Efter nio negativa test på nio dagar är det fastslaget att W.Nylander inte blivit smittad av sars-cov 2 o blir tillbaks i leafs mot canucks. Tränat i kedja med Tavares o Robertson.
Raffl får vänta med sin debut i Caps. Tydligen något problem med upper body injury.
Blir en mäktig kamp mot Bruins om en halvtimma. Trodde att de i första hand behövde förstärka sin defence. Men Hall var ett genidrag, har ju boostat laget enormt.
Raffl får vänta med sin debut i Caps. Tydligen något problem med upper body injury.
Blir en mäktig kamp mot Bruins om en halvtimma. Trodde att de i första hand behövde förstärka sin defence. Men Hall var ett genidrag, har ju boostat laget enormt.
Bävar.
Ja denna match ser jag fram emot! Ofta kul matcher mot Boston tycker jag.
Dags snart!
Vilken bedrift av Marleau, imponerande.
Nolan Foote gör sin NHL-debut mot Rangers ikväll.
Caufield i Taxisquad, väntar på en skada för att kunna göra sin NHL-debut. Hoppas att det blir lite rivalitet mellan Pinto och Caufield så småningom.
Sedan måste jag bara nämna årets backpar: Harpur-Gudbranson.
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Är det bestämt?
Ingen aning. Finns ingen information att tillgå. Förra året var det lite mer än en månad innan själva draften om jag kommer ihåg rätt och datumet annonserades ändå ganska tidigt.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-18 kl. 20:34.
Vilken bedrift av Marleau, imponerande.
Nolan Foote gör sin NHL-debut mot Rangers ikväll.
Caufield i Taxisquad, väntar på en skada för att kunna göra sin NHL-debut. Hoppas att det blir lite rivalitet mellan Pinto och Caufield så småningom.
Sedan måste jag bara nämna årets backpar: Harpur-Gudbranson.
Ingen aning. Finns ingen information att tillgå. Förra året var det lite mer än en månad innan själva draften om jag kommer ihåg rätt och datumet annonserades ändå ganska tidigt.
Ah, sonen till Adam Foote, en av mina absoluta favoriter i Foppas Avs.
Playofflagen måste ju vara klara innan lotteriet. Och i år vet ju ingen jävel när detta sker med tanke på bl.a. Nucks situation.
Så det skulle inte förvåna mig om det dröjer ett tag innan datum spikas.
Boston vs Washington var en tung, energisk, grinig o ibland blodig tillställning,utan att göra avkallning på bra spel. Hoppas de får möta varandra i slutspelet, bra underhållning
Draft 2021 - 5 D som förväntas gå inom topp 10
Mitt försök till en amatöranalys:
Owen Power
Spenderat säsongen i NCAA med University of Michigan. 26 matcher, 3 mål 13 assisst(16 poäng). Spelar mycket med Beniers och Johnson. Båda två räknas gå i förstarundan också. Kul för Michigan att 3 av deras spelare kan gå tidigt.
Det första man noterar är att han är en bjässe. Bra skridskoåkning för sin storlek. Kan deka och kan styra spelet genom att han tar sig effektivt fram från egen zon till offensiv zon. Fin puckhantering kring blålinjen, ser isen fint och hittar sina medspelare med precisa passningar i svåra lägen som kräver att man ser sin omgivning.
Saker att jobba på: Defensiva spelet, det är dock inte dåligt. Verkar ha bra positionsspel och bra hockey-iq. Kan se honom ha svårigheter vid 1 mot 1 med en snabb spelare som kommer från kanten då han kan vara långsam i omställningar defensivt, men frågan är om det balanseras av hans hockey-iq och positionering.
Skott, har ett hårt skott men verkar ha långsam release.
För att vara en bjässe verkar han inte tackla mycket.
Spelartyp: Byfuglien? Burns?
Luke Hughes.
Spenderat tid med US Development program(18 matcher - 15 poäng) och verkar även han ta steget till NCAA och Michigan. Det är brorsan till Quinn och Jack.
Jävlar i mig vilken skridskoåkning. Accelererar satan, tar långa skridskosteg och rör sig hur fint som helst. Fin puckhantering. Ser isen fint, hittar fina passningar. Har inga problem 1 mot 1, kan deka. Använder sin kropp fint när han kommer in från kanten mot mål. Hans spel kring blålinjen: Hanterar press fint, snabb release med precisa passningar och verkar lugn, påminner om EK65 i det avseendet. Skottet är det inget fel på, verkar ha snabb release och fin precision, ställer målvakterna helt.
Saker att jobba på: Defensiva spelet, avseende positionering möjligtvis.
Spelartyp: Hans brorsa. EK65 innan Cooke högg av honom hälsenan.
Brandt Clarke
Spenderat säsongen i Slovakien(26 matcher - 15 poäng). Annars i OHL med Barrie Colts.
Fint rörelsemönster, mycket fin skridskoåkning och accelererar snabbt. Fina vändningar. Verkar vara en ledartyp på isen. Ser isen fint, lägger fina passningar och kommer in i offensiv zon fint. Kan utmana 1 mot 1. Hans skott är inget vidare men han verkar ha snabb release och ok handledskott åtminstone.
Att bli bättre på: Defensiven utan tvekan, verkar inte alltid hänga med, 1 mot 1 i defensiven ser inte perfekt ut. Förlorar lite dueller mot sargen. Positionering.
Spelartyp: EK65 efter att Cooke högg av honom hälsenan.
Carson Lambos. Spenderat säsongen i FInland med JYP U-20, annars WHL.
Behöver egentligen se mer av honom men kan säga att det inte är något som sticker ut direkt, sedan så är det annorlunda att hoppa in i europeisk hockey kan jag tänka mig. Verkar dock se isen bättre än övriga av det jag ser, är steget före med sin positionering när motståndaren får pucken. Försöker sig inte på något avancerat, gör det som förväntas. Bra passningar vid blålinjen.
Så största styrkor som jag ser det är hur han ser isen och hans positionering.
Kan förbättras: Verkar trots 185 cm, 91 kg inte använda sin fysik, ser honom aldrig tacklas eller gå in i en duell och vinna den.
Spelartyp: ?
Simon Edvinsson - har jag inte sett tillräckligt av så lämnar det till en annan gång eller till någon annan.
Den som imponerar mest på mig är Hughes utan tvekan, kan tänka mig att välja honom som first pick ärligt talat. Därefter Owen Power, fin potential och finslipar man vissa saker är det en spelartyp jag absolut velat ha i mitt lag. Clarke kommer bli bra, men känner att han har mer att jobba på i defensiven.
Lambos, är jag inte övertygad om och blir inte förvånad om han kanske faller 15+.
Återkommer kring Edvinsson och Forwards.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-19 kl. 18:03.
Colorados förstakedja är etta, tvåa och trea i poäng sedan första mars. När var en kedja senast så dominant? Pizza Line? West Coast Express? Legion of Doom?
Draft 2021 - 5 D som förväntas gå inom topp 10
Mitt försök till en amatöranalys:
Owen Power
Spenderat säsongen i NCAA med University of Michigan. 26 matcher, 3 mål 13 assisst(16 poäng). Spelar mycket med Beniers och Johnson. Båda två räknas gå i förstarundan också. Kul för Michigan att 3 av deras spelare kan gå tidigt.
Det första man noterar är att han är en bjässe. Bra skridskoåkning för sin storlek. Kan deka och kan styra spelet genom att han tar sig effektivt fram från egen zon till offensiv zon. Fin puckhantering kring blålinjen, ser isen fint och hittar sina medspelare med precisa passningar i svåra lägen som kräver att man ser sin omgivning.
Saker att jobba på: Defensiva spelet, det är dock inte dåligt. Verkar ha bra positionsspel och bra hockey-iq. Kan se honom ha svårigheter vid 1 mot 1 med en snabb spelare som kommer från kanten då han kan vara långsam i omställningar defensivt, men frågan är om det balanseras av hans hockey-iq och positionering.
Skott, har ett hårt skott men verkar ha långsam release.
För att vara en bjässe verkar han inte tackla mycket.
Spelartyp: Byfuglien? Burns?
Luke Hughes.
Spenderat tid med US Development program(18 matcher - 15 poäng) och verkar även han ta steget till NCAA och Michigan. Det är brorsan till Quinn och Jack.
Jävlar i mig vilken skridskoåkning. Accelererar satan, tar långa skridskosteg och rör sig hur fint som helst. Fin puckhantering. Ser isen fint, hittar fina passningar. Har inga problem 1 mot 1, kan deka. Använder sin kropp fint när han kommer in från kanten mot mål. Hans spel kring blålinjen: Hanterar press fint, snabb release med precisa passningar och verkar lugn, påminner om EK65 i det avseendet. Skottet är det inget fel på, verkar ha snabb release och fin precision, ställer målvakterna helt.
Saker att jobba på: Defensiva spelet, avseende positionering möjligtvis.
Spelartyp: Hans brorsa. EK65 innan Cooke högg av honom hälsenan.
Brandt Clarke
Spenderat säsongen i Slovakien(26 matcher - 15 poäng). Annars i OHL med Barrie Colts.
Fint rörelsemönster, mycket fin skridskoåkning och accelererar snabbt. Fina vändningar. Verkar vara en ledartyp på isen. Ser isen fint, lägger fina passningar och kommer in i offensiv zon fint. Kan utmana 1 mot 1. Hans skott är inget vidare men han verkar ha snabb release och ok handledskott åtminstone.
Att bli bättre på: Defensiven utan tvekan, verkar inte alltid hänga med, 1 mot 1 i defensiven ser inte perfekt ut. Förlorar lite dueller mot sargen. Positionering.
Spelartyp: EK65 efter att Cooke högg av honom hälsenan.
Carson Lambos. Spenderat säsongen i FInland med JYP U-20, annars WHL.
Behöver egentligen se mer av honom men kan säga att det inte är något som sticker ut direkt, sedan så är det annorlunda att hoppa in i europeisk hockey kan jag tänka mig. Verkar dock se isen bättre än övriga av det jag ser, är steget före med sin positionering när motståndaren får pucken. Försöker sig inte på något avancerat, gör det som förväntas. Bra passningar vid blålinjen.
Så största styrkor som jag ser det är hur han ser isen och hans positionering.
Kan förbättras: Verkar trots 185 cm, 91 kg inte använda sin fysik, ser honom aldrig tacklas eller gå in i en duell och vinna den.
Spelartyp: ?
Simon Edvinsson - har jag inte sett tillräckligt av så lämnar det till en annan gång eller till någon annan.
Den som imponerar mest på mig är Hughes utan tvekan, kan tänka mig att välja honom som first pick ärligt talat. Därefter Owen Power, fin potential och finslipar man vissa saker är det en spelartyp jag absolut velat ha i mitt lag. Clarke kommer bli bra, men känner att han har mer att jobba på i defensiven.
Lambos, är jag inte övertygad om och blir inte förvånad om han kanske faller 15+.
Återkommer kring Edvinsson och Forwards.
Kan inte mycket av årets draft, men av vad jag läst och hört av Owen och Clarke är jag inte övertygad. Får en bild av Logan Brown.
Två som är intessanta är William Eklund (fimpens son), och Kent Johnson. Johnson låter som en riktigt intressant spelartyp. Bra händer, och förmåga att växla tempo i sitt spel. Kan dra ner på tempot och dra upp tempot, det som kan ge mest besvär för motståndardefensiven.
Årets draft är också öppen, ingen riktig uttalad etta. Jag själv tittar isåfall nog mot Luke Hughes och Kent Johnsson. Därefter William, och efter det Power och Clarke.
Spelare som liknar någon med avslagen hälsena låter lite nerköp
Som Red Wings fan är årets draft lite meh då det allra största behovet är center-positionen och där ser det rätt tunt ut i toppen. Endast Matt Beniers skulle väl funka som center på heltid i NHL och han är vad jag sett lite väl lik Dylan Larkin. Detroit skulle behöva en #1 C med en högre offensiv uppsida.
Så det troliga är väl att laget går för en back med sitt förstaval då det är behov vänsterfattade backar.
Med Washingtons val i första rundan hade jag gärna sett Detroit välja målvakten Sebastian Cossa men med den säsongen han har så känns det som han kommer vara borta vid det valet. Möjligen att Yzerman fixar en trade där för målvakt är också något som behövs.