2021-04-22, 17:28
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Om ingen annan korrigerar en måste man göra det själv
Detta var Janis femte match för Knights...
Bra var han i varje fall.
Citera
2021-04-23, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
[b]

Återkommer kring Edvinsson och Forwards.

William Eklund/Cole Sillinger/Chaz Lucius/Mason Mctavish har jag kollat närmare på, men återkommer kring dessa. Annars har man också Räty, men tror inte han går topp 10 i år.

På det stora hela min ranking just nu:
1. Hughes
2. Johnson
3. Beniers
4. Power
5. Edvinsson
6. Guenther
7. (Clarke?)
8-10 .....
Lambos definitivt utanför 10. Uppdaterar topp 10 när jag skrivit om 4 ovanstående forwards.

Citat:
Ursprungligen postat av leading
Kan inte mycket av årets draft, men av vad jag läst och hört av Owen och Clarke är jag inte övertygad. Får en bild av Logan Brown.

Två som är intessanta är William Eklund (fimpens son), och Kent Johnson. Johnson låter som en riktigt intressant spelartyp. Bra händer, och förmåga att växla tempo i sitt spel. Kan dra ner på tempot och dra upp tempot, det som kan ge mest besvär för motståndardefensiven.

Årets draft är också öppen, ingen riktig uttalad etta. Jag själv tittar isåfall nog mot Luke Hughes och Kent Johnsson. Därefter William, och efter det Power och Clarke.

Spelare som liknar någon med avslagen hälsena låter lite nerköp

Är med dig när du säger att du tittar på Hughes och Johnson helt klart.

Jo, men för mig är Erkka fortfarande en världspelare trots hälsenan

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Som Red Wings fan är årets draft lite meh då det allra största behovet är center-positionen och där ser det rätt tunt ut i toppen. Endast Matt Beniers skulle väl funka som center på heltid i NHL och han är vad jag sett lite väl lik Dylan Larkin. Detroit skulle behöva en #1 C med en högre offensiv uppsida.

Så det troliga är väl att laget går för en back med sitt förstaval då det är behov vänsterfattade backar.
Med Washingtons val i första rundan hade jag gärna sett Detroit välja målvakten Sebastian Cossa men med den säsongen han har så känns det som han kommer vara borta vid det valet. Möjligen att Yzerman fixar en trade där för målvakt är också något som behövs.

Valet faller nog mellan Power/Beniers. Seider och Power, vilken jvla duo det hade varit. Finns inga C i närheten av Beniers i årets draft.

På tal om målvakter blir det intressant att se var Wallstedt kommer gå.
Citera
2021-04-24, 08:35
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Buffalo fortsätter att göra sig själva till åtlöje med tanke på hur lite man fick i Hall traden. Det påminner lite om när man fick ett femteval för en back som sedermera gick för ett tredjeval bara någon månad senare. Hoppas för fansen och staden att Pegulas säljer inom en snar framtid. Tyvärr kommer det inte hända då man även äger Bills.

Flyers årets flopp?

Citat:
Ursprungligen postat av brevvan
Fortsätter? Dom har ju för tusan börjat vinna igen. Att piska upp Capitals är inte att göra sig till åtlöje. Vilka spelare man har på pappret är inte viktigare än hur spelet ser ut på isen.

Buffalo har väl bara gjort framsteg sen Hall trejdades bort, jämfört med säsongens inledning. Kul att se U-P Luukkonens debut i Nhl och dessutom vinna, fast han fick släppa in några puckar p.g.a slarvigt spel av Sabres i natt.

En intressant detalj är att Arttu Ruotsalainen på 8 matcher hunnit göra 3 mål. Han tjänar 925 000 dollar per säsong medans 2-måls stjärnor som Hall/Eichel med 30+ spelade matcher kostat klubben 18 miljoner dollar för 4-mål 🤔🤭 Tror Sabres gjorde helt rätt i att trejda bort Hall😬👍
Citera
2021-04-24, 13:21
Avslutad
Klefbom presskonferens 14 minuter

Han är mycket bra med media, de försökte verkligen tömma honom på svar i början men han neutraliserar fint alla försök.

Han har länge haft problem med vänster axel, nyligen opererat axeln men går inte in på vad för typ av operation bara att det var en "significant operation". Hintar mot att axeln påverkat honom en hel del privat och man får nog dra slutsatsen att om rehab inte går som han vill så kommer han lägga ner karriären. Pratar lite om livskvalité, livet efter hockey om 10-20 år. Att man måste vara smart och ta rätt beslut osv.
Citera
2021-04-24, 17:46
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Buffalo har väl bara gjort framsteg sen Hall trejdades bort, jämfört med säsongens inledning. Kul att se U-P Luukkonens debut i Nhl och dessutom vinna, fast han fick släppa in några puckar p.g.a slarvigt spel av Sabres i natt.

En intressant detalj är att Arttu Ruotsalainen på 8 matcher hunnit göra 3 mål. Han tjänar 925 000 dollar per säsong medans 2-måls stjärnor som Hall/Eichel med 30+ spelade matcher kostat klubben 18 miljoner dollar för 4-mål 🤔🤭 Tror Sabres gjorde helt rätt i att trejda bort Hall😬👍

Självklart var det helt rätt att byta bort Hall, i mitt tycke fick man dock för lite i utbyte. Eichel är dock på en helt annan nivå och har burit klubben på sina axlar i många säsonger. Svårt att lägga någon skuld på honom även om det bara blivit två mål, dock 18 poäng på 21 matcher.
Citera
2021-04-24, 20:10
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Valet faller nog mellan Power/Beniers. Seider och Power, vilken jvla duo det hade varit. Finns inga C i närheten av Beniers i årets draft.

Problemet är att laget börjat vinna och spela sig ur chansen till ett högt val såvida de inte vinner lotteriet. Power kommer gå topp 3 utan tvekan och Detroit är väl runt 7:e valet i nuläget när du räknar med Seattle.
Citera
2021-04-24, 20:48
Avslutad
Resterande forwards:

Som det ser ut nu, min ranking 1.0:
1. Hughes - LD
2. Johnson - C/W
3. Beniers - C
4. Power - LD
5. Edvinsson - LD
6. Eklund - LW
7. Guenter - RW
8. Clarke - RD
9. McTavish - C
10. Lucius? - C
Sillinger hamnar utanför topp 10. Lucius är jag osäker på, får fundera vidare på det.
Många som inte har Hughes ens topp 5, vad är det jag missar? Mackenzie har Power som 1 och Räty som 8 ser jag nu också. Många fler tror på Clarke också.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Problemet är att laget börjat vinna och spela sig ur chansen till ett högt val såvida de inte vinner lotteriet. Power kommer gå topp 3 utan tvekan och Detroit är väl runt 7:e valet i nuläget när du räknar med Seattle.

Där ser man, annars är kanske Edvinsson ett alternativ.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-24 kl. 20:53.
Citera
2021-04-25, 00:49
Medlem
Varför kan jag inte se NY Rangers - Buffalo på Viaplay trots att det står att sändningen pågår mellan 00.05 och 03.15?
Citera
2021-04-25, 00:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Varför kan jag inte se NY Rangers - Buffalo på Viaplay trots att det står att sändningen pågår mellan 00.05 och 03.15?
För att den spelas natten till måndag kl 00.00.
Citera
2021-04-25, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
För att den spelas natten till måndag kl 00.00.
Jag förstår, det är nio andra matcher som spelas denna natt.
Citera
2021-04-25, 00:59
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag förstår, det är nio andra matcher som spelas denna natt.
Japp, själv bänkar jag mig framför toppmötet mellan Islanders - Caps.
Citera
2021-04-25, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Japp, själv bänkar jag mig framför toppmötet mellan Islanders - Caps.
Per Forsberg är min favorit av de svenska kommentatorerna. Niklas Holmgren tycker jag överdriver när han skorrar i rösten för att signalera mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in