2021-04-23, 13:12
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Men är det inte redan så, fast kanske inte just med bilen?

I min kommun måste man ha sophämtning varannan vecka. Genererar du mindre sopor påläggs en extra utgift för fördröjt sophämtnings intervall.

Jag förstår inte riktigt. Samhället har sett ut som det gör nu länge. Är detta första gången du inte passar i mallen?

Jag skulle gissa på att passet handlar om ekonomi, de vill öppna och köra igång turism. Men utan att lokalbefolkningen blir sjuka och de får sådana problem som Spanien fick i slutet av sommaren.

Negativt test, antikroppar, eller vaccin. Det ser ut som om vi kommer att kunna välja där i mellan.

Men jag skull kunna slå vad. Det kommer vara knytet till våra telefoner. Och igenom våra telefoner kan man se var vi är och med vilka. Fortsatt frivillig övervakning med andra ord.

Lyft blicken och fortsätt samla in kunskap.

Här är ett nytt kreativt sätt att begränsa din frihet... ingen fiction.. existerar idag och snart även hos dig.
https://www.studentnewsdaily.com/world-current-events/tuesdays-world-3-big-brother-targets-jaywalkers-in-china/
Citera
2021-04-23, 13:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ehhh.. Tankevurpa.. Tänk igenom en gång till.. ta din tid.

På vilket sätt är 0% relevant för asymptoma eller de med milda besvär?

Eh.
Har du hört talas om smittspridning?
Du vet när man smittar någon annan..
Då är det ointressant om den som smittar ner någon annan har milda symptom eller inte
Citera
2021-04-23, 13:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
.... hur många kem-injektioner får du hos däckfirman, när du tvättar bil mm?

... Vad skulle du säga om det införs ett "gröna bitvättcertifikat" som TVINGAR dig att tvätta bilen X antal ggr som någon annan bestämt.. annars får du inte köra på Europavägarna?

Däck firman tar hand om bilen byter däcken och tvättar under tiden jag dricker kaffe. Det är de stackars kulierna som får ta smällen.

Som jag upplever det har bara blivit ENORMT mycket fler bestämmelser, lagar regler tvång hela tiden under min livstid.
Sossehegemonin var som lilla Sovjet på många sätt för oss som upplevde den. men de hade inte den enorma uppfinningsrikedom som dagens liberala politiker.

Sverige styrs av liberaler, (de ska vara tillåtande) marknadsliberaler och C- libertarianer men de har medverkat till en enormt massa nya lagar som reglerar och styr oss. Tror du att det kommer att bli mindre oavsett vem som har riksdagsmajoritet? Liberalism är bara ett modeord som de kapat men de står inte för det.

För att inte det är nog, den frivilliga tvångströjan är minst lika omfattande. Korrekthet på många olika sätt för att inte stötas ut ur gruppen. Så du och Kvastfeningen får nog fundera lite över hur ni frivilligt utan att knota redan iklätt er tvångströjan.

Vaccin tar jag för min egen skull. Det är jävligt stor skillnad på det och allt du frivilligt gör utan att knota.
Citera
2021-04-23, 13:25
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Njet, Orban kör all in på Sputnik.

Edit: Att det går ner den här tiden på året kan lika gärna vara säsongsbaserat. Det är nog först i höst vi får se hur bra dom olika vaccinen fungerar.

Dom kör med doser genom EU, Sputnik och kinesiskt gift
Citera
2021-04-23, 13:33
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Eh.
Har du hört talas om smittspridning?
Du vet när man smittar någon annan..
Då är det ointressant om den som smittar ner någon annan har milda symptom eller inte

Ehhhh.. så när vi pratar om ett vaccins effektivitet då är det smittspridningen vi mäter.. och inte skyddet för den som tar vaccinet?
Citera
2021-04-23, 13:34
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Men är det inte redan så, fast kanske inte just med bilen?

I min kommun måste man ha sophämtning varannan vecka. Genererar du mindre sopor påläggs en extra utgift för fördröjt sophämtnings intervall.

Jag förstår inte riktigt. Samhället har sett ut som det gör nu länge. Är detta första gången du inte passar i mallen?

Jag skulle gissa på att passet handlar om ekonomi, de vill öppna och köra igång turism. Men utan att lokalbefolkningen blir sjuka och de får sådana problem som Spanien fick i slutet av sommaren.

Negativt test, antikroppar, eller vaccin. Det ser ut som om vi kommer att kunna välja där i mellan.

Men jag skull kunna slå vad. Det kommer vara knytet till våra telefoner. Och igenom våra telefoner kan man se var vi är och med vilka. Fortsatt frivillig övervakning med andra ord.

nej det är inte så det ser ut hos "min" däckfirma.. jag har inte heller sett ett förbud att köra på vissa vägar om jag inte tvättat bilen.

Du behöver granska dig själv.. för det är uppenbart att du inte förstått vart vi är på väg med dessa "Vaccinationspass"
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-04-23 kl. 13:36.
Citera
2021-04-23, 14:00
Medlem
Otroligs avatar
Nya avlidna: 41
Nya fall: 6 268

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se

Senaste fredagssiffror nya avlidna: 27, 25, [Ingen rapport 2/4], 28, 27, 35, 26, 28, 51, 86, 71, 86.
Senaste fredagssiffror nya fall: 7 659, 7 777, [Ingen rapport 2/4], 6 360, 5 753, 5 339, 4832, 4 858, 4 152, 3 406, 2 401.
Citera
2021-04-23, 14:02
Medlem
683.000 doser kommer till Sverige nästnästa vecka. Rekordmånga alltså.

25,5% har fått första dosen.
8.7% är nu helt färdigvaccinerade.

Vi vaccinerar nu i snitt 1% av befolkningen per dag. Det innebär att med dessa doser som nu ökar bör vi kunna nå halva vuxna befolkningen och mer därtill innan vi ens lämnat maj.
Citera
2021-04-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Senaste fredagssiffror nya avlidna: 27, 25, [Ingen rapport 2/4], 28, 27, 35, 26, 28, 51, 86, 71, 86.
Senaste fredagssiffror nya fall: 7 659, 7 777, [Ingen rapport 2/4], 6 360, 5 753, 5 339, 4832, 4 858, 4 152, 3 406, 2 401.
Denna vecka generar en ordentlig minskning av nya fall. Härligt!
Citera
2021-04-23, 14:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Trenden med avtagande nya fall fortsätter. Igår stördes den litegrann.

Bra!
Citera
2021-04-23, 14:06
Medlem
Otroligs avatar
Skönt att smittspridningen fortsätter att gå tydligt ner. Enda smolket är att tyvärr ser dödligheten ut att gå upp lite, men förhoppningsvis dämpar vaccinen denna topp mycket.

Denna vecka fick +5% av vuxna första dosen. Rekord och kommande veckor ökar leveranserna rejält - 700k i veckan nästa och näst-nästa vecka.
Citera
2021-04-23, 14:10
Avslutad
Globalisterna, eliten eller vad man nu vill kalla dessa ashål som bestämmer har fått för sig att fortsätter det så som det var så kommer planeten att gå under. Därför har man uppfunnit denna fejkpandemi för att ställa om allting och "rädda världen".
Det är ingen jävla konspirationsteori längre utan fakta när man lägger ihop pusslet.

I bästa fall så vill de "bara" kontrollera pöbeln och lära oss leva "rätt och hållbart". I värsta fall så vill de minska populationen genom att helt enkelt mörda folk via de här "vaccinerna". Vilket av dessa två alternativ som gäller lär vi få veta om ett års tid. Hur som helst så är det ett totalt VANSINNE att spruta i sig någonting helt okänt som har framställts i Gud vet vilket syfte för en sjukdom (om den ens existerar) som runt 99.85% överlever.
Ja man är totalt jävla extremt dum i huvudet om man ens överväger att ta skitet...

Helt sanslöst att det fortfarande finns idioter som tror att snart så är detta över bara vi följer restriktionerna och gör som myndigheterna vill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in