Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Citat:
Det behövs offensiva åtgärder där mäns livsutrymme begränsas för att skydda kvinnors och barns liv
Jag spekulerar i om vi möjligen skulle kunna ha ett system där polisen fångar in män som är visar sig våldsamma, sedan låter vi dem få en prövning av saken i tingsrätten, därefter låter vi kriminalvården begränsa männens livsutrymme genom att helt enkelt låsa in dom.
Värt att fundera på sammanhanget är att det blir lite oklart vilken lagstiftning som ickebinära henar, henor och olika slags transpersoner, ska dömas efter då. Alternativt måste vi ha en mer konservativ och högst binär syn på könstillhörigheter.
En tänkbar variant på förslaget vore att vi inte införde särskilda regler enbart baserat på könstillhörighet, utan att vi också begränsade våldsamma kvinnors livsutrymme på samma sätt. Jämställt alltså.
Utöver detta, om Olga och andra kvinnor vill dra ett strå till stacken, så kan de väl försöka tänka efter med huvudet, och inte fittan, när de väljer män. Jag tycker jag ofta ser att män som är våldsamma och allmänt sviniga aldrig någonsin har problem att få kvinnor. Det vore kanske ett sätt att börja ge dessa män en slags begränsning i livsutrymme.