Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Något jag undrar eller har missat:
1. Varför är det ingen av dom som säger rakt ut att HD ertappade SD med att snoka och att det var ungefär "sista droppen"? Är det också hemligt och varför då? De nämner bara att de HD har tillitsproblem och att de därför inte kunde fortsätta vara gifta? (Om nu LW har fått rätt info..?)
2. Man förhör personer som varit på gymmet under måndagen, men inte på fredagen?
SD säger till både M-lund (fredag) och JG (måndag) att han simmat. Varför förhörde man inte folk som varit inne på badet dom dagarna? Han poserar ju i badshorts på en av sina selfies.
Eller har jag helt enkelt missat det?
(För övrigt så var det inte bara SD som var sen in på gymmet på måndagen. En annan kille plankade tom in 2 minuter efter honom. Dock såg han ingen 45 åring som var 183 cm lång)
Nu tänker jag att både HÅ och FR är sanningsenliga personer som dessutom verkar stå på Lenas sida i det här.
Vid de första intervjuerna är nog fokus i deras huvuden mycket på försvinnandet och allt runt detta. Och nu är vi väl så insatta i det här fallet genom allt vi har läst, att vi är lite "förblindade" av detta.
Vi tycker att det är uppenbart att SD inte bara är en lögnhals, utan en kontrollerande person. Att det är en del i mordet.
Men för de här personerna så tänker de säkert att de berättar utifrån mordet och har något slags tänk att det kanske handlar mer om att det skulle finnas något slags motiv.
Jag tror att både HÅ och FR berättar ganska mycket om vem de uppfattat att SD är, då utifrån perspektivet Lena, inte så mycket HD.
Men en viktig pusselbit, verkligen. Så här i efterhand är det ju en pusselbit som passar som hand i handske med det som JS ska vittna om. Tyvärr finns ju inga bevis för det som Lena säger, men det vittnar om precis allt det som åklagarna trycker på... att SD tar sig olovligen in i andras enheter med alla de "medel" han har.
Vad gäller din punkt två, hade det varit intressant att se om något hade kunnat komma fram om 11 maj och gymmet också. Det var ju generalrepetition/mordplaner enligt åklagaren och det finns många frågetecken om vad SD egentligen gjorde där. Som sagt, badat eller gymmat? Har han ens gjort något där? Ärendet kan ha varit något helt annat. Tornet?