2021-04-25, 09:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vilka andra avtal - utom köp av fast egendom - menar du att Esbjörn och Ebba ingått?

Vad gäller polisförhöret med Esbjörn så är det extremt rörigt. En anledning till det skulle kunna var att han faktist inte har en aning om vad som faktist pågår. Det är inte han som gjort anmälan - utan får ett samtal från polisen om att han är kallad till förhör. Någon ger honom en historia som han ska berätta i förhöret - men han är inte helt bekväm med det och resultatet blir mest svammel. Det känns inte som det är Esbjörns historia som kommer fram utan någon annans.

Ja han visste inte vem som gjort anmälan utan hans "revisor" hade informerat honom om en firma i Örebro (Generalen och Binninge kör sitt eget spår och skulle smutskasta EB enligt planen på henes Facebook.
Då han skulle ge sin version så var den redan planterad av revisorn hos han och han skulle återge den, detta ger den svamliga versionen, vilket är fullt förklarligt.
2021-04-25, 09:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Esbjörn "talar ut" i TV4 nyheterna 2021-02-25. 2:23min inslag:
https://www.tv4.se/artikel/2wc3XqvsdbbyUx35xkzWZH/esbjoern-81-talar-ut-om-husstriden-med-ebba-busch-hon-vill-inte-foersta

Marcus Oscarsson, med de bortklippa delarna från samma inslag. 2021-02-27. 2:37min:
https://www.tv4.se/artikel/3v7X0UpdipGQ6k15RD3Nni/marcus-daerfoer-aendrade-sig-esbjoern-om-affaeren-med-ebba-busch

Detta inslag ska användas i rätten.
fiatigerlilja ljuger alltså arslet av sig i sitt inlägg, det är tvärtom.

Du minns helt rätt - Esbjörns Swedbankkonto anges (där jag spårade det kontot till EsB:s äventyr med maggan från den 2:a kursgården 10 år tillbaka). Paragrafen om klientmedelskonto var alltså en extratjänst som bara nämndes i kontraktet.

Men det är intressant och se hur personer som läst in sig på ärendet går in efter någon månad och ljuger ihop en annan vinkel bara för att förstöra tråden, TV4-grejen var i månadsskiftet feb/mars, hen hoppades väl på att Bonnier hade hunnit radera efter 4 veckor.

Polisförhöret skedde över telefon pga corona-epedemin, han kan alltså ha suttit på kursgården och blivit "sufflerad" av någon "bisittare" i ärendet. Det var antingen Majkgård eller Binninge som tog foton och Binninge polisanmälde trädfällningen såsom Esb:s "ombud", vilket inte verkar ha kommunicerats till Esb från dag 1 utan kom som en överraskning när telefonen ringde.....
Även den första versionen du länkade till är nedkortad jag satte nästan kaffet i fel strupe när den komm första gången. Den är inte samma längre.
2021-04-25, 10:03
Medlem
Q6s avatar
Citat:
https://www.tv4.se/artikel/2wc3XqvsdbbyUx35xkzWZH/esbjoern-81-talar-ut-om-husstriden-med-ebba-busch-hon-vill-inte-foersta

Marcus Oscarsson, med de bortklippa delarna från samma inslag. 2021-02-27. 2:37min:
https://www.tv4.se/artikel/3v7X0UpdipGQ6k15RD3Nni/marcus-daerfoer-aendrade-sig-esbjoern-om-affaeren-med-ebba-busch

Du minns helt rätt - Esbjörns Swedbankkonto anges (där jag spårade det kontot till EsB:s äventyr med maggan från den 2:a kursgården 10 år tillbaka). Paragrafen om klientmedelskonto var alltså en extratjänst som bara nämndes i kontraktet.

Men det är intressant och se hur personer som läst in sig på ärendet går in efter någon månad och ljuger ihop en annan vinkel bara för att förstöra tråden, TV4-grejen var i månadsskiftet feb/mars, hen hoppades väl på att Bonnier hade hunnit radera efter 4 veckor.

Polisförhöret skedde över telefon pga corona-epedemin, han kan alltså ha suttit på kursgården och blivit "sufflerad" av någon "bisittare" i ärendet. Det var antingen Majkgård eller Binninge som tog foton och Binninge polisanmälde trädfällningen såsom Esb:s "ombud", vilket inte verkar ha kommunicerats till Esb från dag 1 utan kom som en överraskning när telefonen ringde.....

Noterar att Esb i TV4 nyheterna kommer med följande uttalande:
1. Jag(Esb) har brutit avtalet.
2. Jag kommer inte att prata med henne. ( Förutom att några nedsättande omdömen)

Gubbtjuvens agerande öppnar inte direkt upp för någon förhandling vilket han tydligt visade då han vände i dörren när EB hade bjudit in honom för att diskutera en lösning som hade kunnat gynna bägge.
2021-04-25, 11:06
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vilka andra avtal - utom köp av fast egendom - menar du att Esbjörn och Ebba ingått?

Vad gäller polisförhöret med Esbjörn så är det extremt rörigt. En anledning till det skulle kunna var att han faktist inte har en aning om vad som faktist pågår. Det är inte han som gjort anmälan - utan får ett samtal från polisen om att han är kallad till förhör. Någon ger honom en historia som han ska berätta i förhöret - men han är inte helt bekväm med det och resultatet blir mest svammel. Det känns inte som det är Esbjörns historia som kommer fram utan någon annans.

Inget annat och man får väl anta att deras avtal uppfyllde formkraven. Den jag diskuterade med hävdade dock att samma formkrav gäller vid hävande av avtal vilket är ett direkt löjligt påstående.
2021-04-25, 11:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Väldigt intressant den intervjun (2) där Esbjörn själv berättar och som ska användas i rätten.

Det här förhöret skedde över telefon och är således en ljudupptagning, det går att filtrera fram alla ljud i bakgrunden om man vill.
Det tycks mig även höras en annan röst i ljudfilen från förhöret, går det att förfina detta så det hörs vad hen säger och identifiera hen?

Skulle nog räknas som otillbörlig påverkan och madame Flood avslöjas, om denna ljudfil förfinas lite och blev offentligt.
2021-04-25, 11:46
Medlem
nova68s avatar
Är av den åsikten att alla som skriver i tråden först läser JB.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/jordabalk-1970994_sfs-1970-994

Men även läser igenom detta innan något uttalande om vad som gäller och inte gäller sker.

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:781579/FULLTEXT01.pdf

Bl.a den här meningen var ju lite kul

” Det går att föreställa sig en situation då en ångerfull överlåtare som sålt sin fastighet till underpris, eller sålt en släktgård på grund av tillfälligt ekonomiskt trångmål.
Själv skulle vilja väcka talan om att fastigheten är så felaktig utifrån vad avtalet stipulerar, eller köparen med fog kunnat förvänta sig, att köpet bör hävas.
Om då reglerna är analogt tillämpliga återstår att se då scenariot, mig veterligen, ännu inte har aktualiserats och inte har diskuterats alls i doktrinen.”
2021-04-25, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Är av den åsikten att alla som skriver i tråden först läser JB.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/jordabalk-1970994_sfs-1970-994

Men även läser igenom detta innan något uttalande om vad som gäller och inte gäller sker.

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:781579/FULLTEXT01.pdf

Bl.a den här meningen var ju lite kul

” Det går att föreställa sig en situation då en ångerfull överlåtare som sålt sin fastighet till underpris, eller sålt en släktgård på grund av tillfälligt ekonomiskt trångmål.
Själv skulle vilja väcka talan om att fastigheten är så felaktig utifrån vad avtalet stipulerar, eller köparen med fog kunnat förvänta sig, att köpet bör hävas.
Om då reglerna är analogt tillämpliga återstår att se då scenariot, mig veterligen, ännu inte har aktualiserats och inte har diskuterats alls i doktrinen.”
läste samma uppsatt precis - men ännu har inte Esbjörns sida dragit det kortet.
De kan ju hävda att avloppet är ÄNNU sämre än vad de hävdat. Och att bilarna varit betydligt fler och läckt betydligt mer farligt ämnen som hamnat i marken...
Men det faller ju på att Anticimex faktist gjort en besiktning.
2021-04-25, 12:30
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag såg det och den uppfattningen jag fick var att efter "redigeringen" var en del av dom saker som talade mot Esb borta.
Och en "snällare"Esb påvisades i stället.
Han var mycket bitter och klar i sin inställning i första intervjun.
I den andra var det mer av en vimsig och oklar man.
Jag reagerde direkt andra gången jag tittade och tänkte det finns visst två versioner av intervjun, nu vet jag varför.
Den första fanns inte mer.
Vill dubbelkolla då jag inte missat något. Vad jag sett fanns det ett inslag i TV4 Nyheter. Ett uttalat proesbjörninslag och så fanns det Oscarssons inslag i Nyhetsmorgon där en helt annan bild av Esbjörn kom fram. Utöver det fanns det facebookinlägget men där var det bara text eller i vart fall inga tidigare osända videosekvenser.
2021-04-25, 12:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vill dubbelkolla då jag inte missat något. Vad jag sett fanns det ett inslag i TV4 Nyheter. Ett uttalat proesbjörninslag och så fanns det Oscarssons inslag i Nyhetsmorgon där en helt annan bild av Esbjörn kom fram. Utöver det fanns det facebookinlägget men där var det bara text eller i vart fall inga tidigare osända videosekvenser.
Ja jag såg den första då den kom och nu är det inte samma som visas tror den är klippt
2021-04-25, 12:54
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Oscarssons inslag är nerkortat i länken. Den kanske viktigaste frågan där Esbjörn visade sig mycket väl förstå vilken politisk publicitetsskada han utsatte Ebba för genom sitt agerande är inte med.
2021-04-25, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Oscarssons inslag är nerkortat i länken. Den kanske viktigaste frågan där Esbjörn visade sig mycket väl förstå vilken politisk publicitetsskada han utsatte Ebba för genom sitt agerande är inte med.

Esbjörn visste vilken skada det här kunde göra Ebba. För han hade suttit på pensionatet och hört snacket.
Om dom snackade likadant som dom skrev på facebook så har han hört en hel del om vad som kan skada Ebba.
Senast redigerad av ba'loba 2021-04-25 kl. 17:09.
2021-04-25, 17:20
Medlem
Citat:

Och polisen är så korrupt så de håller förhör med Esbjörn via telefon så pedofilen ,Maggan och bordellmamman Monica Pernroth Lüllmaa kan sitta med och sufflera,fy fan!

Men Ebba Busch kallas till SU på förhör av korrupte åklagaren Anders Jakobsson .
Ja,men det är ju rättvist

(FB) Skvaller om pedofilvurmande SU åklagaren Anders Jakobsson

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in