2021-04-18, 00:04
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Det är ju själva draftdatumen, jag tänkte mer på lottery draft alltså vilken ordning lagen väljer.
Är det bestämt?
Citera
2021-04-18, 01:27
Medlem
appendixxivs avatar
Efter nio negativa test på nio dagar är det fastslaget att W.Nylander inte blivit smittad av sars-cov 2 o blir tillbaks i leafs mot canucks. Tränat i kedja med Tavares o Robertson.
Citera
2021-04-18, 17:43
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Raffl får vänta med sin debut i Caps. Tydligen något problem med upper body injury.

Blir en mäktig kamp mot Bruins om en halvtimma. Trodde att de i första hand behövde förstärka sin defence. Men Hall var ett genidrag, har ju boostat laget enormt.

Bävar.
Citera
2021-04-18, 18:14
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Raffl får vänta med sin debut i Caps. Tydligen något problem med upper body injury.

Blir en mäktig kamp mot Bruins om en halvtimma. Trodde att de i första hand behövde förstärka sin defence. Men Hall var ett genidrag, har ju boostat laget enormt.

Bävar.
Ja denna match ser jag fram emot! Ofta kul matcher mot Boston tycker jag.
Dags snart!
Citera
2021-04-18, 20:28
Avslutad
Vilken bedrift av Marleau, imponerande.
Nolan Foote gör sin NHL-debut mot Rangers ikväll.
Caufield i Taxisquad, väntar på en skada för att kunna göra sin NHL-debut. Hoppas att det blir lite rivalitet mellan Pinto och Caufield så småningom.

Sedan måste jag bara nämna årets backpar: Harpur-Gudbranson.

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Är det bestämt?

Ingen aning. Finns ingen information att tillgå. Förra året var det lite mer än en månad innan själva draften om jag kommer ihåg rätt och datumet annonserades ändå ganska tidigt.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-18 kl. 20:34.
Citera
2021-04-18, 22:23
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Vilken bedrift av Marleau, imponerande.
Nolan Foote gör sin NHL-debut mot Rangers ikväll.
Caufield i Taxisquad, väntar på en skada för att kunna göra sin NHL-debut. Hoppas att det blir lite rivalitet mellan Pinto och Caufield så småningom.

Sedan måste jag bara nämna årets backpar: Harpur-Gudbranson.

Ingen aning. Finns ingen information att tillgå. Förra året var det lite mer än en månad innan själva draften om jag kommer ihåg rätt och datumet annonserades ändå ganska tidigt.
Ah, sonen till Adam Foote, en av mina absoluta favoriter i Foppas Avs.

Playofflagen måste ju vara klara innan lotteriet. Och i år vet ju ingen jävel när detta sker med tanke på bl.a. Nucks situation.
Så det skulle inte förvåna mig om det dröjer ett tag innan datum spikas.
Citera
2021-04-19, 00:09
Medlem
appendixxivs avatar
Boston vs Washington var en tung, energisk, grinig o ibland blodig tillställning,utan att göra avkallning på bra spel. Hoppas de får möta varandra i slutspelet, bra underhållning
Citera
2021-04-19, 17:54
Avslutad
Draft 2021 - 5 D som förväntas gå inom topp 10
Mitt försök till en amatöranalys:

Återkommer kring Edvinsson och Forwards.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-19 kl. 18:03.
Citera
2021-04-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Colorados förstakedja är etta, tvåa och trea i poäng sedan första mars. När var en kedja senast så dominant? Pizza Line? West Coast Express? Legion of Doom?

http://www.nhl.com/stats/skaters?reportType=game&dateFrom=2021-03-01&dateTo=2021-04-12&gameType=2&filter=gamesPlayed,gte,1&sort=points ,goals,assists&page=0&pageSize=50

Legion of dolm och den där jet line eller vad Zhamnov - Selänme hette.

Kariya Rucchin Selänne var väl helt ok också.

Och alla ljns med Jagr.
Citera
2021-04-19, 22:04
Medlem
Citat:
Draft 2021 - 5 D som förväntas gå inom topp 10
Mitt försök till en amatöranalys:

Återkommer kring Edvinsson och Forwards.

Kan inte mycket av årets draft, men av vad jag läst och hört av Owen och Clarke är jag inte övertygad. Får en bild av Logan Brown.

Två som är intessanta är William Eklund (fimpens son), och Kent Johnson. Johnson låter som en riktigt intressant spelartyp. Bra händer, och förmåga att växla tempo i sitt spel. Kan dra ner på tempot och dra upp tempot, det som kan ge mest besvär för motståndardefensiven.

Årets draft är också öppen, ingen riktig uttalad etta. Jag själv tittar isåfall nog mot Luke Hughes och Kent Johnsson. Därefter William, och efter det Power och Clarke.

Spelare som liknar någon med avslagen hälsena låter lite nerköp
Citera
2021-04-19, 22:23
Medlem
B-Dawks avatar
Som Red Wings fan är årets draft lite meh då det allra största behovet är center-positionen och där ser det rätt tunt ut i toppen. Endast Matt Beniers skulle väl funka som center på heltid i NHL och han är vad jag sett lite väl lik Dylan Larkin. Detroit skulle behöva en #1 C med en högre offensiv uppsida.

Så det troliga är väl att laget går för en back med sitt förstaval då det är behov vänsterfattade backar.
Med Washingtons val i första rundan hade jag gärna sett Detroit välja målvakten Sebastian Cossa men med den säsongen han har så känns det som han kommer vara borta vid det valet. Möjligen att Yzerman fixar en trade där för målvakt är också något som behövs.
Citera
2021-04-22, 11:41
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Vegas första lag att bli klara för slutspel.
Janmark gjorde en riktigt bra insats i debuten för nya klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in