2021-04-23, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Helt ofattbart hur en kränkt pöbel av män går mass-bananas över en Tweet från en kvinnlig journalist kring ett varumärke. Jag begriper det bara inte ...
"Kvinnlig journalist" jo tjena.

Då är jag hjärnkirurg, sugen på en operation?

Snacka om att fatta noll, så du behöver den nog ändå oavsett kvalite, kan ju inte bli sämre på hjärnkontoret iaf.

Edit: Ett stycke hon stulit från en annan kvinnlig "journalist". Haha och du tycker att det är alla andra som är fel ute. Haha.

Vänsterblivet mongo funnet.
Citera
2021-04-23, 07:08
Medlem
Nippleslips avatar
Lite som den här reklam-filmen. "Varför står vi i den här djungeln."

https://www.youtube.com/watch?v=ArbHijvFBEY
Citera
2021-04-23, 07:10
Medlem
guderis avatar
Citat:
Helt ofattbart hur en kränkt pöbel av män går mass-bananas över en Tweet från en kvinnlig journalist kring ett varumärke. Jag begriper det bara inte ...

Kränkta? Snarare hånfull skadeglädje, men det förtjänar nog just Jonna Sima dock. Hon är ju stereotypen av pantad innerstadsvänster.
Citera
2021-04-23, 07:10
Medlem
Men nu får det räcka med dessa fjärdekön-tuggare. De riktiga kvinnorättsaktivisterna, som sett till att Sverige har de mest jämnställda av samhällen vänder sig i sina gravar pga dessa uttråkade idioter som tror världen kretsar runt södermalm och deras hippa second hand jeans...

Varför ändrar de inte fokus till att stötta och kämpa för kvinnor som har riktiga rättighetsbekymmer i sina länder? Något måste ske för att bromsa in dessa galningar snarast.
Citera
2021-04-23, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det här handlar INTE om en pendel som svänger fram och tillbaka. Det handlar om en kultur som blomstrar och sedan... - ... går under!

Det är väl uppenbart vid det här laget hur den undergången kommer att gestalta sig rent praktiskt också.

/Johan

Tror du har fel där. Lika snabbt som från "ensamkommande flyktingbarn" som till "ensamkommande" kommer en dag diskursen vända.
Citera
2021-04-23, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag blir faktiskt mörkrädd. Det är lätt att skratta åt den här Jonna eftersom hon gör bort sig. Men det enda skälet är ju för att ikonen även står för järn. Hade det de facto varit just manlighetssymbolen och inget annat, hade hon då haft en poäng? Alla som skrattar åt henne nu, hade ni fortfarande skrattat?

Är det nu problematiskt med manlighetssymboler rent generellt? Isåfall är det väl problematiskt med män rent generellt och om den attityden blir allmänt accepterad så är det ett väldigt sjukt tecken i samhället.

Nej jag reagerade faktiskt inte på att hon inte visste att den också symboliserar järn.

Jag reagerade på att hon använder sin plattform och sitt inflytande så fel när det finns så ofantligt många andra områden som verkligen behöver i ifrågasättas.

Detta är inte ett av dom oavsett hur symbolen tolkas av flertalet.
Citera
2021-04-23, 07:13
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
"Kvinnlig journalist" jo tjena.

Då är jag hjärnkirurg, sugen på en operation?

Snacka om att fatta noll, så du behöver den nog ändå oavsett kvalite, kan ju inte bli sämre på hjärnkontoret iaf.

Edit: Ett stycke hon stulit från en annan kvinnlig "journalist". Haha och du tycker att det är alla andra som är fel ute. Haha.

Vänsterblivet mongo funnet.

Så det är det handlar om ... kvinnohat? Ditt hat mot unga, vänsterkvinnor med makt ... pinsamt gubbe lille!
Citera
2021-04-23, 07:13
Medlem
hazard simpsons avatar
Gissar att hon inte håller på Degerfors i allsvenskan
Citera
2021-04-23, 07:14
Bannlyst
Sjukt roligt. Tänker inte längre än näsan räcker.
Citera
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Kränkta? Snarare hånfull skadeglädje, men det förtjänar nog just Jonna Sima dock. Hon är ju stereotypen av pantad innerstadsvänster.

Hur kan ditt med flera andra gubbars beteende förklaras om det inte handlar om att ni är kränkta. Kränkta över vad en ung kvinna i maktposition skriver på sin privata Twitter.
Citera
Medlem
Citat:

Tror du kan bli (eller vara) ledarskribent på Aftonbladet
Citera
2021-04-23, 07:15
Medlem
Hon trodde hon kunde trycka dit män ännu mer, men föll istället handlöst ner i marken som den infantila idioten hon är. Jag skrattar mig harmynt åt hennes dumhet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in