Citat:
Ursprungligen postat av
Oxidation
Mycket möjligt att det är så, men den typen av symboler är inte helt främmande för den som är intresserad av romarriket.
Kanske det men majoriteten är inte så insatta i specifikt romarriket. Jag nämnde mig själv som exempel över någon som aldrig lärt sig riktigt vilken som är symbolen för män och vilken som är för kvinnor. Ointresse. Ja och någon gång när man för första gången mött symbolerna så tyckte jag den kvinnliga påminner mer om mannens hängande snopp. Vi kan kanske skrota dem bägge, de är för maskulina. Liksom E:ett i bägge, för resten av livet säger vi båda två istället och lilla vännen till pojkar istället för lille, vilket innebär att lillebror måste bli lillabror numera.
Oavsett vad så är det onödigt med tid att göra stort väsen av den manliga symbolen. Om man får en pojka, borde ju symbolen få hänga på väggen om man så önskar. Tycker då att midsommarstången är bättre att angripa eftersom vi av tradition dansar runt en fallos symbol.
Om man inte förstår varför jag alltid blandat ihop symbolerna så är det för att den kvinnliga är en uppochned vänd fallos. Förstår man inte så tänk, midsommarstången. Där har hon något att bita i.