Citat:
Ursprungligen postat av
develi
HD förlovade sig 1998.
Gifte sig 2008.
Skilde sig 2018.
Är otrogen, ljuger hej vilt och kör fortsatt dubbelt med JS och SD.
Ställer krav, sätter upp regler och kräver full insyn i SDs mobil och konton.
... Och lever fortfarande.
Uppmuntrar till att fuska med LWs cacher.
Hon har en alldeles egen förmåga att manipulera och att hon hatar LW bortom normalitet är väldigt märkbart.
Följande är då intressant:
◾HD flyttar extremt nära LW, får förväntad reaktion och hon påstår att LW hotar henne.
Hon vill visa SD men det råkar vara raderat.
Till sin chef säger HD att "det skiter väl hon i" och skrattar. Hon verkar road.
◾HD provocerar LW via att logga cacherna.
▪️6 april loggar hon LWs cacher och säger att hon förväntat sig reaktioner.
➖ LW meddelar att hon enbart är välkommen att logga de hon fysiskt varit närvarande på.
▪️28 april ber JG om koordinat till LWs cacher.
➖ HD uppmuntrar honom att förfalska foto, att inte behöva delta fysiskt.
▪️8 maj, mitt under pågående gräl, vill HD skriva in SD i LWs wig.
➖ HD vill förfalska att SD inte deltagit fysiskt.
Hon tar LWs wig och skriver meddelande till SD:
(..) många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."
... Varav inlägget lär läsas av LW.
Det är mindre än en vecka innan SD och HD drar till USA och hon låter knappast som om hon vill skiljas.
Hon är även mån om att beskriva henne som psykiskt sjuk, labil, farlig och oberäknelig till JG.
... Som hakar på.
Till JG har hon påstått att LW hotat att avslöja relationen i närtid till mordet.
Har det skett?
Vad vill hon uppnå?
Att LW går bananas och hon får vatten på kvarnen?
Hon får visa sina supporters hur labil och taskig hon är mot henne?
Den sköra kvinnan ställer krav på SD:
" Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas."
" Bollen ligger hos dig hur du vill ha det i fortsättningen."
▪️LW försvinner 15 maj.
▪️ HD hoppas hon är borta för alltid samt önskar att LW är död.
▪️USA-resan 16 maj är för att återförenas med SD. För att;
- Hon hade inte kommit så nära SD som hon hoppats på.
- LW gör sig påmind hela tiden och omöjliggör en nystart enligt HD.
- LW behöver vara ute ur bilden.
F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle
va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
"Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation ..
eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."
▪️LW hittas mördad 19 maj.
▪️10 juni sitter HD i två timmar på kvällen och loggar om alla cacher som LW raderat.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hon startar med att storstäda SDs hus, speciellt golvbrunnen. Helt sjukskriven 21 maj till 21 juni.
Från 22 juni till 22 juli arbetade hon halvtid.
Har huvudsemester 23 juli till 12 augusti.
Full tjänstgöring från 13 augusti och ledigt 4 september då hon och SD åkte på semester.
I augusti fungerar hon "klockrent" och "ser glad ut" och i jämförelse med våren så "agerar så som hon gjort tidigare då hon varit i balans och mått bra."
Det är full rulle med event och resor. Hon tycks varva med JS och SD, även under 2019 som jag nyss citerade.
Stort tack till dig som orkar sammanfatta detta för tråden. Jag har försökt göra det tidigare men har haft ont om tid framför tangenterna i vinter och vår, men precis i linje med det som Ulanna nyss skrev så kommer det alltid som ett brev på posten konstigheter, troll mm när HD granskas varpå vi tappar helhetsöverblicken över hennes motsägelsefulla förehavanden. Därför är det guld med att du tar dig tid till att sammanställa en slags kronologi som du gjort nu.
Det blir så tydligt att den bild som HD försöker skapa av sig själv inte är helt sann, eller snarare att hon är oerhört dubbel. Hon försöker i flera sammanhang, särskilt rättsliga, framstå som oerhört skör och ett lätt offer för manipulation från SD. Hon framstår där som i det närmaste tanketrög, lite bakom och så psykiskt skör/låg att hon även rent fysiskt inte hade kunnat agera kring ett mord. I andra situationer verkar hon ha mer energi än de flesta normala människor. Bara detta att ta initiativ med golvbrunnsstädning hos ett ex är ju inte det som de flesta har energi till eller väljer att lägga energi och tid på...
Och de här två bilderna som kommer upp av HD, den ena skör och den andra full av kraft, kan ju vara beroendes av många orsaker, t ex bipolaritet eller spel för kulisserna. Men oavsett bakomliggande orsak kan vi i tråden konstatera att HD verkar föredra om en av bilderna, dvs den som skör, får råda och att vi genom FUP vet att hon liksom HD och JG varit och härjat i tråden (gör det säkert än) i syfte att styra den. Så det verkar vara viktigt för HD att hennes fasad bibehålls och att det är rätt bild av henne här som syns. I mina ögon är det något att fundera på. Varför är HD så känslig för granskning? Varför är det så viktigt att måla upp en bild av henne som omöjlig GM och skör om hon är de facto oskyldig och den sanningen borde räcka för henne?