2021-04-19, 22:25
Medlem
RayOfLights avatar
Apropå Sandras lägenhetsdrama häromveckan, är vissa av hennes läsare lågbegåvade? Eller började de följa henne nyligen? Blir förundrad över att vissa verkar bli helt chockerade över att hon och hennes familj har gott om pengar och tillhör Stockholms överklass.

Fram till covid har ju hennes blogg alltid fokuserat på flotta resor, lyxiga restaurangbesök och häng i hennes familjs hus på Rivieran.

Ingen tror väl att Sandra växte upp i en hyresrätt i Tensta och att hennes blogg är nån slags socialrealistisk dagbok? Hela grejen med niotillfem är ju eskapism och att hon lever ett "drömmigt" liv.

Så inte konstigt att det finns cash i familjen att köpa dyra lägenheter för.
Citera
2021-04-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Apropå Sandras lägenhetsdrama häromveckan, är vissa av hennes läsare lågbegåvade? Eller började de följa henne nyligen? Blir förundrad över att vissa verkar bli helt chockerade över att hon och hennes familj har gott om pengar och tillhör Stockholms överklass.

Fram till covid har ju hennes blogg alltid fokuserat på flotta resor, lyxiga restaurangbesök och häng i hennes familjs hus på Rivieran.

Ingen tror väl att Sandra växte upp i en hyresrätt i Tensta och att hennes blogg är nån slags socialrealistisk dagbok? Hela grejen med niotillfem är ju eskapism och att hon lever ett "drömmigt" liv.

Så inte konstigt att det finns cash i familjen att köpa dyra lägenheter för.

Jo, folk blir ju gärna provocerade av pengar, och speciellt Sandras läsare som nog ofta är mer vänster än många andra som följer influencers. De som är mer höger verkar snarare hylla folk med pengar (egentjänade eller ej).

Tror folk gör sig dummare än de är för att få in en känga.

Vet att Sandra varit tydlig med att hon tjänat sina pengar själv, men samtidigt finns ju familjen runt henne som en skyddsmur som gör allt enklare, t.ex. med brorsans lägenhet som visst var obelånad. Men samtidigt vore det orimligt om Sandra lät bli att utnyttja dessa förmåner, varför göra det svårare för sig liksom? För att pleasa några läsare? Som säkert själva inte hade tackat nej till diverse fördelar.
Citera
2021-04-20, 15:18
Medlem
Telegramas avatar
Sandra lever sitt liv och delar med sig av vissa delar. Jag upplever att hon har en avslappnad bild av dig själv och visar sig både sårbar och rik. Jag undrar varför vissa personer ens följer hennes blogg/insta när de retar sig på henne.
Citera
2021-04-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonnela
Om du inte kan förstå varför någon skulle vilja ha ett liv med barn är det väl mycket begärt att andra ska förstå dig. Är väl inte så svårt att fatta att ett liv med och ett liv utan barn kommer med olika för- och nackdelar. När det kommer till Sandra Beijer är det väl bäst att hon gör som hon själv vill, och inte som andra vill.

Såklart hon ska göra som hon vill och det hon tror kommer gör henne lycklig. Bara tråkigt att förlora en kvinnoförebild som visar hur fantastiskt lett barnfritt liv kan vara för en kvinna.
Citera
2021-04-23, 19:36
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telegrama
Sandra lever sitt liv och delar med sig av vissa delar. Jag upplever att hon har en avslappnad bild av dig själv och visar sig både sårbar och rik. Jag undrar varför vissa personer ens följer hennes blogg/insta när de retar sig på henne.
Verkligen, Sandra är väldigt öppen med att hon har det gott ställt och att hon har råd att resa, äta och shoppa flott. Stör man sig på det och vill läsa om fattiga människor som kämpar med att få pengarna att räcka till, då har man verkligen inget på Sandras blogg att göra.

Men vissa går förstås igång på kritisera hennes privilegier, fast ändå fjantigt med läsare som plötsligt inte "begriper" att Sandra kommer från en rik familj och att hon själv tjänar massor med pengar också.

Det jag gillar med hennes blogg är också mixen, visst det är glammigt men inte tråkigt eller superytligt, eftersom hon skriver om många olika grejer och gör det bra.
Citera
2021-04-23, 19:40
Medlem
Telegramas avatar
Citat:
Verkligen, Sandra är väldigt öppen med att hon har det gott ställt och att hon har råd att resa, äta och shoppa flott. Stör man sig på det och vill läsa om fattiga människor som kämpar med att få pengarna att räcka till, då har man verkligen inget på Sandras blogg att göra.

Men vissa går förstås igång på kritisera hennes privilegier, fast ändå fjantigt med läsare som plötsligt inte "begriper" att Sandra kommer från en rik familj och att hon själv tjänar massor med pengar också.

Det jag gillar med hennes blogg är också mixen, visst det är glammigt men inte tråkigt eller superytligt, eftersom hon skriver om många olika grejer och gör det bra.
Håller med dig helt och fullt!
Citera
2021-04-26, 22:12
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonnela
Nej sant, men ibland får man en känsla bara... som den snok jag är tänkte jag på att innehållet i Sandras glas på balkongen var mer gult (cider?) och i förgrunden på en bild skymtade en flaska som inte var med på första bilden med dryckerna.

Tänker på när Kenza avslöjade sin första graviditet så hade hon poserat med vin på flera bilder innan.

Dessutom noterade jag att Elsas bud till Sandra idag (instastory) innehöll en flaska alkoholfritt bubbel.

Känslan kan vara fel! Jag är bara så uttråkad så kan inte låta bli att spekulera..

Jag har också fått den känslan! Hon visar sällan hela kroppen på bild, har uppenbarligen gått upp i vikt, lägger upp minimalt med inlägg om alkohol (något som förut hände jämt) och är väldigt hemlighetsfull runt ny lägenhet etc.
Citera
2021-04-26, 22:24
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:

Hm. Som någon som läst hennes blogg från start tror jag det handlar om en förändring både hos läsare och Sandra. Förut levde visserligen Sandra ett ”flott” liv, men hennes blogg handlade också om andra saker. Om subkultur, second hand, politik, konst, musik, indie, feminism etc. Sen blev Sandra äldre och började leva ett väldigt mycket flottare liv utan tidigare nämnda komponenter. Vilket jag (och förmodligen många med mig), som tex inte bara har min politiska åskådning som en accessoar, blev besviken på.
Citera
2021-04-26, 22:25
Medlem
Durochmolls avatar
Jag kan ingenting om ”fina” ostar, men om hon var gravid och Elsa skickade över alkoholfritt bubbel, vad från den där ostbrickan kunde hon i såna fall äta? Var det gravidsäker-ost? Eller åt hon ärtor, kex och marmelad?
Citera
2021-04-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telegrama

Det finns väl inget annat skäl?
Vill man lära sig laga mat finns ju andra att följa.
Citera
2021-04-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag kan ingenting om ”fina” ostar, men om hon var gravid och Elsa skickade över alkoholfritt bubbel, vad från den där ostbrickan kunde hon i såna fall äta? Var det gravidsäker-ost? Eller åt hon ärtor, kex och marmelad?

Det är knappast Elsa själv som sitter och gör sådana utskick, utan någon prbyrå, och det är knappast så att pr-byråerna har full koll på eventuella graviditeter som inte ännu outats, så det skulle jag säga är en slump.

Men, Sandras syster (styvsyster/bonussyster/plastsyster) Mira driver den pr-byrå som gör absolut flest influencer-lanseringar och bud till den generationens influencers (och också lanserade det alkoholfria vinet för några veckor sedan i separat kampanj). De skickar förstås samma sponsorpack till alla som får utskicket, oavsett mottagarens tillstånd. Det är inte någon personligt ihopplockad picknick-korg, det är ett antal leverantörer som vill lanseras ihop med Elsas bok. Det är vad som avgör urvalet i utskicket.

Hennes kille kan väl ha ätit ostarna för all del. Hon kan likaväl ha ätit Big Mac till middag även om hon la upp en bild på några ostar, det hör till samarbetets avtalsvillkor att mottagarna ska lägga upp det i sina kanaler.

Personligen är jag just nu övertygad om att hon snart kommer outa att hon verkligen är gravid, men än så länge finns det inga sådana uppenbara ledtrådar, jag går bara på hur hon väljer bilder till bloggen sedan en tid tillbaka.
Citera
2021-04-26, 23:57
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Hm. Som någon som läst hennes blogg från start tror jag det handlar om en förändring både hos läsare och Sandra. Förut levde visserligen Sandra ett ”flott” liv, men hennes blogg handlade också om andra saker. Om subkultur, second hand, politik, konst, musik, indie, feminism etc. Sen blev Sandra äldre och började leva ett väldigt mycket flottare liv utan tidigare nämnda komponenter. Vilket jag (och förmodligen många med mig), som tex inte bara har min politiska åskådning som en accessoar, blev besviken på.
Kan hålla med om att Sandra i vissa avseenden inte har samma höga ambitionsnivå längre, vilket är fullt förståeligt efter drygt 15 år av bloggande. Men har inte hennes blogg alltid till 95% handlat om kompishäng, relationer, resor, mat och shopping? Och så några procent av det som du nämner? Vilket hon ju fortfarande skriver om ibland.

Tror snarare att kraven ökat på bloggare och därför upplevs deras privilegier numera som mer provocerande. Visst, när Sandra var en ung festprissa var det säkert lättare att hitta beröringspunkter för läsarna, men redan 2007 hade hon ju ett flott jobb på en prestigefylld reklambyrå. Det är därför jag tycker det är konstigt att vissa läsare först nu reagerar på hennes livsstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in