2021-04-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är mer än att de kallat oss nazister. SD-are har antingen varit tvungna att dölja vad vad de tycker eller så har de fått problem med arbetsgivare, i skolan etc. Samhället har gjort oss till paria så självfallet hatar vi dem. Det är det som driver SD att förändra skolan, facket, hyresgästföreningen och alla institutioner som 68-vänstern tagit över. Det som borgarna aldrig brytt sig om när de haft makten. Ni ser i Skåne nu. Om man är SD-are får man inte engagera sig i barnens skola ens. Objektivt sett är vi radikala för vi vill ändra väldigt mycket i samhället inte bara antal karensdagar och skattesatser som 7-klövern låtsats bråka om i 50 år.

En annan aspekt är att vi har en ideologisk övertygelse som de flesta andra partier saknar (Utom V och vissa gammaldags miljöpartister), de bara har en massa floskler och tomma slagord, men de tror inte på något, de vill egentligen inte förändra något. Ja kanske i vilken årskurs man skall ha betyg eller antal pappadagar. Det exemplifieras nu av MP (Nya asyl-MP inte gamla "tillbaka till naturen"-MP) och C i debatten om våld mot kvinnor. Annie vill skärpa straffen trots att de nyligen röstat mot just det. MP vill skärpa straffen för när de sitter inne kan de ju inte mörda kvinnor. De har alltid hävdat att straff inte hjälper mot brott! Total avsaknad av ideologisk övertygelse från båda.

Det är ju i princip bara de som blivit SD sedan senaste valet. Dessutom är Sverigedemokrater mer insatta i politik än andra; det är det som gjort dem till SD-are. Så de kommer snabbt på vad Bildt och Reinfeldt varit för skumma figurer. Och Kristersson bakgrund i asylsekten i MUF.

-Aldrig glömma, aldrig förlåta.

Nja, Anna Kindberg-Batra aktade sig ju också för att kalla (SD)-väljare för Rasist-Nazister. Du får gå tillbaka till Ruinfeldt åren för att hitta väljare som blivit kallade rasister av en partiledare för (M) eller (KD). Det är kanske 5%-enheter av de nuvarande (SD) väljarna åtminstone.

Det är skillnad mot vänster-sörjan som fortfarande aktivt arbetar med att stöta bort folk.

Visst behöver du inte glömma men förlåta är nödvändigt. Dels gäller det att förlåta politiker som ändrar sig eftersom, är åsiktsändringen äkta, så kan de hjälpa till att bygga den nödvändiga majoriteten. Dels måste varje laglydig och skötsam medborgare vara välkommen som väljare. Att ha en annan inställning hindrar bara nödvändig samhällsförändring.
2021-04-23, 10:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror faktiskt att ett nytt riktigt vänsterparti hade kunnat sno röster från dagens fejkvänster.
För just nu består den sk. "vänstern" mest av bögar, transvestiter & freaks, som springer globala storföretags & miljardärers ärenden.

Ja den nya invandringskritiska vänstern med Örebropartiet i täten kan ta många väljare från V och S om de bara blir mer kända. De kan ta en del SD-väljare också men det är det värt på det stora hela om vi kan få en invandringskritisk vänster i riksdagen.
2021-04-23, 10:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nja, Anna Kindberg-Batra aktade sig ju också för att kalla (SD)-väljare för Rasist-Nazister. Du får gå tillbaka till Ruinfeldt åren för att hitta väljare som blivit kallade rasister av en partiledare för (M) eller (KD). Det är kanske 5%-enheter av de nuvarande (SD) väljarna åtminstone.

Det är skillnad mot vänster-sörjan som fortfarande aktivt arbetar med att stöta bort folk.

Visst behöver du inte glömma men förlåta är nödvändigt. Dels gäller det att förlåta politiker som ändrar sig eftersom, är åsiktsändringen äkta, så kan de hjälpa till att bygga den nödvändiga majoriteten. Dels måste varje laglydig och skötsam medborgare vara välkommen som väljare. Att ha en annan inställning hindrar bara nödvändig samhällsförändring.

Ja och partiet tvingade bort henne för att hon inte gjorde det.

Vi kan acceptera dem, vi kan få upprättelse genom att de hjälper oss att införa vår politik. Men förlåta? NEJ! Deras partier behöver uppmuntras att byta ut sina ledande politiker till en generation som inte var en del av förstörelsen av landet, för de som kallat oss nazist-rasister är exakt samma människor på individnivå som skapat alla andra problem i samhället. Det korrelerar.

De som kallat oss nazister kommer aldrig rösta SD. Vissa lärare i skolan t.ex. har tvingats sluta med det men de kommer ju aldrig rösta SD. Det finns inga väljare att vinna där, lika lite som djupt troende muslimer kommer rösta SD för att vi välkomnar dem. Människor ändras inte så drastiskt.
2021-04-23, 10:54
Medlem
Jag har inte källan men M i Malmö har gjort förberedelser för att försöka bilda en ny allians, inte där SD ingår utan med andra "borgerliga partier". Man har gjort en egen OU som visar att S har minskat, V har ökat ganska kraftigt, SD och C har ökat.

Det är bra att SD ökar i ett sådant förlorat område som Malmö. SD är ju starka på landsbygden nästan överallt men behöver öka i dom stora städerna.

Det känns fortfarande som att SD går framåt men det gäller att arbeta stenhårt och förbättra partiet, gå ut med fler debattartiklar och utmana MAKTEN. Fler måste vakna.
2021-04-23, 10:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Det är ju det artikeln handlar om (Tror jag utan att kunna läsa den), SD-are går inte att få tillbaka för att de inte förlåter. Skulle de vara förlåtande så skulle de också gå att locka tillbaka till andra partier. Det hänger ihop; man kan inte få SD-arnas "trogenhet" och samtidigt att de skall förlåta. Trogenheten är en effekt av att de inte förlåter.
2021-04-23, 11:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte källan men M i Malmö har gjort förberedelser för att försöka bilda en ny allians, inte där SD ingår utan med andra "borgerliga partier". Man har gjort en egen OU som visar att S har minskat, V har ökat ganska kraftigt, SD och C har ökat.

Det är bra att SD ökar i ett sådant förlorat område som Malmö. SD är ju starka på landsbygden nästan överallt men behöver öka i dom stora städerna.

Det känns fortfarande som att SD går framåt men det gäller att arbeta stenhårt och förbättra partiet, gå ut med fler debattartiklar och utmana MAKTEN. Fler måste vakna.

L regerar ju med S i Malmö, de lär knappast få många röster. Alliansen hade 33 % i förra valet stod det något om hur de förväntas få majoritet? SD hade 16,3 % undrar hur mycket de har ökat?
2021-04-23, 11:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En viktig "backventil" är brunstämplingen. När du blivit kallad "nazist", "rasist" & fan vet vad så går du inte tillbaka till dessa partier som kallat dig så. Skulle man bli missnöjd med SD går man istället till AfS eller sofflocket.

Forskning från Danmark visar exakt detta gällande DF. Även nu när de andra partierna anammat mycket av det som DF tidigare drev, så går väljarna inte tillbaka. Dom går till "Nye Borgerlige " istället om dom blir missnöjda med DF.

Och brunstämplingen har varit ännu värre i Sverige än i Danmark så klyftan är ännu större.

Det S kanske lyckas med i Danmark med sin nya politik är att inte ännu fler går till DF/NB.
2021-04-23, 13:14
Medlem
Citat:
L regerar ju med S i Malmö, de lär knappast få många röster. Alliansen hade 33 % i förra valet stod det något om hur de förväntas få majoritet? SD hade 16,3 % undrar hur mycket de har ökat?

Jag har inte källan men jag uppfattade det så att S har förlorat kraftigt till V. SD har ökat i Malmö med 1%. Jag uppfattar det som så att alliansen vill bli ett alternativ och att SD skall vara ett stödparti. Tyvärr hittar jag inte källan. Det är alltså en OU som M har gjort. Jag tror att pattarna gör det titt som tätt. Nu finns det nog inte skuggan av en chans att sossarna förlorar makten i Malmö, men låt dom ha skiten..

M i Malmö är väl inte så SD-vänliga som på många andra ställen i Skåne
2021-04-23, 13:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag har inte källan men jag uppfattade det så att S har förlorat kraftigt till V. SD har ökat i Malmö med 1%. Jag uppfattar det som så att alliansen vill bli ett alternativ och att SD skall vara ett stödparti. Tyvärr hittar jag inte källan. Det är alltså en OU som M har gjort. Jag tror att pattarna gör det titt som tätt. Nu finns det nog inte skuggan av en chans att sossarna förlorar makten i Malmö, men låt dom ha skiten..

M i Malmö är väl inte så SD-vänliga som på många andra ställen i Skåne

Med ett par undantag har det krävts att SD är det klart största partiet för att M skall regera med dem i kommunerna och i storstäderna är det väl än värre. I Stockholm är M lite snällare mot SD för att det är signalerna från riksnivån men jag tror de är ett par val ifrån samarbete.
2021-04-23, 13:45
Bannlyst
Citat:

M i Malmö är precis som Centerpartiet i riks. En mer liberal falang inom M går inte att hitta. De röstar aktivt för att bränna pengar på olika arabiska filmfestivaler och prideevenemang. Även bidrag till islamister klubbar de igenom. Maken till mer kontrollerad opposition finns inte. Tack vare M kommer S fortsatt styra Malmö i minst ett decennium.

Att M dessutom välkomnar tillbaka svikarna i L visar bara vilka idioter de är. Samma L som alltså gick till sängs med S i Malmö och garanterade deras maktinnehav återigen trots att de kunde gå ihop med alliansen + SD för att störta S-styret.
Senast redigerad av loal 2021-04-23 kl. 13:47.
2021-04-23, 15:42
Medlem
Citat:
Det är mer än att de kallat oss nazister. SD-are har antingen varit tvungna att dölja vad vad de tycker eller så har de fått problem med arbetsgivare, i skolan etc. Samhället har gjort oss till paria så självfallet hatar vi dem. Det är det som driver SD att förändra skolan, facket, hyresgästföreningen och alla institutioner som 68-vänstern tagit över. Det som borgarna aldrig brytt sig om när de haft makten. Ni ser i Skåne nu. Om man är SD-are får man inte engagera sig i barnens skola ens. Objektivt sett är vi radikala för vi vill ändra väldigt mycket i samhället inte bara antal karensdagar och skattesatser som 7-klövern låtsats bråka om i 50 år.

En annan aspekt är att vi har en ideologisk övertygelse som de flesta andra partier saknar (Utom V och vissa gammaldags miljöpartister), de bara har en massa floskler och tomma slagord, men de tror inte på något, de vill egentligen inte förändra något. Ja kanske i vilken årskurs man skall ha betyg eller antal pappadagar. Det exemplifieras nu av MP (Nya asyl-MP inte gamla "tillbaka till naturen"-MP) och C i debatten om våld mot kvinnor. Annie vill skärpa straffen trots att de nyligen röstat mot just det. MP vill skärpa straffen för när de sitter inne kan de ju inte mörda kvinnor. De har alltid hävdat att straff inte hjälper mot brott! Total avsaknad av ideologisk övertygelse från båda.

Det är ju i princip bara de som blivit SD sedan senaste valet. Dessutom är Sverigedemokrater mer insatta i politik än andra; det är det som gjort dem till SD-are. Så de kommer snabbt på vad Bildt och Reinfeldt varit för skumma figurer. Och Kristersson bakgrund i asylsekten i MUF.

-Aldrig glömma, aldrig förlåta.
Sant. Åsiktsförtrycket i Sverige de senaste decennierna saknar motstycke i något på pappret demokratiskt land, skulle jag vilja säga. Människor har förlorat sina jobb, fått karriärer förstörda och blivit sociala parior enbart för att ha ifrågasatt migrationspolitiken och multikulturalismen som ideologi. Ofta för åsikter som numera är helt rumsrena att yttra. Det ska aldrig förlåtas.

Däremot kan man förstås vara glatt uppmuntrande till de vettiga krafter som trots allt finns i de gamla partierna och hoppas att de tar över på sikt.
2021-04-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
M i Malmö är precis som Centerpartiet i riks. En mer liberal falang inom M går inte att hitta. De röstar aktivt för att bränna pengar på olika arabiska filmfestivaler och prideevenemang. Även bidrag till islamister klubbar de igenom. Maken till mer kontrollerad opposition finns inte. Tack vare M kommer S fortsatt styra Malmö i minst ett decennium.

Att M dessutom välkomnar tillbaka svikarna i L visar bara vilka idioter de är. Samma L som alltså gick till sängs med S i Malmö och garanterade deras maktinnehav återigen trots att de kunde gå ihop med alliansen + SD för att störta S-styret.

Jag delar din åsikt. M i Malmö är en sorglig företeelse. Men det är intressant att man hittat signs på att SD stiger i Malmö. Alltid något gott att en opposition mot vansinnet lever.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in