Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
På vilket sätt hade de vinklat sitt reportage mycket grovt? Någon som hann ta del av Oscarssons inlägg innan det försvann som kan förklara?........
Esbjörn "talar ut" i TV4 nyheterna 2021-02-25. 2:23min inslag:
https://www.tv4.se/artikel/2wc3XqvsdbbyUx35xkzWZH/esbjoern-81-talar-ut-om-husstriden-med-ebba-busch-hon-vill-inte-foersta
Marcus Oscarsson, med de bortklippa delarna från samma inslag. 2021-02-27. 2:37min:
https://www.tv4.se/artikel/3v7X0UpdipGQ6k15RD3Nni/marcus-daerfoer-aendrade-sig-esbjoern-om-affaeren-med-ebba-busch
Detta inslag ska användas i rätten.
fiatigerlilja ljuger alltså arslet av sig i sitt inlägg, det är tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Vad jag minns av kontrakter (hittar det inte nu) så står det ju Esb kontonummer som mottagare av handpenningen, men det finns en paragraf om klientmedelkonto, jag tolkar den som att om man har lust att betala för den tjänsten så kan sjönära bistå med detta. (antagligen en standardfras som de har i kontrakter från början ifall den önskas användas)
Du minns helt rätt - Esbjörns Swedbankkonto anges (där jag spårade det kontot till EsB:s äventyr med maggan från den 2:a kursgården 10 år tillbaka). Paragrafen om klientmedelskonto var alltså en extratjänst som bara nämndes i kontraktet.
Men det är intressant och se hur personer som läst in sig på ärendet går in efter någon månad och ljuger ihop en annan vinkel bara för att förstöra tråden, TV4-grejen var i månadsskiftet feb/mars, hen hoppades väl på att Bonnier hade hunnit radera efter 4 veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
..........Vad gäller polisförhöret med Esbjörn så är det extremt rörigt. En anledning till det skulle kunna var att han faktist inte har en aning om vad som faktist pågår. Det är inte han som gjort anmälan - utan får ett samtal från polisen om att han är kallad till förhör. Någon ger honom en historia som han ska berätta i förhöret - men han är inte helt bekväm med det och resultatet blir mest svammel. Det känns inte som det är Esbjörns historia som kommer fram utan någon annans.
Polisförhöret skedde över telefon pga corona-epedemin, han kan alltså ha suttit på kursgården och blivit "sufflerad" av någon "bisittare" i ärendet. Det var antingen Majkgård eller Binninge som tog foton och Binninge polisanmälde trädfällningen såsom Esb:s "ombud", vilket inte verkar ha kommunicerats till Esb från dag 1 utan kom som en överraskning när telefonen ringde.....