2021-04-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Han bryter tydligt mot Gentleman Code. Snacka om noll känsla, obehaglig kille.

Vem bryr sig? Han kommer inte bli fälld i domstol pga att han enligt dig brutit mot "Gentleman Code".

Det ironiska med din statement är dock att det är väldigt sexistiskt att kalla det "Gentleman Code" , som att män behöver behandla kvinnor på ett visst sätt för att de är män, och för att de är kvinnor ska de få "special treatment". Kan du inte se ironin?
Citera
2021-04-24, 00:19
Medlem
dementeds avatar
Att en bög kan våldta kvinnor är unikt. Skämt åsido, varför räknas han in i människosläktet?
Citera
2021-04-24, 00:28
Medlem
rforce10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Är lite svårt att se på det hela objektivt då han är så otroligt sliskig. Fingrarna i fittan var ett klart övertramp, dra ner BH:n... ja, det är ett övertramp på någon nivå, sen vet jag inte om det går över gränsen från att vara oskön till sexuellt ofredande pga situationen i fråga. Hon ville ju visa att hon var sexuellt intresserad av honom i den situationen (hon var ju oroad över att inte stå i fokus för hans intresse) men det var ju uppenbart att hon inte ville ha sex just då.
Men nu handlar ju programmet PH om att åka karusell? Eller hur?
Vill man ha något barnvänligare så får man byta kanal ochh titta på HAJK.
Nej, visst nej, dessa värderingar är från en bortglömd tid i fel århundrade.

Fotnot: Hajk var ett svenskt barnprogram från Karlstad som sändes i SVT mellan 1971 och 2003.
Citera
2021-04-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Har nån kontrovers tidigare i svenska PH:s historia blivit nämnvärt omtalat i media? Toby är inte den första att ha blivit utkastad ur hotellet.

Det var en tjock bonnläpp en säsong som anklagades för att ha sprutat på Emelie Rydbergs foto som en slags hämndaktion. Han förnekade det själv och incidenten tystades ner. Sen bortförklarade man det som att det var en städerska som blött ner det... Tror att programmet försökte skydda honom.
Citera
2021-04-24, 00:33
Medlem
Citat:
Det var en tjock bonnläpp en säsong som anklagades för att ha sprutat på Emelie Rydbergs foto som en slags hämndaktion. Han förnekade det själv och incidenten tystades ner. Sen bortförklarade man det som att det var en städerska som blött ner det... Tror att programmet försökte skydda honom.
Spröt han sädesvätska på fotot? Haha.
Citera
2021-04-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rforce10
Men nu handlar ju programmet PH om att åka karusell? Eller hur?
Vill man ha något barnvänligare så får man byta kanal ochh titta på HAJK.
Nej, visst nej, dessa värderingar är från en bortglömd tid i fel århundrade.

Fotnot: Hajk var ett svenskt barnprogram från Karlstad som sändes i SVT mellan 1971 och 2003.
Såklart man minns HAJK, det var fina grejer. Speciellt tjockisungen som rockade loss i bakgrunden när de sjöng titelsången.

Jo absolut, men han verkar jävligt tjurig när hans självbild som casanova inte bekräftas konstant av kvinnorna. Om de avvisar sex just då så förvandlas han till en barnrumpa, är lite svårt att känna sympati för en sån snubbe även om det sänker ribban för sexuella övergrepp då båda var i något förspelsstadium i varierande grad med honom.
Citera
2021-04-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Spröt han sädesvätska på fotot? Haha.

Ja, det var det han anklagades för att ha gjort. Det var samma säsong med Samir och Jeppe
Citera
2021-04-24, 00:42
Medlem
dialektikers avatar
Såhär illa är det inte längre i Paradise Hotel längre va?

https://nyheter24.se/noje/alltomteve/230277-paradise-hotel-jackie-om-sitt-alkoholproblem

Jackie Ferm berättar:
Citat:
Hon avslöjar att deltagarna fick så mycket alkohol under vistelsen att hon blev alkoholberoende under sin tid i programmet.

– När jag kom hem hade jag abstinens och låg och skakade på hotellet som om jag var på rehab, berättar hon för Expressen.

Jackie berättar att de fick alkohol 39 dagar i sträck med uppehåll för två dagar. Alkoholintaget har satt sina spår.

– Jag måste snacka med en psykolog, det kommer jag att få göra, konstaterar hon.

Avslöjat saker som inte hennes psykolog vet om
Jackie berättar även att hon kommer att satsa på att få kroppen i balans genom att bland annat dricka fruktjuicer, andas och tänka igenom saker.

Hon har nämligen avslöjat saker i programmet som hon inte ens har berättat för sina psykologer.

Trots att de flesta deltagarna druckit alkohol alla de 39 dagar som det bjöds tycker Kanal 6 att det inte är något konstigt med att bjuda på så mycket alkohol.

– Alkohol finns i samband med vissa måltider och fester. Har man valt att dricka varje dag är det deras beslut, säger Anders Knave, programdirektör till Expressen.

Och här säger Alex Schulman att det är bisarrt att se hur mycket deltagarna dricker i Paradise Hotel

https://tv.aftonbladet.se/video/77565/samirs-saagning-av-virtanen

Äckligt att se hur Virtanen sitter och vurmar över Paradise Hotel. Jag äcklades något enormt över hans dreglande i TV-domarna av PH.
Men jag var trots det på hans sida då det gäller Cissi-gardet.
(Detta är dock ot)

Men som sagt, såhär illa kanske det ändå inte är i PH idag?
Det kanske har ryckt upp sig lite ändå?

Edit:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1pvQP/samir-det-ar-inte-bra-att-dricka-30-dagar-i-strack

Citat:
Samir: ”Det är inte bra att dricka 30 dagar i sträck”
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-24 kl. 00:48.
Citera
2021-04-24, 01:00
Medlem
rforce10s avatar
Citat:
Såklart man minns HAJK, det var fina grejer. Speciellt tjockisungen som rockade loss i bakgrunden när de sjöng titelsången.

Jo absolut, men han verkar jävligt tjurig när hans självbild som casanova inte bekräftas konstant av kvinnorna. Om de avvisar sex just då så förvandlas han till en barnrumpa, är lite svårt att känna sympati för en sån snubbe även om det sänker ribban för sexuella övergrepp då båda var i något förspelsstadium i varierande grad med honom.

Ja, han 'spelade' väl tjurig! Får att nå till målet; (sex), är väl alla medel tillåtna? Åtminstone i en sådan simpel dokusåpa. Att killen har både strategi och retorik skall han väl inte dömas negativt för, i synnerhet inte i en sådan slask-såpa, han är ju talangfull rent utav.

När man börjar se saker i flera vinklar än "de lättkränktas vinkel", så blir det en annan sak! Tro mig, alla i det där hotellet är lika goda kolsupare!
Citera
2021-04-24, 01:06
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Precis han drog inte av den, så varför säger folk att han "drog av henne BH:n" , tycker du inte det låter ganska överdrivet när man sedan tittar på videon?

Klumpigt gjort av honom, men inget han kommer bli fälld för i domstol när det gäller BH:n.

Det får du fråga någon som skriver "drog av henne BH:n". Själv var mitt svar till en person som skrev "att Toby skulle ta av hennes BH".
Citera
2021-04-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Men när du tror att någon vill ligga med dig några timmar efter att ni träffats, drar du ner hennes bh utan ens någon kyss? Där ser man.

Så där menar du att grunden för att Toby inte ska anta att hon har lämnat samtycke till att ta av henne BH:n är för att de inte var en kyss mellan?

Det finns tyvärr inte en manual för detta som åklagare/domstolar tittar på. De kommer titta på om han kunde anta att han hade samtycke. I detta läge har hon satt sig på honom grensle med enbart underkläder och det har så klart betydelse om hur han kan anses tro att det fanns samtycke. Sen är det ju tveksamt om hennes agerande borde leda honom till att tro att det är fritt fram. Men just eftersom det är så mycket som är tveksamt och man alltid ska fria hellre än fälla vid tveksamma fall så kommer inte en åklagare värd sitt namn dra detta vidare.

Jag tycker det är mer intressant med frågan när det är ok att dra av BH:n och det bör anses ok i allmänhet. Uppenbarligen så delas verkligen folk av det här.

1. Skulle det vara ok om hon inte tidigare sagt att hon inte ville ha sex?
2. Skulle det vara ok om de hade kyssts innan?
Citera
2021-04-24, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rforce10
Ja, han 'spelade' väl tjurig! Får att nå till målet; (sex), är väl alla medel tillåtna? Åtminstone i en sådan simpel dokusåpa. Att killen har både strategi och retorik skall han väl inte dömas negativt för, i synnerhet inte i en sådan slask-såpa, han är ju talangfull rent utav.

När man börjar se saker i flera vinklar än "de lättkränktas vinkel", så blir det en annan sak! Tro mig, alla i det där hotellet är lika goda kolsupare!

Nja, vet inte om du känner honom eftersom du har 6 inlägg hittills, men tror inte hans beteende var något avancerat spel, snarare blind fyllekåthet och stort ego. Det märks att han vill vara killen alla tjejer ger uppmärksamhet, men när han blir avvisad försöker han på nästa med samma resultat. Det handlar om hur han vill bli uppfattad som en player och killen i centrum men när han blir avvisad kommer osäkerheten tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in