2021-04-24, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chattare
Min värsta fiende är nog inte geografin jag hittar väldigt snabbt när jag använder mig av maps. Jag tror det är att jag läser noga deras äckliga meddelanden. För jag pallar verkligen höra coach klaga och bitcha. Det är nog det. Sen känner man att man "måste" svara på alla frågor men jag tror man kan överlåta det till någon annan player?

Vissa coacher är hemska, jag har blivit tillsagd för att jag skriver för bra ibland, för bra! Typ: "Du behöver inte börja med stor bokstav efter punkt varje gång" blabla, fan skojar ni med mig? Först yrar ni om att jag skriver för slarvigt, sen när jag väl skriver som en jävla författare, då minsann är det fel också!##!"

Vissa av dom är fan aldrig nöjda, det kom till den punkt att jag vid ett tillfälle funderade på att lämna och börja jobba för "TexKings" istället, eller vad fan dom hette, men dom lade ned av någon anledning.

Targets frågor är ju nästan alltid samma sak, "VAAR BOOR DUU?", "NÄR KAN VI SES?", "har du barn då?", "hur mår du idag då?".

När dom frågar vad jag gör säger jag bara "inget särskilt faktiskt", då slipper jag logga att jag exempelvis städar eller jobbar eller vad man nu kan göra. För att logga att man inte gör något särskilt behövs så klart inte.

Sen är det ju även så att många meddelanden innehåller inte ett dugg som man måste logga, får ju rätt många sådana med, dessa meddelanden blir klar på 5-10 sekunder.
2021-04-24, 01:26
Bannlyst
Hur som helst är det rätt gött att jag kan jobba med detta på sidan om av mitt vanliga jobb, sitter på kontorstid och kör detta
2021-04-24, 01:34
Bannlyst
Ja, justja. Ärthjärnan Sebastian sade:

Citat:
Hur kan man tjäna 32000 på 18600 meddelande. Sug på den för han kan inte arbeta 5 timmar med bonus på JH.

Suck, sådant spån

0.18 euro per meddelande hos JH när man skriver över 1976 meddelanden per vecka.

0.18 euro gånger 18600 meddelanden = 3348 euro.

3348 euro = 33400 SEK, vilket har varit min månadslön från detta under ungefär ett års tid, med några få tillfällen där jag inte haft tid att smattra in lika mycket varje månad, vilket har gett mig ungefär 300000 på ett år. Hade jag smattrat 600 exakt varje dag under hela året hade jag alltså tjänat 400800 på ett år.

Inser ni att det finns enorma pengar att tjäna på detta bara man lägger manken till?

Bli bra/snabb, lägg 5-6 timmar per dag i 3 år så har du alltså håvat in 1.2 mille.
2021-04-24, 01:45
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Min värsta fiende är nog inte geografin jag hittar väldigt snabbt när jag använder mig av maps. Jag tror det är att jag läser noga deras äckliga meddelanden. För jag pallar verkligen höra coach klaga och bitcha. Det är nog det. Sen känner man att man "måste" svara på alla frågor men jag tror man kan överlåta det till någon annan player?
Kan säga att det händer att jag läser deras meningar 2-3 gånger för att inte missa något
Jag är fan idiot. Man måste svara på deras frågor, annars kommer coachen och läxar upp direkt.
2021-04-24, 01:52
Bannlyst
Även om ni är lite långsammare och vill vara säkra på att inte missa något, låt säga 100 meddelanden per timme då, det borde vem som helst klara av med tiden.

Då är det alltså 6 timmar per dag som gäller för 600 meddelanden AKA över 400000 årligen.

3 timmar morgon, 3 timmar kväll, splitta upp det hur ni vill, jobba från vart fan ni vill, ingen utbildning krävs, ba sitta vid datorn och götta.

Jag älskar detta jobb, lägger man manken till så blir det en rejäl jävla extrainkomst och det är dessutom sjukt roligt att se gubbarna dampa, "MEN VAR BOR DU DÅ???!", "Lova att ses i helgen då, var i stockholm bor du den är stor!".

"Ska suga din klitta!"
2021-04-24, 02:53
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Du är sååå duktig och alla andra sååå dåliga.
Heja dig.

hejdåååååååååå
-Amir
2021-04-24, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
hejdåååååååååå
-Amir

Amir är bäst, han kallar alla tjejer horor, fitta och gå knull pappas kuk
2021-04-24, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Även om ni är lite långsammare och vill vara säkra på att inte missa något, låt säga 100 meddelanden per timme då, det borde vem som helst klara av med tiden.

Då är det alltså 6 timmar per dag som gäller för 600 meddelanden AKA över 400000 årligen.

3 timmar morgon, 3 timmar kväll, splitta upp det hur ni vill, jobba från vart fan ni vill, ingen utbildning krävs, ba sitta vid datorn och götta.

Jag älskar detta jobb, lägger man manken till så blir det en rejäl jävla extrainkomst och det är dessutom sjukt roligt att se gubbarna dampa, "MEN VAR BOR DU DÅ???!", "Lova att ses i helgen då, var i stockholm bor du den är stor!".

"Ska suga din klitta!"

Hur mycket får du skatta? Har hört olika, men framförallt en skatt på 55% som frilansare vilket låter orimligt? Tar för givet att du inte undviker skatt på detta om du tjänar över 300k årligen och gjort det i 3-4år, känns nästintill omöjligt jämfört med små struntsummor några enstaka gånger
2021-04-24, 05:57
Medlem
se8035s avatar
Behöver några babymomas.
2021-04-24, 07:00
Medlem
fanvaslitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-nexx
Det var bara min webbserver som fick slut på utrymme så den svarade fel när skriptet kollar om man har senaste versionen, men det är fixat nu! Har också framtidssäkrat det så det inte ska hända igen

Znexx man du är grym, tack för allt jobb du har gjort med skriptet, kan inte jobba utan det nu. Använder du fortfarande gmailet som anges i infon på skriptets "home page"?
2021-04-24, 07:05
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Hur mycket får du skatta? Har hört olika, men framförallt en skatt på 55% som frilansare vilket låter orimligt? Tar för givet att du inte undviker skatt på detta om du tjänar över 300k årligen och gjort det i 3-4år, känns nästintill omöjligt jämfört med små struntsummor några enstaka gånger

Menar du att skattesatsen eller att orka betala den låter orimligt? Är inte så otroligt högt utan som sin egna fakturerar man högre än vad motsvarande får utbetalt i lön för att täcka detta. Tyvärr är vad vi får redan den högre summan.

Många länder har skattefrihet för lön som tjänas in från utanför landets gränser om man är sugen på att flytta till värmen och öppna konto där.

Det tar väl iof inte bort din skatteskyldighet i Sverige men dom rapporterar såklart inget.
2021-04-24, 07:14
Medlem
Citat:
Kan det vara att han är ett troll bara? Det hade varit jätte tråkigt för jag var väldigt nyfiken på hans metoder.

Finns inga speciella metoder.

Snabba fingrar i all ära men på en plattform som cc och med ett företag som JH så handlar det om att hitta lägsta nivån som tolereras av coacherna. Logga så lite du kan och skriv så snabbt du kan, med så lite eftertanke som möjligt, sen iväg med messet. Får du ha kvar jobbet så kan du testa skriva ännu "sämre". Vilka andra metoder hade du tänkt dig? Att läsa igenom targets meddelande snabbt och leta frågetecken samt ha koll på geografin, lära sig svara generellt på saker utan att kolla logg. Sådant är väldigt uppenbart och det märker du själv efter en stund med detta jobbet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in