Bra och intressant inlägg:
Citat:
Hej go vänner inom Skånsk Galopp & Svensk Galopp. Har några tankar o funderingar att delge er. Som ni nog alla vet som är äldre än 5-6 år i sporten så är jag en tidigare" Storhästägare". Det som händer nu inom Sporten är inget förvånande....Redan 2012/2013 varnade jag er om att detta var en plan som SG & framför allt Dåvarande Styrelse ordförande ville genomföra. Men då var det Göteborg som skulle läggas ner. Tyvärr så finns det väldigt många med dolda agendor inom Styrelse o ledning. Nu fick man återigen en möjlighet att ta bort en bana.......Det lyckades man med som det ser ut just nu.....Självklart så stod ju Göteborg o Stockholm bakom Styrelsen i detta.....För dom är inte smartare än så. Dom ser inte riskerna för Svensk Galopp o Skandinavisk Galopp med sitt agerande. När Bro park skulle byggas så skulle det vara en komplett bana ink Hinderbanor. Påtalade flera gånger då....Varför är inte Hinder banorna inritade på skisserna.....Styrelsen försökte gång på gång att Lägga ner Hindersporten. Det togs ett Fullmäktige beslut med en förkrossande tydlighet Hinder Sporten skall vara kvar...1 Fullmäktige medlem röstade nej resterande för. Men ändock tog det många år innan Majoritetsbeslutet infriades.....Detta efter mängder med påhitt för att försöka stoppa byggandet av hinderbanorna. Men till sist så blev dom byggda 2020. Till en minimal kostnad emot vad Styrelsen påstod att den skulle bli.....En lustig sak i samband med byggandet o framförallt prospekterande av Bro Park var....Jag hyrde in mig på ett Kontorshotell under den tiden....En dag sprang jag på delar av Svensk Galopps styrelse där....Dom blev oerhört besvärade över att möta mig där......Frågade då damen i receptionen om representanter för Svensk Galopp brukade vara där ofta......Ja 1 -2 gånger i veckan senaste halvåret.....Efter det så kom dom aldrig åter. Mötena med vem det nu var....flyttades till annat ställe. Jag vet vem dom hade möte med...Men väljer att inte nämna några namn. Som ni vet så sprack Budget för Bro Park ordentligt....Under bygget så togs det in underleverantörer verksamma inom sporten som gjorde undermåliga Jobb....till dyra pengar. Fanns en tränare som satt i en av alla besluts grupper. Den gruppen hade inget med Hindersport att göra....Men när jag fick reda på att den gruppen jobbade för att lägga ner Hindersporten...så tog jag kontakt med dom....men man förnekade att så var fallet.....Sedermera så fick jag ändå tillgång till mötesprotokoll som sade något annat. Tack till den representanten i gruppen som inte ville ljuga längre. Nåväl då kontaktade jag denna tränare o entreprenör inom sporten o sade....Gör om gör rätt....Annars kommer jag inte att nyttja dina tjänster mer om ca 250.000-300.000 kr om året...Vederbörande har aldrig tränat åt mig skall sägas. Vad händer då....Jo tränaren blir plötsligen intresserad av Hindersport....Vinner någon häcklöpning tom.....Vad säger man....Men så länge vi aktiva inte ser längre fram än till vår egna stalldörr o egna intressen blir det så här. Vi måste alla hjälpas åt för att dra åt samma håll. Sluta ställa Sportens olika Banor, Sällskap osv mot varandra Alla behövs. Vi behöver alla Banor, Alla Sorters hästar Från Elit till 40 Hcp, Arabhästar, Hinderhästar, Proffs tränare, Amatörtränare , Proffs Jockeys, Lärlingar, Amatör ryttare.....Alla behövs för en levande Sport. Sluta titta snett på varandra.....Sluta snacka skit om varandra , Ta reda på fakta innan ni sprider rykten, Var källkritiska, Tänk på alla inom sporten Stor som Liten. Jag själv genomgick en livskris för 6 år sedan som gjorde att jag inte orkade med riktigt......Företagen gick i Konkurs osv o jag blev skyldig pengar inom sporten.....Då började skit snacket om mig.....Dom som förlorade mest pengar 2 Tränare och en Stor uppfödare.....Dom har aldrig sagt ett ont ord om mig....Utan deras support o stötning vet jag inte om jag hade kunnat skriva det jag gör nu. Men alla ni som snackat skit osv......det var ni som satt vid mina Hästägare Bord på dom Skandinaviska banorna och dunka rygg o drack min Champange. Svensk Galopp Förärade mig en Lifetime Badge för till träde till Alla Sveriges banor för 3 år sedan som tack för min mångåriga gärning som jag gjort för Svensk Galopp. När jag fick den så rann all ilska o bitterhet av mig ang Svensk Galopp. Jag grät när jag kom hem för att jag fick den. Äntligen fick jag något som jag kände var värt något & att jag inte bara var en sopa som gått i Konkurs. Med så enkla medel kan man få någon som gett upp det han älskar mest av allt att börja tycka om sig själv och det man gjort under 30 år. Vad vill jag ha sagt med detta.....Jo till er alla Ge inte upp, Kämpa. Men viktigast av allt....Gör det tillsammans för alla behövs....För om vi inte gör det så finns det ingen sport kvar om 5 år. Om vi alla drar åt samma håll blir vi starka o enade i en blomstrande framtid för Våran Galoppsport. Öppna upp era stalldörrar o se även till grannens behov.
Tack för ordet o hoppas vi ses på banorna snart!
Mvh
Stefan Ratell/Stall SRS AB