2021-04-23, 13:37
Medlem
Man kan se detta som ett påhopp på det som givit landet dess välstånd, och en sådan som JS möjlighet att gå på en genuscertifierad högskola typ Södertörn. Att hon inte förstår varför hon har det så bra, är ju uppenbart, en mer historielös historiestuderande går nog inte att finna.

Men, hon lär få behålla sitt jobb, och försöka skapa fler säljande rubriker framöver, att blaskan AB inte överlever utan skattemedelsstöd spelar ingen roll.....
Citera
2021-04-23, 13:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hon är inte dum.

Nej hon är garanterad inte dum i anseendet lågintelligent.

Däremot är hon helt obildad (trots högskoleutbildning, som så ofta är fallet idag) och påverkad av sin status och hon drivs av en fartblind vilja att provocera de vita gubbar som skapat hennes välstånd (väldigt likt en tonåring som hatar sina töntiga föräldrar trots att de står för tryggheten och den materiella standarden de givetvis inte kan vara utan).
Citera
2021-04-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
ALLA som vuxit upp på en ort nära ett järnverk, vet att detta är symbolen för Järn. Eller, som gillar Degerfors, eller som gillar Volvo, eller fysik/kemi, eller gamla symboler etc. etc. Jonna Sima är en bedragerska som kallar sig själv journalist men är inget annat än ett katastrofalt våp.

Hade inte Järnia den symbolen tidigare? Eller blandar jag ihop med annan järnhandlare?
Citera
2021-04-23, 13:50
Medlem
populopiduss avatar
Ehh vänta nu här. Hur kan ni inte förstå det helt uppenbara att hon trollar? Hon ville naturligtvis ha exakt den här reaktionen.

Good work!
Citera
2021-04-23, 13:53
Medlem
I USA var det ett företag som tillverkar datorer de hade en reklam med en kvinna som förlöjligade män men då var det så att män började protestera och hotade att sluta köpa deras datorer, även på sociala medier började det koka företaget drog in reklamen omedelbart. Det visade sig att män stod för 80% av deras kunder.

Jag undrar om Volvo hade vågat ta bort deras logga om män hade gjort likadant här dvs tar ni bort loggan slutar vi köpa Volvo. Undrar hur många % som är män som äger en Volvo skulle tro att det är fler än kvinnor för det handlar bara om en sak, pengar.
Citera
2021-04-23, 13:54
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ehh vänta nu här. Hur kan ni inte förstå det helt uppenbara att hon trollar? Hon ville naturligtvis ha exakt den här reaktionen.

Good work!

Genom att skämma ut sig själv och Aftonbladet? Inget av det hon skrivit tyder på det.
Faktum är att människan tänker så här på fullt allvar. Direktimporterat från USA där det pågått i ett par decennier.

Om Jens Ganman eller "Public Service" i Godmorgon Världen gjort uttalandet hade det med självklarhet setts som satir.
Senast redigerad av StuG 2021-04-23 kl. 13:56.
Citera
2021-04-23, 14:00
Medlem
Talespins avatar
Citat:

Good work!

Trollar? Knappast.

Kulturmarxister är så här sjuka i huvudet.
Citera
2021-04-23, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
De säljer sig för klick och lösnummer?
Är det därför uttrycket horjournalister tillkommit?

Heter det hornalister ?

Här är några som gått igång på det i bästa flashbackanda.
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20210401/volvos-logotype-ska-bli-konsneutral/
Citera
2021-04-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
ALLA som vuxit upp på en ort nära ett järnverk, vet att detta är symbolen för Järn. Eller, som gillar Degerfors, eller som gillar Volvo, eller fysik/kemi, eller gamla symboler etc. etc. Jonna Sima är en bedragerska som kallar sig själv journalist men är inget annat än ett katastrofalt våp.

Ja, jag skulle kalla det agitator light. Ett taffligt försök att framhäva sin egna ambitioner. Jag hoppas för kvinnors kamp för bättre rättigheter att sånt skit vifftas bort som rent dret.
Citera
2021-04-23, 14:10
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hade inte Järnia den symbolen tidigare? Eller blandar jag ihop med annan järnhandlare?

Järnia kommer jag inte på eller hittar något om men mången andra järnhandlare har symbolen på sina skyltar och i sin reklam.
Citera
2021-04-23, 14:11
Medlem
tretiotreslaks avatar
Hon hade kunnat undvika detta genom att faktiskt kolla upp vad det stod för, men istället går hon direkt till attack. Verkar inte vara ett sunt beteende alls, men vad ska man förvänta sig av dessa idiiter.
Citera
2021-04-23, 14:18
Medlem
Citat:

Good work!
Men lägg av jag tror inte precis hon velat skämma ut sig. Hon tänkte nog helt enkelt att hon funnit ett "scoop" som kommer dra igång ett feminist-drev. Det fick hon dock inte ens med sig feministmaffian på så nu får hon stå ut med bli gjord till åtlöje. Sluta försöka ge henne creds genom att tro hon skulle vara tillräckligt intelligent för att ha haft som plan att "skapa denna reaktion"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in