas cykel som någon sedan snodde på natten.
Alternativt att mördaren kommer på sig och hämtar den under dom lugna timmarna, innan brevbäraren kommer.

Mördaren har agerat både kyligt och klumpigt på en och samma gång.

Likt fallet i Brattås borde mördaren skicka en tårta till polisen som GW Persson uttrycker sig!
Senast redigerad av BerraSWE 2022-01-07 kl. 12:31.
Citera
2022-01-07, 14:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Det skulle vara intressant att veta på vilket sätt Eva tog sig till Björstagatan? Fick hon skjuts av BÅ eller promenerade hon? Det har diskuterats förut, men riktigt klarlagt hur det förhöll sig tror jag aldrig att det blev.
Det verkar långsökt om hon skulle ha valt att cykla. Det är inte speciellt bekvämt att cykla med en hund i koppel en mörk höstkväll.

Jag ställde den frågan: Hur kom Eva till Mr P's lägenhet? till Echoesofglory för ett par år sedan i PM. Echoes hade tät kontakt med PG som brukade svara på våra frågor. Ibland bollades frågan vidare till Anneli om PG själv inte kunde svara på den.

Nu minns jag inte vem av PG eller Anneli som svarade på frågan men svaret är att Eva promenerade med Laban till Björstagatan.
BÅ och Anneli anlände i varsin egen bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in