2021-04-23, 22:26
Medlem
En fråga: Om man har en Formuler Z8, kan man då se utbudet på en dator med hdmi uttag?
Eller är hdmi-uttaget på dator bara för utgående signal?
Citera
2021-04-23, 22:33
Medlem
Kebabfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja, hade Telia först och det gick inte ens att kolla en facebook video. Tele2 fungerade strålande.

Hmm skumt, har du en Huawei B535?
Citera
2021-04-23, 22:35
Medlem
Kebabfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testat i hans mobil så det funkar där?
Vilken app kör han i tvn?

Nej han fick bara en testperiod på 60 min och testade på sin Philips tv med duplex play.

Jag kör duplex play med samma iptv-leverantör hemma utan problem.
Citera
2021-04-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Nej han fick bara en testperiod på 60 min och testade på sin Philips tv med duplex play.

Jag kör duplex play med samma iptv-leverantör hemma utan problem.

Han kan ju be om ytterligare test.
Citera
2021-04-23, 23:32
Medlem
Kebabfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Han kan ju be om ytterligare test.

Sant!

Kan det vara dns:en som spökar? Alla kanallistor, filmer och sånt kommer upp, men det är bara svart bild när han försöker kolla på något.
Citera
2021-04-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Sant!

Kan det vara dns:en som spökar? Alla kanallistor, filmer och sånt kommer upp, men det är bara svart bild när han försöker kolla på något.

Kan alltid testa ändra dns till 1.1.1.1 se om det hjälper
Citera
2021-04-24, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
En fråga: Om man har en Formuler Z8, kan man då se utbudet på en dator med hdmi uttag?
Eller är hdmi-uttaget på dator bara för utgående signal?

Ingen?
Citera
2021-04-24, 07:12
Medlem
Citat:
Ingen?

Du stoppar den väl rakt i din datorskärm i hdmi uttaget ? Vad ska du genom datorn och göra?
Du kanske tänker att du vill använda datorns hårddisk för inspelning etc? Då rekommenderar jag en lös Hdd.
Citera
2021-04-24, 08:59
Medlem
Niilzs avatar
Använder för tillfället Duplex IPTV appen på min LG TV som funkar väldigt bra dock men kanaler som buffrar en del ibland, vilket säkert beror på leverantören eller kanske wifit genom appen?
Har tänkt att införskaffa mig en Xiaomi Mi box 4k.

Är det möjligt att uppspelning av kanalerna kan förbättras via en sådan box eller blir det onödigt i mitt fall?
Senast redigerad av Niilz 2021-04-24 kl. 09:19.
Citera
2021-04-24, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Du stoppar den väl rakt i din datorskärm i hdmi uttaget ? Vad ska du genom datorn och göra?
Du kanske tänker att du vill använda datorns hårddisk för inspelning etc? Då rekommenderar jag en lös Hdd.
En kompis som har 2 boxar,1 box kopplad till tv,men vill använda 1 box för att kunna ligga i sängen att kika.En skärm blir lite bökig att ha i knät.Tänkte att det kanske går att kika på innehåll på datorn via hdmi box-hdmi dator
Citera
2021-04-24, 09:52
Medlem
Citat:
En kompis som har 2 boxar,1 box kopplad till tv,men vill använda 1 box för att kunna ligga i sängen att kika.En skärm blir lite bökig att ha i knät.Tänkte att det kanske går att kika på innehåll på datorn via hdmi box-hdmi dator
Ladda ner valfri iptv app till din dator och börja titta. HDMI sladd mellan datorn och tv:n.

Har du m3u eller kör du med portal mac adress?
Citera
2021-04-24, 10:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Kanske bara jag som inte fattar, men varför kopplar ni inte bara boxen till datorskärmen? Är väl onödigt blanda in själva datorn i det hela. Varför skulle han ha skärmen i knät?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in