2021-04-25, 19:49
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtre1
Hur fungerar ibs och öl? Har för mig att min vän blir knas i magen av öl men kan ha fel

Har själv IBS och det fungerar bättre. Sedan spyr ju Simon en del dagen efter med.

Men stark och fet mat kan vara hemskt. Man kan få halsbränna utan dess like. Ibland när jag äter något sånt kan jag inte äta normalt på dagar. Och man mår så himla illa och känner sig uppsvullen/förstoppad som fan. Julbord är inte skoj...

Att inte äta på regelbundna tider är också ett helvete. Så hade haft svårt för många av veckorna där. Och ärtsoppa OMG vad jag hade haft gaser i magen.

Sedan kanske Simon inte alltid sköter kosten och så perfekt ändå, tror han dricker kaffe t.ex.? Det har jag fått sluta med. Men tror det kan vara lite tufft med det inne i BB-huset där man inte helt kan välja tider och vad man ska äta.

Men som sagt, på utsidan kan man ha det bra om man sköter sig. Så köper inte riktigt hans tal han hade om att IBS ändrade hans liv och han nästan jämförde det med cancer.
2021-04-25, 19:50
Medlem
1337crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Är du läkare?

Man behöver inte vara läkare för att lista ut att alkohol missbruk är dåligt i överlag. Jag har IBS, alkohol är som gift för mig.
2021-04-25, 19:51
Medlem
Ja jag är ju ny för året här (och hängde inte ens med från början). Jag undrar om det är nån av er som skriver här som var aktiva forumister när det fanns ett ”eget” BB-forum kopplat till programmet (via Tornevalls tror jag).

Trivseln här påminner lite om hur det var då, och då var det i princip samma nick som återkom varje år, kommer faktiskt ihåg några. Hustroll fanns det också, som man till slut bara hittade nån slags fredlig samexistens med.

Det är kul att ta del av andras funderingar, ofta ser andra nåt man själv inte ser. Det blir en extra dimension.
2021-04-25, 19:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Absolut, håller med dig där. Simon behöver verkligen ta ett allvarligt snack med sig själv angående sitt alkoholmissbruk.
Men att produktionen ger ett straff som kan ge allvarliga hälsoproblem är under all kritik.
Det tar ofta flera år att komma till bukt med svår IBS, och äter man nåt olämpligt kan de framsteg man gjort vara utraderade.
Hur vet du att han har IBS? Det kan vara någon av Tanjas troll som hasplat ur sig något sånt och genast blir det en sanning. Halva läkarkåren verkar sitta här på flashback och oja sig. Många är sierskor och vet exakt vad Simon skulle göra med vinstpengarna.
2021-04-25, 19:53
Medlem
1337crews avatar
Citat:
Hur vet du att han har IBS? Det kan vara någon av Tanjas troll som hasplat ur sig något sånt och genast blir det en sanning. Halva läkarkåren verkar sitta här på flashback och oja sig. Många är sierskor och vet exakt vad Simon skulle göra med vinstpengarna.

Simon har sj sagt att han har IBS.
2021-04-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtre1
Hur fungerar ibs och öl? Har för mig att min vän blir knas i magen av öl men kan ha fel
ja dricka öl och kedjeröka varje dag borde ge ibs-problem deluxe....men har en läkare sagt det så har han väl IBS då väldigt selektiv IBS men jaja
2021-04-25, 19:54
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Har själv IBS och det fungerar bättre. Sedan spyr ju Simon en del dagen efter med.

Men stark och fet mat kan vara hemskt. Man kan få halsbränna utan dess like. Ibland när jag äter något sånt kan jag inte äta normalt på dagar. Och man mår så himla illa och känner sig uppsvullen/förstoppad som fan. Julbord är inte skoj...

Att inte äta på regelbundna tider är också ett helvete. Så hade haft svårt för många av veckorna där. Och ärtsoppa OMG vad jag hade haft gaser i magen.

Sedan kanske Simon inte alltid sköter kosten och så perfekt ändå, tror han dricker kaffe t.ex.? Det har jag fått sluta med. Men tror det kan vara lite tufft med det inne i BB-huset där man inte helt kan välja tider och vad man ska äta.

Men som sagt, på utsidan kan man ha det bra om man sköter sig. Så köper inte riktigt hans tal han hade om att IBS ändrade hans liv och han nästan jämförde det med cancer.

Tack för svar! ❤️
Shit vad en glömmer hur mycket begränsningar ibs orsakar för dem som har det. Men ja cancer är väl lite att ta i då det kostar livet på många.
2021-04-25, 19:55
Medlem
1337crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
ja dricka öl och kedjeröka varje dag borde ge ibs-problem deluxe....men har en läkare sagt det så har han väl IBS då väldigt selektiv IBS men jaja

Ja, antagligen var chilinöten droppen efter flera veckor av vanskötsel
2021-04-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Ja, jag vet bara inte vad de heter. Det var inte chillinötter man har som snacks till en kall öl! 🤣🤣🤣

Tror de heter Hot headz Satan nutz!
2021-04-25, 19:57
Medlem
Citat:
simon har sagt det själv i en frågestund
2021-04-25, 19:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Jag utgår från vad Simon själv sagt. Har svårt att se varför man skulle ljuga om en sån sak.
2021-04-25, 19:59
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Åh, vad fint! Jag har känt igen ditt avatar i den här säsongen (kollade inte förra) och tycker att du alltid visar dig vara en empatisk människa, men ändå rationell. Cyber-kramar till dig!!!

Har tvekar på att hänga här pga idioter som bara säger att Tanja är en slampa, säger att man inte kan tycka synd om Nardos om hon skulle ha genomgått en könsstympning m.m.

MEN det är ändå ni vettiga här som gör det värt att se på BB live. Att läsa kommentarerna här och diskutera/analysera saker gör det sååååååå mycket roligare att följa detta program. Annars hade jag nog inte gjort det faktiskt.

Jag har faktiskt lärt mig en del av att se programmet, låter kanske sjukt. Men att t.ex. se Tanjas mognad genom att välja sina strider och att man inte alltid måste säga vad man tycker; man kan ändå vara ärlig genom att inte ljuga och snacka skit. Det har gjort att jag fått en funderare.

Likadant har jag genom att se Emelie/Dompa och Adrian/Madde sett vad jag inte vill ha i en framtida relation. Hur jag inte skulle orka med spel.

Sedan så har jag lärt mig av Simon att även om man kan sakna filter, har ångest och ADHD (som jag själv har, men är en välfungerande sådan som fick diagnos i vuxen ålder). Så kan man ändå ha fina och roliga sidor och visa sig vara sympatisk. Man ska inte döma andra vid första ögonkastet. Glad att folk här kan se det hos Simon och hoppas de även kan se det hos mig.

Sedan ser man ju att det finns människor som har sidor man verkligen inte vill ha och man är glad över att man inte har. Likaså vilka typer av människor man inte vill ha i sitt liv (tänker främst på Pedram och Mergim).

Tack ni som ger mig ett Flashback där man kan säga sina åsikter om folk utan att hata allt och alla utan anledning.

Moderatorerna borde dock vara hårdare på att låsa folk från tråden.

Du skriver också fina och vettiga inlägg och det är ju så att alla människor har rätt att uttycka sina åsikter och värderingar. Man får också tänka precis vad man vill och man får ha sina fördomar "MEN" man behåller det för sig själv. En person kan ha fördomar om HBTQ personer och tänka negativa saker om dessa och det är ok. Springer samma person ut på gatan och skriker något kränkande mot/om en HBTQ så har man brutit mot diskrimineringslagen eller om man sitter här och bajsar ur sig hat som kommer från inlärda fördomar.

Vi har rätt att bilda oss egna uppfattningar och jag lägger ingen vikt vid vad människor har för härkomst, läggning eller kön utan vad de "gör, säger o.sv". och man spekulerar kring ett beteende.

Vi väljer inte vilka vi föds och utvecklas till och ingen ska heller behöva bli behandlade och diskriminerade pga det. Vi alla har olika identiteter men vi är alla medmänniskor till varandra med likadan utgångspunkt och likadan slutpunkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in