2021-04-23, 12:47
Medlem
Att arkivera under marknadspåverkan är Ibras senaste inlägg i facebookgruppen.

Ibras inlägg:
En bild på thailändska stränder och texten
”Tänk er när Parans solar lighting får tillbaka säkerhet och tilliten av marknaden. Sedan ökar omsättning och vänder till ett lönsamhet bolag. Då har du råd att åka till Thailand med familjen och får uppleva 5 stjärna hotell, fantastisk mat, vädret och upplevelsen i världsklass. Med Ibra Kadabra ska jag försöka göra detta möjligt för er samtliga som tror på Parans!”

Som han själv skriver ”till snart 4000 medlemmar”.
Citera
2021-04-23, 14:41
Medlem
någon Andrej C är inne och försöker balansera upp ibras facebookgrupp med vettig feedback och kritiskt tänkande men hamnar i diskussion med en Andreas K som jag tror tar pris i dumhet.

Andreas upprepar nämligen bara allt som Ibra tidigare sagt eller saker som stått i PM, snedtolkat med överdriven optimism. Han tror på allvar att allt Anders Koritz skriver om framtiden är löften som kommer infrias. Han är så blåögd att man undrar om det är ett troll?

Han, Peter Puchen och Tomas Årjes är nog Paransgruppens största mästare av dagisretorik.

Ibras lösryckta påståenden och konstanta ignorerande av fakta eller omständigheter som han rabblar som en psykopat i gruppen funkar verkligen för dem. De kan inte förklara, men de kan upprepa det de läst nånstans ifrån.

Typ så här.

Kina = stort
Marknad = Pengar
Parans = Miljardbolag 400 sek i decembwr!!!111 står i pm läs de sluta baissa vill du köpa billigare!!!

Helt sjukt
Citera
2021-04-23, 15:27
Medlem
Ny analys från idag 23 april. Spår att nergången fortsätter mot 2 kr..
Se analys om Parans Solar lightning från 29.15

https://www.youtube.com/watch?v=UrKJ1bcnG0E
Citera
2021-04-23, 16:04
Medlem
Ja, folket i den gruppen är så urbota blåsta i huvudet så att man funderar hur de ens kan få hantera pengar utan förmyndare. Och Trollkarlen är dummast av de alla!

Fortsätt gärna att referera, jag åkte ur gruppen med huvudet före, för länge sedan.
Citera
2021-04-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Jag tror att minskningen hos Avanza är betydligt större än vad den ser ut att vara. Många med mig har behållit en eller några aktier, bara för att ha koll på vad som händer, för att ha den med på sin lista, och då står man som ägare hos Avanza.

Håller med - Om man har Parans en längre tid så hade man en jävla massa TO som inte var lönt att sälja. Jag har fortfarande kvar något hundratal aktier. Skulle sålt på 17 men det gjorde man inte.
Citera
2021-04-24, 12:10
Medlem
Örjan har nu sålt 105035562 * (0.0307 - 0.0282) = ca 263000 aktier. Om dessa såldes för 5 kr styck så motsvarar det ungefär 1,3 miljoner. Högst sannolikt såldes de för mer än 5kr styck.

Jennies försäljning, räknat på samma sätt, motsvarar 31500 aktier och ca 150000 kronor.

Ibra/Tongchai basunerar ”de som säljer nu är idioter” och tvingar samt övertalar folk att sitta still. Medans de själva säljer av. Fräscht...
Citera
2021-04-24, 13:02
Medlem
alienfins avatar
Edit..Videon blev borttagen visst..
Senast redigerad av alienfin 2021-04-24 kl. 13:37.
Citera
2021-04-24, 13:04
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Örjan har nu sålt 105035562 * (0.0307 - 0.0282) = ca 263000 aktier. Om dessa såldes för 5 kr styck så motsvarar det ungefär 1,3 miljoner. Högst sannolikt såldes de för mer än 5kr styck.

Jennies försäljning, räknat på samma sätt, motsvarar 31500 aktier och ca 150000 kronor.

Ibra/Tongchai basunerar ”de som säljer nu är idioter” och tvingar samt övertalar folk att sitta still. Medans de själva säljer av. Fräscht...
Var kan man se vilka som säljer och hur många aktier dessa säljer?
Citera
2021-04-24, 13:49
Medlem
Örjan är nu borta från ägarlistan i Clemondo.
För ett halvår sedan hade han 6%. Har han sålt allt är det 25 miljoner lågt räknat.
Citera
2021-04-24, 23:16
Medlem
Je**ies inägg i sektgruppen.

🎯Medlemskap mina tankar🎯

Sista tiden har det exploderat med ansökningar i gruppen- Vi är nu över 4000 medlemmar

Ser ett mönster att nya vill skapa drama och inte ens är intresserade av bolaget
Hånskrattar och kommer med märkliga kommentarer och vill vinkla och skapa osäkerhet

🦉 Logiskt är att man är medlem i grupp för ett intresse av bolaget äger eller funderar på köpa

🦉Exempel: Inte går jag till en volvo försäljare o pratar illa och kommer med dumma antaganden om Volvo då jag själv äger nåt annat märke
Säger högt i butiken att
"Volvo är bara en hajp"
" Vilken sekt alla volvoägare är"

🦆Till råga på allt stannar du kvar i affären och fortsätter ifrågasätta.
Klart ägarna blir trötta på dig och förmodligen blir du utkastad, du stör och irriterar

❤Ber er medlemmar med seriöst intresse av bolaget att anmäla inlägg om ni ser något som är "trollaktigt"
Citera
2021-04-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Var kan man se vilka som säljer och hur många aktier dessa säljer?
Ägarlistan på avanza
Citera
2021-04-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarzero
Je**ies inägg i sektgruppen.

🎯Medlemskap mina tankar🎯

Sista tiden har det exploderat med ansökningar i gruppen- Vi är nu över 4000 medlemmar

Ser ett mönster att nya vill skapa drama och inte ens är intresserade av bolaget
Hånskrattar och kommer med märkliga kommentarer och vill vinkla och skapa osäkerhet

🦉 Logiskt är att man är medlem i grupp för ett intresse av bolaget äger eller funderar på köpa

🦉Exempel: Inte går jag till en volvo försäljare o pratar illa och kommer med dumma antaganden om Volvo då jag själv äger nåt annat märke
Säger högt i butiken att
"Volvo är bara en hajp"
" Vilken sekt alla volvoägare är"

🦆Till råga på allt stannar du kvar i affären och fortsätter ifrågasätta. Klart ägarna blir trötta på dig och förmodligen blir du utkastad, du stör och irriterar

❤Ber er medlemmar med seriöst intresse av bolaget att anmäla inlägg om ni ser något som är "trollaktigt"

Otroligt obehagligt. Att vara så djupt medveten om vad Ibra/Tongchai gör...och själv vara aktiv i det, för att sedan på allvar tycka att man är ett offer för ”troll” och ”hatkampanjer” och ”förtal”.

Kommentarerna på inlägget är kanske värre. ”Bra skrivet jennie!”

Haha. Vi får se när Parans ligger på 2.20:- vad ni tycker då. Eller ännu lägre.

Rent logiskt ska vi ner lägre än innan pumpen började, eftersom bolaget har väsentligt sämre förutsättningar idag med mycket större risk. Så stor, att en avnotering hägrar. Det eller nyemmission. Finns inga alternativ.

Alla verkar blunda för att bolaget saknar intäkter och bränner mer än de har i kassan. Till, vadå, augusti? står parans inför obestånd och är konkursmässigt om detta fortsätter.

Å andra sidan, om nyheten om NE kommer, då lär det iofs vara samma sak... det bästa som hänt Parans med super vd Anders Koritz + pm + ne + kassa + rek + kina + gunnar + fixstjärnan + johan falk + miljard. Men, betänk. D var samma visa i Clemondo och där är Örjan helt ute nu.

Peter Puchen som enligt facebookgruppen ”inte har inkomst just nu och säljer av för 10 000 i månaden till räkningar” kommer skrika sig hes över Ibras otroliga talang tills både Jennie och Örjan sålt allt innehav och han sitter där med Parans på 0.8 SEK och sina kalla pommes i knät.
Senast redigerad av strudelborg 2021-04-25 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in