2021-04-05, 19:57
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Hur mycket har du donerat i mars?
Under mars månad donerade jag noll kronor till Det fria Sveriges husfond. Det kommer att bli bättre i maj, för då ska jag nämligen börja arbeta igen. Rikedomen blir större då, rikedomen blir större då. Servera kallrökt lax med romsås och få ansvaret för att på förmiddagen skriva ut menyerna med en sådan där vit krita på en griffeltavla.

Styrelseledamoten Marcus "The Golden One" Follin har intervjuats av italienaren Piero San Giorgio:

https://odysee.com/@thegoldenone:a/piero-san-giorgio-and-the-golden-one:4

I morgon är det Dan Eriksson och Jalle Horn i Radio Svegots morgonradio. Fantastico!
Citera
2021-04-09, 00:28
Medlem
-Beelzebub-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSoscar
Djungelmongot spenderar ju hela dagarna på flashback och försöker sprida sitt säpogift i andra nationellas trådar.
Kan man inte avancera sin egen organisation så verkar taktiken vara att man ska förstöra för andra.
Det är väl utmärkt att logik förlag tas över av någon som har intresse av att trycka böcker.

Vad det egentligen handlar om är att djungelmongot är kränkt över att deras egna ( nordisk styrkas dvs) förlag kommer få en konkurrent nu när drivna personer kommer att ta över logik förlag.
Totalt genomskinligt och rätt löjligt att sitta och gnälla ( som vanligt) över andras lyckade verksamheter
Måste man ha haft godkänt i Svenska för att få vara med i Det fria Sverige?
Citera
2021-04-09, 14:15
Medlem
The Golden One måste ju vara en av de kändaste namnen som gör absolut minst för den nationella rörelsen.

Han är helt inriktad på att tjäna flis vad jag kan se.
Citera
2021-04-09, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
The Golden One måste ju vara en av de kändaste namnen som gör absolut minst för den nationella rörelsen.

Han är helt inriktad på att tjäna flis vad jag kan se.
Det är väl vad hela rörelsen går ut på idag? Donera och köp. Köp och donera. Det är det enda man hört de senaste fyra åren i alla fall.
Citera
2021-04-10, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jroeunbglDun
Det är väl vad hela rörelsen går ut på idag? Donera och köp. Köp och donera. Det är det enda man hört de senaste fyra åren i alla fall.
Nordisk styrka är väl inget undantag från det?
Ni har ju en egen sektion för donationer, är det skillnad när ni ber om donationer eller om DFS gör det?

https://nordiskstyrka.org/donationer/
Citera
2021-04-11, 17:47
Medlem
Har Daniel Frändelöv helt lämnat DFS eller? Vad hände där och vad gör han nu för tiden?
Citera
2021-04-11, 22:56
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Har Daniel Frändelöv helt lämnat DFS eller? Vad hände där och vad gör han nu för tiden?

https://detfriasverige.se/styrelsen/

Frändelöv sitter fortfarande i styrelsen. Men vad han faktiskt arbetar med efter han slutade sända Sverige Vaknar vet ingen. Konstigt om han fortfarande har lön om han inte gör någonting.
Citera
2021-04-12, 13:04
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
https://detfriasverige.se/styrelsen/

Frändelöv sitter fortfarande i styrelsen. Men vad han faktiskt arbetar med efter han slutade sända Sverige Vaknar vet ingen. Konstigt om han fortfarande har lön om han inte gör någonting.

Tar mig friheten att citera mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Länk eftersom det spekuleras mycket: https://www.allabolag.se/8025112213/befattningar

Daniel Peter Göran Frändelöv sitter alltså inte i styrelsen för DFS. Tveksamt om han någonsin gjort det, oavsett vad som påstås på deras hemsida.
Citera
2021-04-15, 18:47
Medlem
Jag tvivlar starkt på att den där föreningen någonsin kommer få något uträttat för den nationella saken.

Deras intentioner är goda (?) men de kommer aldrig få något uträttat mera än en ryggdunkar-klubb.
Citera
2021-04-16, 06:55
Medlem
Citat:
Jag tvivlar starkt på att den där föreningen någonsin kommer få något uträttat för den nationella saken.

Deras intentioner är goda (?) men de kommer aldrig få något uträttat mera än en ryggdunkar-klubb.

För domänhajens fickor är det riktigt goda intensioner. "Den durkdrivna skojaren" som JDG kallar honom för i ett Moströmsavsnitt nyligen.
Citera
2021-04-16, 08:36
Medlem
Nu förstår jag inte riktigt.
Citera
2021-04-16, 09:33
Medlem
Citat:
Nu förstår jag inte riktigt.

Kort sagt den store Dan Eriksson har en historik av att blåsa folk på pengar om du inte känner till varifrån hans smeknamn på flashback domänhajen kommer så här har du reportaget dansk teve gjorde redan 2009.

https://web.archive.org/web/20090220173705/http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-17376170.html

Kan oxå citera delar av JDGS facebookinlägg från augusti 2018 ca ett år efter att de Geer fick sparken av Dan och blev blåst på ca 120 000 i en insamling som skulle gått till att flytta JDG till Berlin men pengar som han sedan aldrig såg skymten av.

Citat:
Det har inte heller undgått mig att Ingrid Carlqvist och hennes sidekick nu lämnat Charlatan-Dans scam Det fria Sverige. Hon vill göra annat. Det är fullt begripligt, men varför gå ur organisationen som hon varit med om att grunda, istället för att bara lämna sina uppdrag, som vice ordförande och chefredaktör?.
Råttorna lämnar det sjunkande skeppet.
"Conrad" har äntligen hittat lekkamrater i sin egen ålder och stannar kanske hellre kvar och drunknar tillsammans med en liten skara lojala idioter till medlemmar. Kapten Eriksson å sin sida har garanterat investerat i en lyxig livbåt som han kommer att rädda sig i. Han har ju trots allt arbetat dygnet runt i hela sitt liv och offrat miljoner genom att försaka lukrativt telefonförsäljarskojeri för sina ideals skull, så han förtjänar verkligen det.
Och att framtida generationer reser statyer över honom.

Nåväl, åter till skojeriet - varför skriver jag om detta nu, eller överhuvudtaget? Därför att jag under flera års arbete med motgift hjälpte de där skojarna att kunna bygga upp ett förtroende och tillskansa sig en position utifrån vilken de kunnat sko sig på naiva, yrvakna svenskars ångest, vilket är genomuselt. Jag säger inte att Dan Eriksson och Magnus Söderman från början haft själviska drivkrafter bakom sitt engagemang, givetvis inte (även om narcissismen och dragningen till en plattform där man kan ta plats nog alltid spelat roll), men den idealiteten fick stryka på foten när det började komma in pengar till Motgift-projektet.
Jag lät Charlatan-Dan få fria tyglar, därför att jag var bekväm och idiotiskt nog litade på honom. Till mitt försvar ska sägas att jag inte kände till något om hans domän-skojerier i Danmark, men det är likväl en underlåtenhetssynd från min sida.
Humle och Dumle är en sak, men det är faktiskt trist att så många i de här sammanhangen i större eller mindre utsträckning löpt med i det här projektet, som varje normalintelligent människa borde ha genomskådat från begynnelsen. Oavsett om det är ett medvetet bedrägeri (vilken fastighet med café, konferenslokal, bibliotek och gym får man för en miljon?), rent vansinne eller en kombination.

(Värt att notera att Conrad nu oxå lämnat DfS antagligen en medveten strategi av Dan den store efter att ha bränt ut Conrad med 3-timmars morgonradio marathon pass varje vardag. Det formatet försvann dessutom i samma veva som Conrad slutade... tänka sig det...)
Senast redigerad av Abendland 2021-04-16 kl. 09:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in