Citat:
Ursprungligen postat av
hyssases
Jag tycker det som hänt är riktigt illa och jag tycker att han ska ha ett kännbart straff. Jag kan dock inte sluta tänka på en situation som hände i första säsongen 2013, tror det var några av tjejerna som hade tagit nån boll eller vad det var o turats om att köra upp i fittan o sen lurat en kille att ta bollen i munnen eller vad det var, om någon minns.
Varför blev det inga åtföljder efter det? Det måste ju absolut hamna under något form av lagbrott..
Ja, det är många sexuella övertramp och trakasserier som begåtts i sexsåpan genom åren av både tjejer och killar. Det är jävligt bra om metoo påverkar att den där äckelsåpan får press på sig.
Men förutom sexuella trakasserier och våld som förekommer och har förekommit,
så är det värsta övergreppet att produktionen är medveten om hur jäkla unga tittarna är.
Det blir ju uppenbart då fansen då deltagarna turnerar bara består av fjortisar vilken som är största kategorin som följer denna vedervärdiga bordell-såpa.
Hur påverkas man i känslig ålder, att tro att för att det ska vara lyx och roligt så måste man hälla i sig sprit konstant? Paradise Hotel har inte kablat ut en enda fest, där de inte slängt in alkohol, där deltagarna skulle kunna ha det roligt tillsammans ändå.
Flera av deltagarna har pratat om att de fått alkoholproblem av att de deltog i Paradise Hotel, däribland Jackie Ferm.
Hon är ju ingen duvunge, när det gäller sånt leverne, från början så att säga.
Hur påverkas unga av att se att de deltagare som är värst, skrikigast, elakast, säger att de kommer dra över så många som möjligt i såpan, blir de populäraste i gruppen?
Hur påverkas unga av att se att de som är mest uppumpade, har mest onaturliga kropparna, skalade, tatuerade och sönderopererade blir de mest populära deltagarna i gruppen?
Hur påverkas unga av att se att det enda sättet att kommunicera med motsatta könet och få uppmärksamhet är genom att visa sexuella attribut och ett porrigt utseende?
Såpan promotar onaturligt, porrigt, statiskt utseende som norm för "vad som är vackert".
Då många unga ser det, så borde det istället promotas att det naturliga hos individer är det vackra.
Hoppas det går åt helvete med den här äckelsåpan, och att den även granskas bak i tiden (mycket är väl inte preskriberat än?) i och med den här Toby-incidenten.
Han är definitivt inte ensam om att ha betett sig brottsligt (om de kommer fram till det) i Paradise Hotel.
Tv-produktions-teamet är de största brottslingarna som castat de svinigaste deltagarna de kunnat hitta i samhället.
(Dock så uttalar jag mig mest om förr om åren, eftersom jag inte ens sett de senare säsongerna. Där får ni som tittar numera bidra med ifall det är på samma sätt fortfarande.)