2021-04-23, 22:59
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
Jonna ställer dom viktiga frågorna och tar kampen för feminismen....
Och hon tjänar fler kronor från de klick som folk här genererar genom att länka till eländet.
Senast redigerad av system 2021-04-23 kl. 23:17.
Citera
2021-04-23, 23:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Och ändå står Flashbacks spetskompetens för en stor del av aftonbladets läsare.
Hahahahahaha! Tillåt mig tveka! Jag är inne på AB lika ofta som jag tittar på SVT. Mao once in a blue moon.
Och det tror jag att jag delar med många här.
Citera
2021-04-23, 23:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Fan Volvo borde lära sig av Falu kopparguva!
Dom har kvinno symbolen som logga!
Ja, koppar, Venus och Falu koppargruva och kvinnor har samma symbol. ♀️
Precis som järn, Mars/guden Mars/Aries, Volvo och män har samma symbol. ♂️
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-04-23 kl. 23:20.
Citera
2021-04-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja, koppar, Venus och Falu koppargruva och kvinnor har samma symbol. ♀️
Precis som järn, Aries, Volvo och män har samma symbol. ♂️
Den finns lite överallt, Jonna måste nog ta kontakt med Kiruna kommun och informera dem om olämpligheten i kommunens vapen/logga eller vad man nu kallar det.
Citera
2021-04-23, 23:14
Medlem
Wayaheads avatar
Jonna är sååå nerpissad och bortgjord att hon borde ta livet av sig, men hon är helt utan självinsikt, precis övriga feministpatrasket! Sådana här jävlar sitter och styr vårt land!
Citera
2021-04-23, 23:22
Medlem
Urkunds avatar
Jona Sima och hennes like Anders Lindberg är skribenter på Aftonbladets ledar(S)ida. Båda har presskort, men de är inga nyhetsjournalister och behöver därför inte bry sig om att vara sakliga och objektiva. De kan häva ur sig vilka tokigheter som helst så länge de håller sig i vänsterns åsiktskorridorer. Notera i alla fall skillnaden mellan nyhetsjournalistik och opinionsbildande tyckar-journalistik.

Jona Sima har feministiskt tagit sig an Volvos logo och på nolltid gjort bort sig så kopiöst. Ska hon inte också intressera sig för andra bilfabrikat? Teslas logo kan hon med lite fantasi få till till ett stiliserat kvinnligt könsorgan. Eller Peugeots och SAAB:s lejon som hon med illa dold njutning raskt finner dregla manschauvinistiskt efter en Tesla; speciellt SAAB som redan har tungan ute. Audi med sina fem ringar står naturligtvis för polygami/månggifte. Honda med sin röda vinge är ute och flyger på ett för Jona okontrollerat sätt och hotar därmed ett korrekt feministiskt intersektionellt tänkande och annat gods som rör sig i huvudet på en av Aftonbladets ledarskribenter.
Citera
2021-04-23, 23:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Majoriteten av er visste antagligen lika lite som jag att det var en gammal beteckning för järn. Hon såg symbolen och reflekterade. Sedan blev det väl pinsamt och hon ville inte backa från sitt uttalande.
Nope, jag har läst mytologi så jag tänkte direkt på Mars och Venus
Citera
2021-04-23, 23:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Vilken j***a tankevurpa! Undrar verkligen hur hon har tänkt. Hon är ju ledarskribent på Aftonbladet, ingen låg position direkt och att då privat tweeta ut något sådant. 🤔 Undrar vad syftet var eller vad hon tänkte att hon skulle uppnå. Snacka om att skjuta sig själv och sin feministiska kamp i foten. Otroligt märkligt.
Men det är ju såhär tredjevågsfeministerna rullar. De hittar på ett problem av något som är oproblematiskt och rumsrent. Som sedan ställer till det för alla andra.

T ex att skäggiga Bertil, som heter Berta när han tar på sig en rosa klänning på torsdagar udda veckor, ska få gå in på damernas på badhuset.
Citera
2021-04-23, 23:35
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nope, jag har läst mytologi så jag tänkte direkt på Mars och Venus
De flesta är lika lite intresserade av mytologi som metaller.
Citera
2021-04-23, 23:42
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
De flesta är lika lite intresserade av mytologi som metaller.

Det handlar om det gemensamma västerländska kulturarvet och här dess symboler. Vitt symboliserar oskuld, guld symboliserar makt o.s.v. Tösen är obildad och har inte på ledarredaktionen på Sveriges största tidning att göra.
Citera
2021-04-23, 23:44
Medlem
MagisterBisters avatar
Men kan inte några feminister gå samman och starta ett bilföretag? Då kan de ha vilken symbol de vill, kopparsymbolen till exempel. Och de kan utforma bilen precis ur feministiskt de vill, och de kan anställa hur många kvinnor de vill, vilket kommer att hålla nere lönekostnaderna eftersom kvinnor bara tjänar 90% av vad männen tjänar för samma jobb. https://www.mi.se/lon-loneutveckling/loneskillnad-mellan-kvinnor-och-man/

De kan ha hur många kvinnor de vill i styrelsen. Det företaget blir lönsammare än andra, eftersom forskning visar att företag med många kvinnor i styrelsen är extra lönsamma. https://ekoappen.se/blogg/kvinnor-styrelsen-lonsamt/

De bilar de konstruerar och tillverkar kommer att bli mycket bättre än de som män konstruerar och tillverkar. Detta företag, "Venus Cars" eller vad det kommer att heta, kommer snart att konkurrera ut befintliga bilföretag.

Det är helt obegripligt att detta inte hänt redan för länge sedan. Faktiskt inte ens en liten antydan till att något sådant ens är på gång. Undrar vad det kan bero på?
Citera
2021-04-23, 23:55
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Tänk efter.

Nazisterna tog svastikan som symbol för sina handlingar och vem kallar sin unge för Adolf idag eller sätter den på sin logotype?

Samma sak med manssymbolen. I dagens samtida kontext har den inte att göra som logotyp.

Tro mig det finns föräldrar som döper sin barn till Adolf, vill du se bevis på detta så kolla upp serien "Ullared" där hittar du små Adolfs som springer runt i varuhuset. Sen hur pass lämpligt det är att ge sina barn namnet är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in