Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
4 nov 2016, kl. 01:17:09
SD: idag behöver du inte ljuga. Ser du inte ligger sked med någon och har fingrar innanför byxlinningen.
BILD
LW: Du smyger utanför mitt fönster?!
https://www.bildtagg.se/bild/bgbvrhs6vy6t8deobapjoyrm
Ja, det här är i samband med anmälningen om ofredande.
Väldigt obehagligt sätt att hot på. Visar att han har superkoll på henne.
Även här finns ju subtila hot:
"
Tittar till dig två gånger till idag.
Blir sex gånger, totalt.
Kan inte fatta att du klart att
ljuga så bra. Att lura mig så
många gånger. Att jag har gått
på dina fagra ord igen"
//
"
Hoppas du förstår att det är du som
gjort fel. Jag som blivit besviken o h
backat till det. Innan du sedan
började, Inte uttala, men tala om hot.
Du har all skuld. Du får hitta en smart
lösning.
Och du är inte bara själv här. Du är
även ensam. Ingen vare sig kan eller
vill hjälpa dig. "
Kombinationen med att SD anser att Lena har ljugit (om sin relation med MgL) visar ju helt klart att det handlar om svartsjuka. Även att det handlar om kontroll. Stalking och hot på ett väldigt utstuderat sätt genom att fota genom fönstret och samtidigt visa att han vet exakt var hon är, vad hon gör och vem hon är med. Varenda andetag...
Det här är ett så obehagligt beteende att man inte kan bortse från att det har med mordet att göra.
Jag tror inte en sekund på att det är HD som är den som sätter mordet i verket. llt det här sjuka sättet att bevaka andra, även Lenas vänner visar vilken kaliber han har.
Jag tror inte alls att det är HD som uppmanar SD att ta livet av henne och barnen, utan det är SD som har den här kalibern. Det är hans sätt att lösa problem, och inte för at hjälpa HD.
Allt handlar om att lätta på "trycket" i honom själv.
Ett mycket stört beteende.
Minns att även FR upplevde ett stort obehag med ett liknande beteende från SD när han skickade en bild till FR när han stod utanför hans bostad.
Har andra råkat ut för stalkingbeteende från SD tro, förutom Lena, väninnan och FR?
Effektivt sätt att hota på.
SD kallar det hans vanliga sätt att hälsa, haha.