2021-04-08, 20:45
Medlem
Durochmolls avatar
Hon la upp en bild här om dagen på bloggen från Långfredagen, där det spelades tv-spel och serverades citronvatten till middagen, och då dök kommentaren ”Inget vin på en fredag?” upp. Hon skrev också om att hatkommentarerna hon får ofta handlar om att hon klär sig barnsligt, och att de kommentarerna skulle väl upphöra först när hon bildade familj.
Citera
2021-04-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Hon la upp en bild här om dagen på bloggen från Långfredagen, där det spelades tv-spel och serverades citronvatten till middagen, och då dök kommentaren ”Inget vin på en fredag?” upp. Hon skrev också om att hatkommentarerna hon får ofta handlar om att hon klär sig barnsligt, och att de kommentarerna skulle väl upphöra först när hon bildade familj.

Fast hon har svarat så i tidigare Q & A flera år tillbaka. Tycker hennes senaste svar ändå lät mer som OM hon bildade familj.

Alltid beundrat henne som gått mot normen, vore trist om hon blev ännu en morsa och ynglade av sig.
Citera
2021-04-16, 09:41
Medlem
Snubblade på ett gammalt inlägg från 2017. Där har hon klistrat in en frågestund från 10 år tidigare och sedan reagerat på sina egna svar.

”Vill du ha barn en dag?
2007: Japp, jag vill ha barn. När jag är 35 ungefär. En Didrik och en Decibel.

2017: Ja kanske barn, ja. 35 ligger väldigt nära inpå nu dock. 37 kanske då? INTE Decibel.”

Jag kan förstå gravidspekulationerna nu men tänker att alla ”tecken” också kan bero på en kombination av pandemin (inga fester mm) och önsketänkande. Jag har läst Sandras blogg sen kanske 2008, och hoppas verkligen att hon kan få barn om hon vill ha det. Tycker Björn är den bästa killen hittills (de är ett SÅ fint par!) och tror de skulle vara toppenföräldrar.

Är nog dock risky att tänka att man ska bli förälder efter 35. Chansen att lyckas minskar ju drastiskt då.. så OM de vill ha barn hoppas jag att de hoppar på tåget snarast, trots att de inte flyttat ihop eller varit tillsammans superlänge.
Citera
2021-04-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periculum
Fast hon har svarat så i tidigare Q & A flera år tillbaka. Tycker hennes senaste svar ändå lät mer som OM hon bildade familj.

Alltid beundrat henne som gått mot normen, vore trist om hon blev ännu en morsa och ynglade av sig.

Ja, visst är det trist när kvinnor skaffar barn och får en mening med livet. Så onödigt liksom. Du råkar inte vara en barnlös kattkvinna själv?
Citera
2021-04-16, 18:11
Medlem
Telegramas avatar
Gravid eller inte, hon verkar må himla bra numera.
Citera
2021-04-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Ja, visst är det trist när kvinnor skaffar barn och får en mening med livet. Så onödigt liksom. Du råkar inte vara en barnlös kattkvinna själv?

Så du menar att kvinnor utan barn inte har någon mening med livet?
Citera
2021-04-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet

Så Sandra, en stor bliggerska med flera hyllade böcker publicerade har ingen mening med sitt liv? Det var en konstig syn.

Jag är i ett lyckligt förhållande. Katter är förvisso söta men palla skaffa kattvakt när man vill dra iväg på en spontansemester. Barn innebär begränsningar, kan inte förstå hur någon kan vilja ha det livet och gå från en intressant kvinna med hobbies och karriär till ett sömnlöst vrak utan tid till någonting.
Citera
2021-04-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periculum
Så Sandra, en stor bliggerska med flera hyllade böcker publicerade har ingen mening med sitt liv? Det var en konstig syn.

Jag är i ett lyckligt förhållande. Katter är förvisso söta men palla skaffa kattvakt när man vill dra iväg på en spontansemester. Barn innebär begränsningar, kan inte förstå hur någon kan vilja ha det livet och gå från en intressant kvinna med hobbies och karriär till ett sömnlöst vrak utan tid till någonting.

Om du inte kan förstå varför någon skulle vilja ha ett liv med barn är det väl mycket begärt att andra ska förstå dig. Är väl inte så svårt att fatta att ett liv med och ett liv utan barn kommer med olika för- och nackdelar. När det kommer till Sandra Beijer är det väl bäst att hon gör som hon själv vill, och inte som andra vill.
Citera
2021-04-19, 19:50
Medlem
RayOfLights avatar
Noterar att folk spekulerat ifall Sandra är gravid i typ ett år nu. Men fortfarande ingen bebbe.

Köpte hon inte en massa flarror vin häromveckan som hon visade upp i bloggen? Sen drack hon typ vin på balkongen i senaste inlägget.

Visst, hon kan ju förstås ändå vara preggers, men fattar inte hur så många här drar den slutsatsen, när ingenting som vi faktiskt kan se pekar på just det.

Ett glas vatten en fredagskväll gör ingen gravid.

Plus att hon har väl alltid låtit rätt tveksam till hela barnprylen?
Citera
2021-04-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Noterar att folk spekulerat ifall Sandra är gravid i typ ett år nu. Men fortfarande ingen bebbe.

Köpte hon inte en massa flarror vin häromveckan som hon visade upp i bloggen? Sen drack hon typ vin på balkongen i senaste inlägget.

Visst, hon kan ju förstås ändå vara preggers, men fattar inte hur så många här drar den slutsatsen, när ingenting som vi faktiskt kan se pekar på just det.

Ett glas vatten en fredagskväll gör ingen gravid.

Plus att hon har väl alltid låtit rätt tveksam till hela barnprylen?

Nej sant, men ibland får man en känsla bara... som den snok jag är tänkte jag på att innehållet i Sandras glas på balkongen var mer gult (cider?) och i förgrunden på en bild skymtade en flaska som inte var med på första bilden med dryckerna.

Tänker på när Kenza avslöjade sin första graviditet så hade hon poserat med vin på flera bilder innan.

Dessutom noterade jag att Elsas bud till Sandra idag (instastory) innehöll en flaska alkoholfritt bubbel.

Känslan kan vara fel! Jag är bara så uttråkad så kan inte låta bli att spekulera..
Citera
2021-04-19, 20:47
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonnela
Nej sant, men ibland får man en känsla bara... som den snok jag är tänkte jag på att innehållet i Sandras glas på balkongen var mer gult (cider?) och i förgrunden på en bild skymtade en flaska som inte var med på första bilden med dryckerna.

Tänker på när Kenza avslöjade sin första graviditet så hade hon poserat med vin på flera bilder innan.

Dessutom noterade jag att Elsas bud till Sandra idag (instastory) innehöll en flaska alkoholfritt bubbel.

Känslan kan vara fel! Jag är bara så uttråkad så kan inte låta bli att spekulera..

Du har helt klart skarpare ögon än jag! Fattar så klart att vissa bloggare fejkdricker för att hålla en graviditet hemlig. Men med tanke på klimatet i bloggosfären risker de ju att åka på en fet backlash sen, då folk kommer att anklaga dem för att dricka alkohol under graviditeten. Då vore det väl ändå vettigare att åtminstone inte låtsas dricka alkohol?
Citera
2021-04-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Du har helt klart skarpare ögon än jag! Fattar så klart att vissa bloggare fejkdricker för att hålla en graviditet hemlig. Men med tanke på klimatet i bloggosfären risker de ju att åka på en fet backlash sen, då folk kommer att anklaga dem för att dricka alkohol under graviditeten. Då vore det väl ändå vettigare att åtminstone inte låtsas dricka alkohol?

Ja, tror Kenza skrev nåt i stil med ”såklart har vinet jag druckit på bilderna varit alkoholfritt”, sjukt att det behöver skrivas. Är ju supervanligt med alkoholfria drycker och de som dricker alkohol under graviditeten gör nog inte det på bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in